Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg skulle møtes igjen etter en del dagers fravær grunnet jobb og andre ting. Han avlyste forrige gang vi skulle treffes også, og så spurte han når det passa for meg neste gang. Som var i går etter jobb. Jeg planla alt så vi endelig skulle møtes igjen, sa nei til å jobbe (betalt) ekstra. Jeg var på vei til frisøren, sendte ham bilde av at det snødde, tenkte at han kanskje sov ut. Da fikk jeg til svar at nei, han skulle på helgetur med broren sin. Jeg skjønte ingenting. Jeg vet de to har krangla, og sikkert kunne trenge å bonde, men jeg fikk ikke noe "unnskyld" eller forklaring. Han sa at han ikke hadde lyst til å reise bort, men følte at han måtte (hvem bestemmer i livet hans?). Det var eneste forklaringen jeg fikk. 

Jeg er så sint på ham. Han tror vi skal ta dette igjen med koselig kveld på Valentin, vi har tom kjøpt inn ting til helga. Jeg føler mer for å ikke lenger være i dette forholdet, rett og slett, ihvertfall ikke hvis sånt skal fortsette0 jeg synes han opptrer respektløst. At han avlyser ting rett før har iblant vært et tema, pga sykdom eller jobb, men aldri fordi han skulle være med andre. Jeg har ikke hørt fra ham på et døgn og heller ikke tatt kontakt. Gruer meg til mandag. 

Anonymkode: 2ad17...0a3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han brydd seg så hadde han ikke gjort det.  

Anonymkode: 69df3...f9d

• Liker 17
Skrevet

Dette var dårlig gjort av han. Skjønner at du ble skuffet og sint :angry:

• Liker 14
Skrevet

Det er lov å bli skuffet og det er lov å ta det opp med han, det er sunt å sette grenser. Om du velger å gå ut av forholdet så gjør du det.

Anonymkode: a7fbe...d89

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville gått og ikke sett meg tilbake. 

Anonymkode: 0d35f...4be

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Han avlyste forrige gang vi skulle treffes også, og så spurte han når det passa for meg neste gang. Som var i går etter jobb. Jeg planla alt så vi endelig skulle møtes igjen, sa nei til å jobbe (betalt) ekstra. Jeg var på vei til frisøren, sendte ham bilde av at det snødde, tenkte at han kanskje sov ut. Da fikk jeg til svar at nei, han skulle på helgetur med broren sin

Dette kunne han ha informert deg om med en gang han bestemte seg for å dra på helgetur.

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg føler mer for å ikke lenger være i dette forholdet, rett og slett, ihvertfall ikke hvis sånt skal fortsette0 jeg synes han opptrer respektløst

Enig. Han respekterer ikke deg og han respekterer ikke din tid.

Jeg hadde kommet til å avsluttet forholdet med han.

Anonymkode: e65a4...849

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Gruer meg til mandag. 

Dere bor ikke sammen? Jeg ville ha gitt han beskjed om at forholdet er slutt. Og jeg ville ha planlagt å gjøre noe hyggelig sammen med en venninne på mandag ♥️

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han tror vi skal ta dette igjen med koselig kveld på Valentin, vi har tom kjøpt inn ting til helga

Hjemme hos han eller hjemme hos deg?

Kanskje han skal få en lærepenge angående å ikke bli gitt beskjed i god tid? Det kunne du ha gjort ved å legge dine egne planer som feks å finne på noe sammen med en venninne, og når han ringer deg på mandag og lurer på hvorfor du ikke møter opp som avtalt sier du at du har andre planer som er viktig for deg og at forholdet mellom han og deg er slutt.

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han tror vi skal ta dette igjen med koselig kveld på Valentin, vi har tom kjøpt inn ting til helga. Jeg føler mer for å ikke lenger være i dette forholdet, rett og slett, ihvertfall ikke hvis sånt skal fortsette0 jeg synes han opptrer respektløst. At han avlyser ting rett før har iblant vært et tema, pga sykdom eller jobb, men aldri fordi han skulle være med andre. Jeg har ikke hørt fra ham på et døgn og heller ikke tatt kontakt. Gruer meg til mandag. 

