AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Jeg er 25 år og 20 år yngre enn den nest yngste på min jobb. En arbeidsplass med 30-40 ansatte… Nå sjefen ansatt tre nye. Alle over 45 år!! Blir så oppgitt. Vil se meg om etter ny jobb, selv om arbeidsoppgavene er veldig artige. Det tærer på med skikkelig kjedelige samtaler i lunsjen. For ikke å snakke om all tiden jeg bruker på å hjelpe kollegaer med helt basic ting på PC. Kollegaene er veldig hyggelige altså, men hadde vært bedre med litt mer spredning i alder. Andre som har vært i samme situasjon?😢 Anonymkode: 7bb0e...c65 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Dette er noe du kan ta opp på medarbeidersamtale. Men jeg tviler på at du hjelper noen på 45 år med basic ting på PC-en, så her tror jeg du overdriver. Anonymkode: 0ce80...d87 13 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er noe du kan ta opp på medarbeidersamtale. Men jeg tviler på at du hjelper noen på 45 år med basic ting på PC-en, så her tror jeg du overdriver. Anonymkode: 0ce80...d87 Ja, skal ta det opp på medarbeidersamtale. Ikke så mye de på 45. Men vi har veldig mange på 60+ som sliter med bruk av PC. Anonymkode: 7bb0e...c65
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Du kan nevne det på medarbeidersamtale. Men jeg skjønner deg godt, jeg hadde det også slik i begynnelsen av min nåværende jobb. Jeg var 30 år og "alle" andre over 55... Det var gørr kjedelig. Ingenting å prate om. Være sosial med de på fritiden var jo enda verre.. Anonymkode: e6ee3...3b4
Maestro Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Jeg har kolleger på over 55, å har masse og snakke om Jeg er 29. Mens de på et par og tyve, stopper det opp 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Maestro skrev (1 minutt siden): Jeg har kolleger på over 55, å har masse og snakke om Jeg er 29. Mens de på et par og tyve, stopper det opp Okei, nei men da så. Da får jeg bare være glad de fleste kollegaene mine er 55 + siden disse er mye enklere å snakke med! Anonymkode: 7bb0e...c65
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Du får oppmuntre lederen din til å ansette unge. Og bruke tiden på å lære av de som er eldre og mer erfarne enn deg. Vær smart og gjør deg selv uunnværlig, for senere å stige i gradene, få høyere lønn og bli attraktiv på markedet. Anonymkode: 816bf...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får oppmuntre lederen din til å ansette unge. Og bruke tiden på å lære av de som er eldre og mer erfarne enn deg. Vær smart og gjør deg selv uunnværlig, for senere å stige i gradene, få høyere lønn og bli attraktiv på markedet. Anonymkode: 816bf...ffe Takk for svar. Jeg har allerede tatt dette opp på medarbeidersamtale. At jeg håper ledelsen prioriteter å ansette noen yngre. Så kommer de nå og ansetter enda tre på 45++… Jeg føler meg allerede ganske uunnværlig på arbeidsplassen. Jobber masse overtid pga. jeg har kompetanse de andre ikke har… Anonymkode: 7bb0e...c65 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Om du som 25-åring har problemer med å føre samtaler med folk på 45, er der vel du som er problemet. Jeg er 26 og den jeg har best kontakt med på jobb, er 49. Aldri tenkt over det engang. Anonymkode: cadd2...497 13 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du som 25-åring har problemer med å føre samtaler med folk på 45, er der vel du som er problemet. Jeg er 26 og den jeg har best kontakt med på jobb, er 49. Aldri tenkt over det engang. Anonymkode: cadd2...497 Jeg har på ingen måter problemer med å føre samtaler. Jatter i vei. Problemet er at de har helt andre interesser enn meg. Mye prat om hytta, barnebarn og golf. Kan være sosialt oppegående selv om man ønsker seg noen på jobben som ikke er 20 år eldre. Anonymkode: 7bb0e...c65 3
Maestro Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei, nei men da så. Da får jeg bare være glad de fleste kollegaene mine er 55 + siden disse er mye enklere å snakke med! Anonymkode: 7bb0e...c65 Mens på forrige arbeidsplass, var det omvendt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 Du blir eldre du også, etter hvert Er det en god arbeidsplass, godt miljø, gode betingelser, og en god leder der? Det er i så fall mye viktigere enn om du mangler jevnaldrende der. Om det ble ansatt noen yngre, er det heller ikke sikkert du klikket med dem. Anonymkode: da9b5...c51 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Jeg kommer ikke på jobb for å være sosial, så bryr meg null om alderen til kolleger. Jeg (dame) jobber med web, mens flere av mine kolleger er menn som jobber med bygg, montering, lager osv. Vi har lite å snakke om, men jeg bryr meg egentlig ikke 🤷🏻♀️😅 Kan gjerne lese et blad i lunsjen, eller spise på kontoret. Hender jeg jobber med damer på min alder, men det er ikke avgjørende for om jeg trives eller ikke. Anonymkode: bf9c7...c87
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Kan skjønne deg - absolutt! Når det er sagt- nyt å være yngst;) Jeg var jo nettopp den unge og lovende på 25. Vipps så var jeg 42 år😅 Jeg har nå kollegaer som er like gammel som deg, og jeg har kollegaer som er straks pensjonister. Har venner i begge skalaene. Jeg er som sagt 42, snakker om hytta jeg og- men dog ingen barnebarn, da vi har ei på 6 år;) Men tro meg- nyt å bære yngst du- tiden går fort. Blir det for kjedelig på jobb- søker du etter noe annet, dersom det er mulig☺️ Anonymkode: eb9d2...e3c 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 25 år og 20 år yngre enn den nest yngste på min jobb. En arbeidsplass med 30-40 ansatte… Nå sjefen ansatt tre nye. Alle over 45 år!! Blir så oppgitt. Vil se meg om etter ny jobb, selv om arbeidsoppgavene er veldig artige. Det tærer på med skikkelig kjedelige samtaler i lunsjen. For ikke å snakke om all tiden jeg bruker på å hjelpe kollegaer med helt basic ting på PC. Kollegaene er veldig hyggelige altså, men hadde vært bedre med litt mer spredning i alder. Andre som har vært i samme situasjon?😢 Anonymkode: 7bb0e...c65 Er det kjedelig fordi de ikke snakker om sminke og siste ligg? Fin måte å bli voksen på... Anonymkode: 321c6...18e 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det kjedelig fordi de ikke snakker om sminke og siste ligg? Fin måte å bli voksen på... Anonymkode: 321c6...18e Nei. Men for å være helt ærlig, møter en del folk som minner om DEG på jobben. Av de eldste… Dømmende, og mener at dagens unge har det så lett bla bla bla. Hele den regla. Ikke alle selvfølgelig. De fleste er veldig greie. Anonymkode: 7bb0e...c65
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #17 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det kjedelig fordi de ikke snakker om sminke og siste ligg? Fin måte å bli voksen på... Anonymkode: 321c6...18e Herlighet, for et smålig forsøk på hersketeknikk. 🙄🤦♀️ Jeg forstår godt hva TS mener, da eldre (og særlig kvinner) ofte kun snakker om potteplanter, barnebarn, turen på hytta forrige helg og Skal Vi Danse/Farmen og lignende. Anonymkode: 59245...3aa 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #18 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herlighet, for et smålig forsøk på hersketeknikk. 🙄🤦♀️ Jeg forstår godt hva TS mener, da eldre (og særlig kvinner) ofte kun snakker om potteplanter, barnebarn, turen på hytta forrige helg og Skal Vi Danse/Farmen og lignende. Anonymkode: 59245...3aa Takk for svar. Ja, nettopp slik du beskriver. De er veldig snille og hyggelige for all del. Og jeg er takknemlig for at jeg på mange måter har en givende jobb. Men synes det er veldig frustrerende at det ikke blir prioritert å få inn noen unge. Det har mye å si for miljøet her. Anonymkode: 7bb0e...c65
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #19 Skrevet 12. februar 2022 Har vært med på det samme. Måtte få meg ny jobb. Ikke så interessert i å sitte å høre hva barnebarna til Grethe sa eller gjorde i helgen. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er noe du kan ta opp på medarbeidersamtale. Men jeg tviler på at du hjelper noen på 45 år med basic ting på PC-en, så her tror jeg du overdriver. Anonymkode: 0ce80...d87 Det tror ikke jeg. Jeg hjelper ofte kolleger i 30 årene med Basic pc-ting. Har også kolleger i 20 årene som ikke kan summere celler i excel. Anonymkode: 52c43...09e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #20 Skrevet 12. februar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Andre som har vært i samme situasjon?😢 Anonymkode: 7bb0e...c65 Omvendt. Jeg er den eneste gamlingen. Jeg er 60 og alle andre er mellom 25 og 40. Anonymkode: e440e...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå