Gå til innhold

Samboer finner ALDRI på noe med barna i helgene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei?

De kan ikke være inne en hel helg. Er det stygt vær så sitter han inne på telefonen. Barna er lei etter noen timer inne, de maser på mamma mamma mamma. Jeg må ta de med på alt mulig hver eneste helg. Og ja, vi er hjemme også - men han sitter bare på telefonen eller glor på tv når vi er inne. Barna er 3 år og 5 år. Aldri tar han de med på noe.

Etter noen timer stikker han for å trene, og jeg står igjen med all aktivisering gjennom hele dagen. Får lyst å kaste den telefonen ut av vinduet.

Anonymkode: 8fa4c...a92

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må snakke med han. Begynn å planlegge helgene, hvem er ansvarlig for hva etc. 

Anonymkode: 93f2e...344

• Liker 11
Skrevet

Har du prøvd å nevne dette for svigermor? Kan godt hende pipa får en annen lyd om hun kommer på banen. 

Anonymkode: e21a6...294

• Liker 9
Skrevet

det er han som er den biologiske faren deres? 

Anonymkode: db960...247

• Liker 6
Skrevet

Beste tipset er å ta et familieråd og få gjennomslag for at hva man gjør i helgedager skal planlegges senest kvelden før. Ungene får også komme med forslag til aktiviteter. Da sjekker dere værmelding, og bestemmer sammen, inkludert hvilke voksne som deltar/har ansvar. Få også gjennomslag for at barn trenger en tur ut hver dag, da har de det bedre.

Ungene her synes regnvær er topp, for da er det muligheter for å få seg tur til svømmehallen.

Anonymkode: e4a6a...76c

• Liker 4
Skrevet
Etthereum skrev (8 minutter siden):

Jeg er nylig blitt pappa. Når barnet blir større vil jeg ta det med ut så en gang i måneden så min kjære kan vaske huset i ro og fred. Ikke for å skremme deg, men det kan være et tegn på at han vurderer å forlate deg og barna. Det er noe rart når han behandler deg og barna så dårlig.

Planlegger du allerede å forlate dem da? Dette var nemlig ikke mye å skryte av 😂

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

det er han som er den biologiske faren deres? 

Anonymkode: db960...247

Ja.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har du prøvd å nevne dette for svigermor? Kan godt hende pipa får en annen lyd om hun kommer på banen. 

Anonymkode: e21a6...294

Hun bor ikke i nærheten, mange mange timer unna.

Skrevet

Si nå tar vi en dag hver, og så drar du bort når det er din dag. La han finne ut at det på egenhånd. 

Anonymkode: ddf43...23d

• Liker 9
Skrevet
Etthereum skrev (27 minutter siden):

Jeg er nylig blitt pappa. Når barnet blir større vil jeg ta det med ut så en gang i måneden så min kjære kan vaske huset i ro og fred. Ikke for å skremme deg, men det kan være et tegn på at han vurderer å forlate deg og barna. Det er noe rart når han behandler deg og barna så dårlig.

Og gullmedaljen for beste pappa og partner går til deg som er villig til å ta med barna ut én gang i måneden så mor får vaske huset i fred! 😅

Anonymkode: b4126...917

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og gullmedaljen for beste pappa og partner går til deg som er villig til å ta med barna ut én gang i måneden så mor får vaske huset i fred! 😅

Anonymkode: b4126...917

Hvis dette stemmer og det ikke er en post for å provosere, så er det jo fint at den nybakte pappaen i det hele tatt tenker på dette. 

Til nybakt pappa. Håper du passer på kona di mens hun er i permisjon. Dette er nytt for begge og begge trenger avlastning, støtte og forståelse. Hadde elsket det om far tok nattastellet (for å bonde med baby) og ikke overlot alt sånt til meg. Var et sjokk å føle seg så alene med alt. Hadde aldri trodd det om mannen min. Basert på mange tråder her inne, så er det ikke uvanlig for nybakte mødre å kjenne seg alene om ansvaret for baby. 

Anonymkode: ed0cc...2c2

• Liker 4
Skrevet

Må man gjøre noe hver eneste helg??? 

Anonymkode: be89c...b72

• Liker 3
Skrevet

Vi gjør ikke så ofte noe i helgene vi heller. Pappaen tar de med i svømmehall, ski og slalåm i ukedagene. På søndager har det ene barnet en aktivitet han går på, så fredag kveld og lørdag roer vi ofte ned. Man må ikke finne på noe hele tiden.. 

Anonymkode: 10120...995

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må man gjøre noe hver eneste helg??? 

Anonymkode: be89c...b72

Spørs hva du definerer som «noe» da.  Å sitte inne og ikke finne på noe med barna en hel helg skjønner jeg godt hun reagerer på. 

Anonymkode: ddf43...23d

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du gitt beskjed til han om det? Har du bedt han gjøre noe med barna uten at det skjer noe? I så fall: si at du må ut en liten tur i morgen tidlig og bli borte hele dagen. 

Har du ikke snakket med han om det: gjør det. 

Anonymkode: e4512...33b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi gjør ikke så ofte noe i helgene vi heller. Pappaen tar de med i svømmehall, ski og slalåm i ukedagene. På søndager har det ene barnet en aktivitet han går på, så fredag kveld og lørdag roer vi ofte ned. Man må ikke finne på noe hele tiden.. 

Anonymkode: 10120...995

Du skriver jo at pappaen tar de med i svømmehall, ski osv? Problemet her er jo at pappaen jobber og ikke finner på noe i helgene. Det er ikke snakk om å ikke slappe av, men å ikke finne på NOE. Ikke en gang snakke noe særlig til barnet, bare sitte med telefonen i sofaen.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du gitt beskjed til han om det? Har du bedt han gjøre noe med barna uten at det skjer noe? I så fall: si at du må ut en liten tur i morgen tidlig og bli borte hele dagen. 

Har du ikke snakket med han om det: gjør det. 

Anonymkode: e4512...33b

Han lovet sist helg å gjøre noe med de denne helgen. Jeg tok de med på forskjellige ting sist uke og han fikk gjøre hva han ville en hel helg. Nå kom denne helgen og han sitter på tlf. Endte med at jeg måtte ta de med på noe, og han stakk på trening. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han lovet sist helg å gjøre noe med de denne helgen. Jeg tok de med på forskjellige ting sist uke og han fikk gjøre hva han ville en hel helg. Nå kom denne helgen og han sitter på tlf. Endte med at jeg måtte ta de med på noe, og han stakk på trening. 

Slutt å dekke for ham. Forlat huset og gjør noe du liker, da kan han ikke bare stikke fra barna.

Anonymkode: 30da7...92a

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å dekke for ham. Forlat huset og gjør noe du liker, da kan han ikke bare stikke fra barna.

Anonymkode: 30da7...92a

Jeg forlater ofte huset, de timene jeg er borte gjør han ingenting. Når jeg kommer hjem så er det mamma mamma mammaaaa!! Desperate og masete under som kjeder seg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Etthereum skrev (1 time siden):

Du må nok finne på ting med barnet hver helg tror jeg 😂

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...