AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Gikk /går dere i svømmeanlegg som gravid? jordmor frarådet det fordi man aldri kan være sikker på vannkvaliteten... men kjenner at det hadde vært så deilig å senker seg i et basseng og svømt litt .. tenker konkret på Farris bad, i Larvik sørlandsbadet og kanskje Gamlingen ( Stavanger) Anonymkode: 2c756...8b0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gikk /går dere i svømmeanlegg som gravid? jordmor frarådet det fordi man aldri kan være sikker på vannkvaliteten... men kjenner at det hadde vært så deilig å senker seg i et basseng og svømt litt .. tenker konkret på Farris bad, i Larvik sørlandsbadet og kanskje Gamlingen ( Stavanger) Anonymkode: 2c756...8b0 Må nok si meg enig med jordmor, det hadde jeg ikke turt å ta sjansen på. Anonymkode: cb368...e89 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Det frarådes mot slutten grunnet infeksjonsfare. Ville ikke tatt den sjansen. Anonymkode: 852ad...615 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Jeg har aldri hørt at det er noe problem å bade i basseng, med mindre vannet har gått. Baby ligger godt beskyttet. Om disse stedene er så uhygieneske at man ikke kan bade der uten å få urinveis- eller soppinfeksjon så ville jeg ikke bada der, gravid eller ikke. Anonymkode: 8779c...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Utrolig ekkelt for de andre som bader. Tenk om det ramler ut noen småbiter eller slim fra dåsa? Anonymkode: dac08...b6c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Hva i alle dager er dette for en uvitende jordmor? Hadde ukentlig oppfølging på sykehuset mot slutten av graviditet, ble alltid positivt kommentert at jeg gikk jevnlig og svømte. Det var av leger på fødeklinikken. Anonymkode: bb47d...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utrolig ekkelt for de andre som bader. Tenk om det ramler ut noen småbiter eller slim fra dåsa? Anonymkode: dac08...b6c Skjer det ofte? Og når.. har ingen småbiter i trusa i uke 35.. Anonymkode: 2c756...8b0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 Jeg var på Farris bad i 3 trimester. Var utrolig deilig, er jo egen spapakke for gravide der 🥰 Har bare hørt man skal være forsiktig så man ikke blir for varm (boblebad, badstue etc) Anonymkode: 38fbb...7d9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Anbefales ikke de to første ukene før termin har jeg hørt. Frem til da er det imidlertid VELDIG anbefalt, da det er god og skånsom trening med svømming i graviditeten. Anonymkode: e7a4e...af3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 Jeg er 28+6 og har vært i offentlig basseng flere ganger siste måneden og skal fortsette med det. Slimproppen beskytter barnet. Men man trenger ikke sette seg i boblebadet da vannet er varmere der som gjør at det er flere bakterier, i tillegg til at baby kan bli overopphetet. Jeg sitter ikke i boblebadet som ikke-gravid heller. Tenker på alt tisset som «kokes» der 🤮🤣😅 Anonymkode: 73711...421
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Var i et badeanlegg i midten av uke 34, utrolig deilig å være litt vektløs igjen 🥰 ikke noe farlig så lenge vannet ikke har gått! I uke 35 nå, så skal benytte basseng flere ganger før fødsel da det er god trening og godt for bekkenet og muskulaturen. Anonymkode: ccf9e...01d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Du kan svømme/bade hele svangerskapet! Forstår ikke hvor enkelte har sin vitenskap fra, men ifølge NHI kan du svømme helt frem til termin, men ikke etter at fostervannet har gått. Anonymkode: 2d50f...f70
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 Jeg hadde fint bada i uke 35, men bader ikke i offentlig bad de to siste ukene før termin. Har lest at man fraråder det fordi det er tett opp til fødselen og det er økt fare for infeksjom, men det går sikkert bra da også. Anonymkode: a7b88...a6f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Utrolig ekkelt for de andre som bader. Tenk om det ramler ut noen småbiter eller slim fra dåsa? Anonymkode: dac08...b6c Småbiter av hva da? Babyen? Anonymkode: 3ffad...b89 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Utrolig ekkelt for de andre som bader. Tenk om det ramler ut noen småbiter eller slim fra dåsa? Anonymkode: dac08...b6c Wtf 😂😂 er gravid med femtemann og aldri opplevd noen småbiter fra daså. Generelt sett er det jo mindre som kommer ut derfra, siden man ikke menstruerer og alt er lukket?? Mistenker at dette er en mann med lite kunnskap om kvinnelig anatomi 🤪 Anonymkode: 43ff2...aea 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå