Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vert dårlig noen dager med feber. I dag syns både jeg og mannen at baby 11 uker var varmere enn vanlig i pannen og hodet. Målte temperaturen med sånn pannemåler. Vet jo at denne ikke er helt til å stole på. Målte mange ganger og fikk utslag på feber hver gang, men ulik temperatur. Alt mellon 37,7 og 37,9 (så ikke høy feber da). Målte til slutt rektalt to ganger, og fikk 36,8 begge gangene. Syns fortsatt baby er veldig varm i pannen ( men helt normal temp i kinn og resten av kroppen). Men jeg kan vel stole på den rektale målingen? Litt engstelig førstegangs her 🥶

Anonymkode: c6796...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har vert dårlig noen dager med feber. I dag syns både jeg og mannen at baby 11 uker var varmere enn vanlig i pannen og hodet. Målte temperaturen med sånn pannemåler. Vet jo at denne ikke er helt til å stole på. Målte mange ganger og fikk utslag på feber hver gang, men ulik temperatur. Alt mellon 37,7 og 37,9 (så ikke høy feber da). Målte til slutt rektalt to ganger, og fikk 36,8 begge gangene. Syns fortsatt baby er veldig varm i pannen ( men helt normal temp i kinn og resten av kroppen). Men jeg kan vel stole på den rektale målingen? Litt engstelig førstegangs her 🥶

Anonymkode: c6796...d46

Hadde stolt mer på rektal enn panne. 
Opplevde selv at måling mot panne ga null feber, mens de på legevakten målte feber.

• Liker 3
Skrevet

Rektalt er det som brukes som sikker metode i helsevesenet. Pannetemp er bare tull, viser nesten alltid feil.

Anonymkode: daf7a...233

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...