Gå til innhold

Folk må bruke sunn fornuft og tenke selv ropes det.

kar90

Anbefalte innlegg

Og her er resultatet. Dette neket går altså ut som koronasmittet, og er så glad hun kan gjøre det uten dårlig samvittighet, i følge seg selv.

Driter i om hun har covid.

Dette skjer altså når man lar folk gjøre egne vurderinger. Om de sprer smitte som kan være potensielt veldig alvorlige for utsatte, så bryr det dem katta, fordi det er lov. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, kar90 said:

Og her er resultatet. Dette neket går altså ut som koronasmittet, og er så glad hun kan gjøre det uten dårlig samvittighet, i følge seg selv.

Driter i om hun har covid.

Dette skjer altså når man lar folk gjøre egne vurderinger. Om de sprer smitte som kan være potensielt veldig alvorlige for utsatte, så bryr det dem katta, fordi det er lov. 

Er det et problem at hun går ut av huset så lenge hun tar noen forholdsregler og bruker sunn fornuft? Ut fra det hun sa så virker det jo som hun vil holde litt avstand til folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (Akkurat nå):

Er det et problem at hun går ut av huset så lenge hun tar noen forholdsregler og bruker sunn fornuft? Ut fra det hun sa så virker det jo som hun vil holde litt avstand til folk.

Selvfølgelig er det et problem. Hun er syk og skal holde seg unna folk

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere som er fremdeles er hysterisk redde for sykdom ta ansvar for dere selv og holde dere hjemme. 

Slik burde det vært hele tiden. 

Nå skal det feires 🍾🍾 🍾🍾 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kar90 said:

Må man være inne i huset sitt for å holde seg unna folk?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, kar90 said:

Hva får deg til å tro at hun blir å holde seg unna folk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en del egotrippere med "sunn fornuft" som går og puster folk i nakken framover, slik at de kan skjelle dem ut for å ikke holde seg hjemme hvis noen klager. Det er tydeligvis bygget seg opp mye frustrasjon blandt de som hater å ta hensyn til andre, som de nå endelig føler de kan få utløp for.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnjohn skrev (22 minutter siden):

Nå får dere som er fremdeles er hysterisk redde for sykdom ta ansvar for dere selv og holde dere hjemme. 

Nå skal det feires 🍾🍾 🍾🍾 

jeg er ikke redd for corona, men jeg synes at ved nyoppstartet sykdom/symptomer uansett om det er corona eller ikke så bør folk holde seg hjemme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, johnjohn said:

Nå får dere som er fremdeles er hysterisk redde for sykdom ta ansvar for dere selv og holde dere hjemme

Nå skal det feires 🍾🍾 🍾🍾 

Hver gang man i løpet av de to siste årene har åpnet opp, har man raskt måtte stenge ned igjen; det er en grunn til at WHO og resten av verden har en annen tilnærming til korona enn trekløveret i norden.

Og hvis det å gi alle som tar viruset på alvor tvungen husarrest fordi folk som ikke begriper at dette er noe helt annet enn en mild influensa, ikke tar hensyn, skal være oppsummeringen av begrepet solidaritet, lurer jeg på hvilken planet jeg har havnet på.

På NRK-s forside i går var det 5-6 oppslag om krisesituasjoner grunnet sykefravær, så det blir spennende å se hvor lang tid det tar før man igjen må sette nødbremsen på; når en lærer må undervise 90 elever fordi resten av lærerne har feber, spørs det hvor mye elevene setter pris på fri smittespredning.

Strutsemetoden ved å stikke hodet i sanden og late som om alt er normalt, har dessverre aldri fungert godt, og jeg er ikke i tvil om at det kommer til å gå til helvete også denne gangen; tror det er flere enn meg som begynner å bli lei av stenge-gjenåpne-med-hurrastemning-stenge-gjenåpne-med-hurrastemning-stenge-gjenåpne-med-hurrastemning-stenge-strategien.

Så lenge det finnes mennesker som er så smarte at de tørker familens katt i mikrobølgeovnen, skjønner man at "anbefalinger" og "sunn fornuft" neppe er løsningen; hadde man hatt de samme løsningene i trafikken i stedet for klare regler, hadde det vært fullt kaos - det er el-sparkesykkel-kaoset er godt eksempel på.

Endret av - Brian
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (11 minutter siden):

Hver gang man i løpet av de to siste årene har åpnet opp, har man raskt måtte stenge ned igjen; det er en grunn til at WHO og resten av verden har en annen tilnærming til korona enn trekløveret i norden.

Det er det en god grunn til ja.

Nemlig at mange land og spesielt afrikanske land har så godt som null vaksinerte. Hadde alle land i verden hatt samme vaksinedekning som her i Norge hadde nok WHO hatt en annen tilnærming.

Det er grunnen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (26 minutter siden):

Hva får deg til å tro at hun blir å holde seg unna folk?

Er det noe i det jeg skrev som tyder på at jeg tror det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...