AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 I huset jeg bor må jeg varme opp 2-3 rom med sånne fristående varmeovner fra Clas Ohlson og Biltema. De siste dagene har det vært kaldt og jeg har hatt dem på høy temperatur. Nå opplever jeg huset som "innrøkt" selv om ingen i huset røyker hverken ute eller inne, og har heller ikke hatt fyr i ovnen på en stund. Men det lukter skikkelig røyklukt! Kan det være de elementovnene? Har vaska og lufta skikkelig, men så snart jeg setter meg ned og det begynner å bli varmt igjen kommer denne "røyklufta." Har også lurt på om jeg kan ha fått en forstyrrelse etter covid, hadde det for ikke så lenge siden da jeg mistet både lukt og smakssans. Men har noen andre opplevd at luften blir forpestet av slike ovner? De er bare 1 år gamle de jeg har. Anonymkode: e18f8...196
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Siden det er lenge siden du sist brukte dem tenker jeg det er brent støv du lukter. Som når man skrur på en panelovn første gang på høsten. Hvis det er det er det neppe andre løsninger enn å lufte godt første tiden til de har brent seg "rene". Det er mest energieffektivt å sprenglufte noen minutter. Anonymkode: 5a51d...df3 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Helt vanlig at det lukter brent støv når man skrur på ovner etter at de har stått litt ja Anonymkode: 3d4bc...eb2 1
skrue Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Hehe, det er støv ja. Kan være en idé å kjøre slike hardt en times tid på høsten mens man ennå kan lufte godt. Det gjorde ikke jeg i fjor og da en ovn ble satt på fullt for første gang (på ett par år) senhøsten i fjor ble det så ille at en røykvarsler slo ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå