Gå til innhold

Dataingeniør vs elektroingeniør vs byggingeniør vs sykepleie

Isak

Anbefalte innlegg

hei skal snart gå på vg3 påbygg og jeg lurer på hva jeg skal ta. har ingeniører overtid? hva er en vanlig jobb dag for en elektro/byggingeniør? er jo glad i omsorg karrierer men tenker også på lønn. hva er en vanlig startlønn for disse karrierene?

Endret av Isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du være med på å bygge morgendagens Norge? Da er ingeniør det rette for deg. Vil du tørke rumper ut livet? Se til sykepleier yrket. 

Anonymkode: 9a662...774

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva interessene dine er? Hjelper ikke med grei lønn dersom man er drittlei jobben, det er ikke verdt det. 

Hilsen ingeniør. 

Anonymkode: 208a5...b64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt bare to av de tre du nevner som er karrierer... Den siste er et turnusyrke.

Ingeniørutdannelse krever en god del matte, du må ha systemforståelse og ihvertfall litt interesse for tekniske ting. 

Anonymkode: afb07...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg, kan få jobb både i privat og offentlig sektor i store deler av Norge.  Kan velge stillinger som krever mye jobbing eller stillinger 8-16. Lønn varierer selvsagt.

Litt opp til deg selv, noe er mye rutinearbeid eller mer utfordrende arbeid og ansvar.

Anonymkode: 43839...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil du være med på å bygge morgendagens Norge? Da er ingeniør det rette for deg. Vil du tørke rumper ut livet? Se til sykepleier yrket. 

Anonymkode: 9a662...774

Haha, der er KG’s faste sykepleierhater tilbake😊

For min del var valget enkelt- jeg hater å sitte åtte timer foran en PC og elsker høyt tempo og uforutsigbarhet, så jeg er sykepleier på et svært travelt akuttmottak. Ulempene er lav lønn (men med en del tillegg helt grei månedlig utbetalt sum) og jobb på en del helligdager. 

Anonymkode: eddf8...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...