Da har du en gyllen mulighet... Ikke ta kontakt, legg andre planer, og bare blås i ham. 

Anonymkode: da789...fcb

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje han skal få en lærepenge angående å ikke bli gitt beskjed i god tid? Det kunne du ha gjort ved å legge dine egne planer som feks å finne på noe sammen med en venninne, og når han ringer deg på mandag og lurer på hvorfor du ikke møter opp som avtalt sier du at du har andre planer som er viktig for deg og at forholdet mellom han og deg er slutt.

Hos meg.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe at jeg oppfører meg like dumt som ham. Han er klar over at planlegging (og å takle familien sin) ikke er hans sterke side. Vi har vært gjennom temaet før, det er omtrent det eneste vi evt krangler om. Jeg synes han jobber vel mye og ikke planlegger nok tid til partid for oss. Så jeg begynte å jobbe mer selv og begynte dessuten med en tidkrevende hobby som jeg liker godt. Denne hobbien min synes han det er vanskelig å forholde seg til, og klager iblant over at jeg er "travel" (dvs ikke alltid tilgjengelig). Men jeg slutter ikke med den.

Jeg er bekymret for ham også, og måten han takler utfordringer i familien sin på. Men også lei meg fordi han ikke betror seg til meg, og roter sånn med avtaler. 

Tror jeg ender opp med å ikke være den som tar kontakt. Skal han komme over mandag, får han ta kontakt, og han får fikse mat og gjøre det fint. Og så får han høre på hva jeg har å si. Og hvis han ikke gjør det, trenger han ikke å komme igjen. Vi må enten få det bedre enn dette, ellers får det bare være over. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er klar over at planlegging (og å takle familien sin) ikke er hans sterke side. Vi har vært gjennom temaet før, det er omtrent det eneste vi evt krangler om.

Gjelder det også hans planlegging for kontakt med andre mennesker enn deg også?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

i han ikke betror seg til meg, og roter sånn med avtaler. 

Roter han med avtaler og ikke respekterer andres tid når det gjelder andre personer enn deg også?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Gjelder det også hans planlegging for kontakt med andre mennesker enn deg også?

Roter han med avtaler og ikke respekterer andres tid når det gjelder andre personer enn deg også?

Ja, tid er noe han gjennomgående lett roter med. Han er flink når det gjelder jobb, da, der har han stort sett oversikt. Jeg er vel den utenom jobb han møter oftest, så han har ikke så mye behov for hyppige avtaler med andre. Men han har glemt andre avtaler også. Sånn sett kan jeg forklare rotinga med hans personlighet. Men det forklarer ikke hvorfor han ikke sier unnskyld. Jeg føler jo at han tar min tid for gitt, og ikke bryr seg nok om hvordan det han gjør, påvirker meg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten og jeg skulle møtes igjen etter en del dagers fravær grunnet jobb og andre ting. Han avlyste forrige gang vi skulle treffes også, og så spurte han når det passa for meg neste gang. Som var i går etter jobb. Jeg planla alt så vi endelig skulle møtes igjen, sa nei til å jobbe (betalt) ekstra. Jeg var på vei til frisøren, sendte ham bilde av at det snødde, tenkte at han kanskje sov ut. Da fikk jeg til svar at nei, han skulle på helgetur med broren sin. Jeg skjønte ingenting. Jeg vet de to har krangla, og sikkert kunne trenge å bonde, men jeg fikk ikke noe "unnskyld" eller forklaring. Han sa at han ikke hadde lyst til å reise bort, men følte at han måtte (hvem bestemmer i livet hans?). Det var eneste forklaringen jeg fikk. 

Jeg er så sint på ham. Han tror vi skal ta dette igjen med koselig kveld på Valentin, vi har tom kjøpt inn ting til helga. Jeg føler mer for å ikke lenger være i dette forholdet, rett og slett, ihvertfall ikke hvis sånt skal fortsette0 jeg synes han opptrer respektløst. At han avlyser ting rett før har iblant vært et tema, pga sykdom eller jobb, men aldri fordi han skulle være med andre. Jeg har ikke hørt fra ham på et døgn og heller ikke tatt kontakt. Gruer meg til mandag. 

Her har dere helt åpenbart ikke snakket sammen. Du har hintet og trodd han har forstått det du tenker på og handlet deretter.

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (7 minutter siden):

Du har hintet og trodd han har forstått det du tenker på og handlet deretter.

Nei, dette var ikke noe hint hos meg. På hans initiativ 2 dager før avtalte vi konkret å møtes fredag hjemme hos meg, kort tid etter at jeg var ferdig på jobb 14.15. Han hadde fri hele dagen. Det var gitt sted og et så konkret som en avtale kan ha uten eksakt klokkeslett. Det var viktig for ham at vi møttes tidlig nok, sa han da vi avtalte dette, så vi skulle ha hele kvelden. 

Jeg er åpen for at ting kan skje som gjør at avtaler må flyttes på (hva vet jeg, kanskje broren plutselig trengte ham mer enn meg), men da gir man ordentlig forklaring. 

• Liker 11
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal hjelpe at jeg oppfører meg like dumt som ham. (...)

Har det hjulpet at du har sagt fra hundre ganger før på pen og høflig måte? Nei vel. 

Men det høres ut som du har en fot ute av forholdet allerede, at du har gitt opp håpet at han kommer til å respektere deg, din tid, og avtaler han har gjort med deg. Da er det litt 'poetic justice' i å la ham smake sin egen medisin. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har det hjulpet at du har sagt fra hundre ganger før på pen og høflig måte? Nei vel. 

Men det høres ut som du har en fot ute av forholdet allerede, at du har gitt opp håpet at han kommer til å respektere deg, din tid, og avtaler han har gjort med deg. Da er det litt 'poetic justice' i å la ham smake sin egen medisin. 

Han vet godt at jeg har kontroll på ting, så om jeg gjør "det samme" tilbake, virker det ikke sleivete, og han er ikke dum. Jeg synes for min egen del at de bare ville føles som en barnslig ting å gjøre. 

Men jeg kjenner at jeg er fed up, og klar for å stille nye krav hvis det vi har sammen, skal kunne fortsette. Kjenner måten han er på nå, trigger meg veldig. Det at han nærmest bare stikker av uten forklaring, det er så rart og jeg opplever det faktisk som et halvveis brudd, selv om han ville treffes mandag. Altså, jeg forventer egentlig å få høre historia om et sammenbrudd i familien eller noe lignende, samt mobil som var utilgjengelig pga storm, ellers finnes det ingen god forklaring på denne oppførselen. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, ikke bynn ed denne type spill. Snakk med han istedet! Kommuniser!

• Liker 5
Skrevet

Dump han eller finn deg noen andre å ligg med å la han få vite det

Skrevet

Det har ikke noe for seg å spille spill. Vær tydelig på hva du føler når han oppfører seg dårlig mot deg. Hvis han ikke forstår så ja, da er det enten slik det er eller så går du videre uten han. 

Anonymkode: a7fbe...d89

• Liker 5
Skrevet
Netz_Harald skrev (10 minutter siden):

Dump han eller finn deg noen andre å ligg med å la han få vite det

Ja, hvis jeg har lyst til å torturere ham, kan jeg alltids være utro og la ham skjønne det... Det vet jeg er marerittet hans, og så vondt vil jeg ham faktisk ikke. Ikke har jeg lyst heller. Skal jeg gå, blir det på ordentlig og ryddig måte.

Må si at jeg ikke mistenker at han er utro, jeg tror faktisk det er akkurat så dumt som at han ditcha meg for å dra på spontantur i ei tømmerkoie med broren sin, som etter det jeg forstår er både litt impulsiv og litt ute og sykle om dagen. Jeg har tom oppmuntra ham til å være mer med familien,og jeg aksepterer å måtte tre til siden, men det kan ikke skje på denne måten framover. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...