AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Jeg har 4 barn og er alenemor uten far i bilde, han ville ikke mer når sistemann kom og dro når han bare var 4mnd, og har ikke hørt fra han siden den gang. Jeg har 4 gutter de 2 største går i 7 og 5 klasse,mens de 2 minste på 14mnd og 3 år går i bhg. Barnehagen mener da spesielt minstemann er altfor lenge i bhg, jeg er jo enig,men må jo jobbe og tjene penger da jeg både har bil lån, hus lån og hytte. Jeg leverer kl 715 og henter ca 16, og jeg har utrolig dårlig samvittighet for de 2 små, de 2 store er jo hjemme alene i et par timer, så det går jo greit, og jeg kan heller ikke be de passe de 2 minste etter skolen det er ikke riktig da de vil være med venner og slik. bhg mener at han på 14 månder skal bare være 4 timer daglig, har ingen mulighet til og bare jobbe 4 timer, da får jeg ikke råd til noe. Men jeg føler meg som verdens dårligste mamma allerede, de 2 største er jo alene ca 1 time på morgen og 2 på ettermiddagen, middagen er stort sett klart 1630-17, de 2 minste legger jeg kl 1830-19 og da prøver jeg og gi tid til de 2 store,men de vil jo helst spille,men av og til ser vi en film sammen eller spiller brettspill. har barnehagen rett her? Jeg tjener nå ca 30. 000 etter skatt og da blir det og gå ned til ca 15.000 hvis jeg jobber til 4 timer, det går rett og slett ikke. jeg har heller ikke familie i nærheten, jeg bor på østlandet og de på vestlandet. faste utgifter i mnd er ca 17.000 ,så da har jeg 13.000 igjen, bruker ca 5000 i mnd på mat. Anonymkode: bcd8b...eff 2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 12. februar 2022 Det kan jo ikke være riktig? Sikker på at du ikke har misforstått? Ingen barnehage ville vel anbefalt at barn på 14 månder som allerede har fått plass kun skal være der 4 timer daglig? Høres fryktelig useriøst ut. De vet vel at du er alenemor også. Anonymkode: 18a19...f28 77
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Har de sagt i klartekst at han på 14 mnd bare skal være dere 4 timer? Altså, de har jo ikke noe med å skulle fortelle deg dette. Jeg hadde sagt klart i fra hva jeg mente hvis noen hadde sagt det til meg. De aller fleste har 100% jobb og må bruke barnehagen deretter! Anonymkode: 66a7c...6dd 25
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Barnehagen kan ikke kreve dette. Er det noen spesiell grunn til at de sier det? Mistrives minstemann? Så små sover jo som regel en god lur på noen timer i barnehagen. Anonymkode: 9530a...ab6 9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Vet du hva, du trenger ikke levere noe økonomisk regnskap til noen. Uansett hvor mye du hadde tjent så har barnehagen ingenting med å si at ungen bare bør være der 4 timer!? Hvir tar de det fra? Hvem i bhg sier det, er det sjefen eller bare en tilfeldig ansatt? Dette er det rareste jeg har hørt. Og jeg er snart seksti og har hørt mye. Anonymkode: 19d6e...b0f 38 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Dette er bullshit! Ingen barnehage KREVER dette. Anonymkode: 983cf...17c 32 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 En heltidsplass for en ettåring er like stor som heltidsplass for en seksåring. Jeg skjønner at det ikke er optimalt for ettåringen å være så lenge i barnehagen, men du må jo jobbe etter forutsetningene du er tildelt. Og barnehagen er pliktig til å tilrettelegge for at barnet har det bra hele dagen, det er kanskje det som er vanskelig for dem? De kan jo eventuelt melde til barneverntjenesten hvis de mener barnet ikke har det bra hjemme, men jeg tror ikke de kan oppgi eget tilbud som grunn til at barnet ikke har det bra. Anonymkode: 57945...b32 17 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 Tusen takk for alle svar De sa at kanskje jeg ville tenke på og bare ha ha lillebror i bhg i 4-5 timer, for de synes han var der veldig lenge. Nei han elsker barnehagen Anonymkode: bcd8b...eff 1 1
ms. Perfect Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Du har krav på, og har fått innvilget 100% plass for gutten. At de mener det er for mye får stå for deres regning. At de har uttalt dette høyt til deg ville jeg likevel ha klaget på, det er særdeles uprofesjonelt. Man kan jo undre seg over hvor langt de strekker denne uprofesjonelle holdningen sin også. 23 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 ms. Perfect skrev (9 minutter siden): Du har krav på, og har fått innvilget 100% plass for gutten. At de mener det er for mye får stå for deres regning. At de har uttalt dette høyt til deg ville jeg likevel ha klaget på, det er særdeles uprofesjonelt. Man kan jo undre seg over hvor langt de strekker denne uprofesjonelle holdningen sin også. de ba meg og tenke på om jeg kunn gi 14mnd 4-5 timer i steden, så de sa det ganske direkte ja Anonymkode: bcd8b...eff 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Dette er bare tull fra barnehagens side. Du gjør en strålende jobb!! Anonymkode: 8a235...4cd 14 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 Barnehagen kan absolutt ikke kreve dette, nei. Men sjekk om du kan få hjelp og støtte fra Home Start Familiekontakten en stund for å lette byrden. Anonymkode: 5064a...5ad 4 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 4 barn og er alenemor uten far i bilde, han ville ikke mer når sistemann kom og dro når han bare var 4mnd, og har ikke hørt fra han siden den gang. Jeg har 4 gutter de 2 største går i 7 og 5 klasse,mens de 2 minste på 14mnd og 3 år går i bhg. Barnehagen mener da spesielt minstemann er altfor lenge i bhg, jeg er jo enig,men må jo jobbe og tjene penger da jeg både har bil lån, hus lån og hytte. Jeg leverer kl 715 og henter ca 16, og jeg har utrolig dårlig samvittighet for de 2 små, de 2 store er jo hjemme alene i et par timer, så det går jo greit, og jeg kan heller ikke be de passe de 2 minste etter skolen det er ikke riktig da de vil være med venner og slik. bhg mener at han på 14 månder skal bare være 4 timer daglig, har ingen mulighet til og bare jobbe 4 timer, da får jeg ikke råd til noe. Men jeg føler meg som verdens dårligste mamma allerede, de 2 største er jo alene ca 1 time på morgen og 2 på ettermiddagen, middagen er stort sett klart 1630-17, de 2 minste legger jeg kl 1830-19 og da prøver jeg og gi tid til de 2 store,men de vil jo helst spille,men av og til ser vi en film sammen eller spiller brettspill. har barnehagen rett her? Jeg tjener nå ca 30. 000 etter skatt og da blir det og gå ned til ca 15.000 hvis jeg jobber til 4 timer, det går rett og slett ikke. jeg har heller ikke familie i nærheten, jeg bor på østlandet og de på vestlandet. faste utgifter i mnd er ca 17.000 ,så da har jeg 13.000 igjen, bruker ca 5000 i mnd på mat. Anonymkode: bcd8b...eff De har INGENTING med dette å gjøre. Ærlig talt. Ta det opp med leder. Og så må gjerne de som nevnte det betale deg for timene du mister om de har så sterk mening om det🙈
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Tror jeg ville skrevet et skriftlig svar. Veldig kort, men bare fått det skriftlig at de har anbefalt så kort dag. Tenker pipa får en annen lyd da. Utrolig mange gode råd som blir gitt muntlig som de ikke vil vedkjenne seg når det er på papiret og etteutprøvbart. "Ped. Leder Anne Grete anbefalte at Jonas var i barnehagen 4-5 timer daglig. Jeg har ikke mulighet til å jobbe så mye redusert, og vil derfor fortsette å benytte meg av hans tildelte 100% plass. Mvh, meg" Anonymkode: 73407...c11 27 2 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er bare tull fra barnehagens side. Du gjør en strålende jobb!! Anonymkode: 8a235...4cd Kjenner du TS? Barnehagen krever ikke det, viser det seg. De har sagt at TS kanskje skal vurdere om det er mulig at minstemann bare er der fem timer daglig. Det vil si at de observerer noe som gjør at de tenker det hadde vært best om det lille barnet hadde hatt mer tid med mor. Dette er ikke et krav. Det er en oppfordring for at mor KANSKJE skal TENKE OVER om det er mulig å gjøre det på en annen måte. Folk har en tendens til å overdrive noe innigranskauen.. Anonymkode: 4e0cc...e61 11 4
skruf Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 Dette er pisspreik fra barnehagen sin side! De har absolutt ingenting med å si til deg at minste bare bør være der i 4 timer. Du har full jobb og du har fått fulltidsplass i barnehagen og de har ingenting med at du bruker de timene du betaler for. Minner meg om holdninger fra etterkrigstiden da det ble oppretter barneparker som husmødrene kunne ha barna sine i fra 12-14 sånn at de fikk gjort unna ærend uten barn i skjørtekanten. I en ideell verden så hadde kanskje de minste hatt godt av å være hjemme med far eller mor de første årene, men vi lever ikke i en ideell verden. Og du er alene om å oppdra og forsørge 4 barn, to av de i tillegg ganske små barn. Og det koster å ha barn. Den som uttalte dette i barnehagen til deg burde hatt hjerneceller nok til å forstå at du kan ikke forsørge barna og deg selv med å jobbe 4 timer om dagen. Da blir det smalhans, og du må få hjelp av Nav. Hadde dette vært meg så ville jeg tatt et oppgjør med barnehagen, gått til daglig leder hvis det var en ansatt som uttalte dette. Var det daglig leder som sa det så ville jeg gått høyere opp og lagt inn en klage på daglig leder. Og jeg ville vurdert bytte av barnehagen All respekt for deg som står på og oppdrar fire flotte barn samtidig som du jobber full stilling, og dette gjør du alene! I stedet for å kjenne på dårlig samvittighet over at de minste er i barnehagen til kl 16 så synes jeg heller du skal klappe deg selv på skulderen for den supre jobben du gjør🥰 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #17 Skrevet 12. februar 2022 Jobber deltid selv, men det er vel de færreste småbarnsforeldre som har mulighet til det. Veldig spesielt av barnehagen å spørre foreldre om de vil jobbe redusert. Spesielt en alenemor med fire barn. Skjønner jo at de minste blir slitne av lange dager i barnehagen, men hva tenker de at foreldre i full jobb skal gjøre da? Selge huset? Det er heller ikke alle jobber som fungerer sånn at man enkelt kan trappe ned og jobbe 4 timer for dagen. Jobber man redusert, så får man gjerne en fridag i uka, og barnet får ellers like lange dager som før. Anonymkode: e0f6c...b7b 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #18 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner du TS? Barnehagen krever ikke det, viser det seg. De har sagt at TS kanskje skal vurdere om det er mulig at minstemann bare er der fem timer daglig. Det vil si at de observerer noe som gjør at de tenker det hadde vært best om det lille barnet hadde hatt mer tid med mor. Dette er ikke et krav. Det er en oppfordring for at mor KANSKJE skal TENKE OVER om det er mulig å gjøre det på en annen måte. Folk har en tendens til å overdrive noe innigranskauen.. Anonymkode: 4e0cc...e61 Barnehagen kan rulle inn, de har ingenting med å oppfordre eller kommentere sånt. Anonymkode: d6e5f...ba6 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #19 Skrevet 12. februar 2022 Helt ærlig, selg hytta og jobb mindre. Barn utvikler stress allerede mens de er fostere og det blir ikke bedre når de begynner i bhg. Stresshormonet kortisol er livsfarlig. Hadde folk visst hvor farlig det er så hadde de ofret en god del av luksus for å skåne egne barn. Anonymkode: e8eab...edc 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #20 Skrevet 12. februar 2022 Er dette nok en trolletråd mot de gruuusomme barnehagene? Ingen barnehage ville jo kreve dette, det henger jo ikke på greip. Nok hets mot barnehager nå. Anonymkode: 74e15...442 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå