AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg skrev tidligere et tråd om at jeg startet i ny jobb etter å ha vært sykemeldt og på aap i nesten 2 år. Og startet i ny jobb denne uken. Jeg jobber som servitør. Har jobbet 4 fulle dager og nå kjenner jeg at jeg er helt død. Når jeg kom jeg fra jobb i går kl 16 så klarte jeg ikke noe annet enn å sove. Da sov jeg helt til 22 på kvelden, og la meg igjen kl 23. sov helt til klokken 10 i morges. nå har jeg fri i 3 dager heldigvis, men kjenner på kroppen at jeg er utslitt og trøtt. Har lyst til å trene men er så trøtt! Hva skal jeg gjøre fremover for å få energi til andre ting? Skal jeg trene eller droppe treningen i dag? Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Del Skrevet 12. februar 2022 Det er hardt å begynne å jobbe igjen etter lang tid ute av jobb. Prøv å trene og se om det blir bedre eller ikke. Juster treningen etter det. Men vær snill med deg selv og ikke ha altfor mye ekstra nå som du skal jobbe igjen. Jeg gikk helt i svime på fritiden den første tiden etter jeg gikk fra 0 til 90%. Og husk at det blir bedre. Anonymkode: cd347...454 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 12. februar 2022 #3 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skrev tidligere et tråd om at jeg startet i ny jobb etter å ha vært sykemeldt og på aap i nesten 2 år. Og startet i ny jobb denne uken. Jeg jobber som servitør. Har jobbet 4 fulle dager og nå kjenner jeg at jeg er helt død. Når jeg kom jeg fra jobb i går kl 16 så klarte jeg ikke noe annet enn å sove. Da sov jeg helt til 22 på kvelden, og la meg igjen kl 23. sov helt til klokken 10 i morges. nå har jeg fri i 3 dager heldigvis, men kjenner på kroppen at jeg er utslitt og trøtt. Har lyst til å trene men er så trøtt! Hva skal jeg gjøre fremover for å få energi til andre ting? Skal jeg trene eller droppe treningen i dag? Anonymkode: c9ecb...577 Hva har du gjort mens du var på app da? Man blir jo dårlig av å bare sitte på sofaen og isolere seg. Du burde jo ha vært ute og bevegd deg og være blant folk, om du visste du skulle ut i en slik aktiv jobb. Men vet du jeg heier på deg. dette fikser du. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Del Skrevet 12. februar 2022 lillevill skrev (Akkurat nå): Hva har du gjort mens du var på app da? Man blir jo dårlig av å bare sitte på sofaen og isolere seg. Du burde jo ha vært ute og bevegd deg og være blant folk, om du visste du skulle ut i en slik aktiv jobb. Men vet du jeg heier på deg. dette fikser du. Absolutt ingenting. Dagene gikk mest på å ligge i sofaen og trene et par timer om dagen. Jeg håper det blir bedre! Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg anbefaler deg å trene før jobb et par dager i uken, selv om at det er helt jævlig tungt innimellom. Selv en lett og kort økt vil gi økt energi, serotonin endorfiner, og sørg for nok mat og søvn 🙂 Anonymkode: 21f6b...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Del Skrevet 12. februar 2022 Det er alltid veldig slitsomt å begynne i ny jobb. Du må kjempe deg over kneika, men så går det bedre etterhvert. Lykke til! Anonymkode: a1dfc...47e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er hardt å begynne å jobbe igjen etter lang tid ute av jobb. Prøv å trene og se om det blir bedre eller ikke. Juster treningen etter det. Men vær snill med deg selv og ikke ha altfor mye ekstra nå som du skal jobbe igjen. Jeg gikk helt i svime på fritiden den første tiden etter jeg gikk fra 0 til 90%. Og husk at det blir bedre. Anonymkode: cd347...454 Men tror du det er lurt å trene i dag når jeg føler meg såpass sliten? Kan treningen gjøre meg mer utslitt eller er det bra? Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg anbefaler deg å trene før jobb et par dager i uken, selv om at det er helt jævlig tungt innimellom. Selv en lett og kort økt vil gi økt energi, serotonin endorfiner, og sørg for nok mat og søvn 🙂 Anonymkode: 21f6b...42a Har desverre ikke tid til trening før jobb da jeg må stå opp kl 05 og dra etter det. Er alltid så sliten etter jobb til å kunne trene. Ligger akkurat nå i sofaen med dyne over meg og slapper av. Er det lurt å bare slappe av i 1-2 timer til, og deretter dra å trene? Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har desverre ikke tid til trening før jobb da jeg må stå opp kl 05 og dra etter det. Er alltid så sliten etter jobb til å kunne trene. Ligger akkurat nå i sofaen med dyne over meg og slapper av. Er det lurt å bare slappe av i 1-2 timer til, og deretter dra å trene? Anonymkode: c9ecb...577 Ja, prøv! Anonymkode: cd347...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har desverre ikke tid til trening før jobb da jeg må stå opp kl 05 og dra etter det. Er alltid så sliten etter jobb til å kunne trene. Ligger akkurat nå i sofaen med dyne over meg og slapper av. Er det lurt å bare slappe av i 1-2 timer til, og deretter dra å trene? Anonymkode: c9ecb...577 Ville droppet den veldig tunge treningen, men gått et tur i frisk luft og dagslys. Det gjør godt, og hvis du kjenner deg utmattet er det viktig å ikke slite deg helt ut. Lag heller avtale om å spise middag eller gjøre noe hyggelig med venninner i kveld. Det kommer flere dager også. Anonymkode: 9480c...62f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg tenker at siden du jobber som servitør, så er jo det en masse skritt i løpet av dagen, det er jo trening i seg selv! Det er bedre at du gjør noen helt rolige styrkeøvelser, men ikke mye, bare helt forsiktig, og noen yoga/avspenningsøvelser. Gå en rolig tur i frisk luft daglig. Det er en feiloppfatning at vi alle skal trene som om vi skal løpe maraton. Kjenn etter hva kroppen din trenger, og tenk på din mentale helse med å gjøre noe hyggelig for deg selv på fritiden, noe som gir deg glede. Har selv strevd med utbrenthet etter en tidligere kreftdiagnose, så vet hvor vanskelig dette er. Jeg har byttet jobb. Anonymkode: fb7bd...da7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev tidligere et tråd om at jeg startet i ny jobb etter å ha vært sykemeldt og på aap i nesten 2 år. Og startet i ny jobb denne uken. Jeg jobber som servitør. Har jobbet 4 fulle dager og nå kjenner jeg at jeg er helt død. Når jeg kom jeg fra jobb i går kl 16 så klarte jeg ikke noe annet enn å sove. Da sov jeg helt til 22 på kvelden, og la meg igjen kl 23. sov helt til klokken 10 i morges. nå har jeg fri i 3 dager heldigvis, men kjenner på kroppen at jeg er utslitt og trøtt. Har lyst til å trene men er så trøtt! Hva skal jeg gjøre fremover for å få energi til andre ting? Skal jeg trene eller droppe treningen i dag? Anonymkode: c9ecb...577 Har lyst å trene,men er for trøtt ! 😪 Her må du bare "gå ideg selv" å legge om livsstilen, og isteden for å ligge å dra seg bør du begynne å trene regelmessig. Det er ikkje utan grunn mange som har en psykisk slitsom jobb trener aktivt. Regelmessige turer i skog, mark er fin rekrasjon og øker energien. Regelmessige måltider, og næringsholdig kost har også betydning for livsstilen. Endret 12. februar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er hardt å begynne å jobbe igjen etter lang tid ute av jobb. Prøv å trene og se om det blir bedre eller ikke. Juster treningen etter det. Men vær snill med deg selv og ikke ha altfor mye ekstra nå som du skal jobbe igjen. Jeg gikk helt i svime på fritiden den første tiden etter jeg gikk fra 0 til 90%. Og husk at det blir bedre. Anonymkode: cd347...454 Ikke sikkert det blir bedre dessverre Anonymkode: cab75...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 12. februar 2022 #14 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har desverre ikke tid til trening før jobb da jeg må stå opp kl 05 og dra etter det. Er alltid så sliten etter jobb til å kunne trene. Ligger akkurat nå i sofaen med dyne over meg og slapper av. Er det lurt å bare slappe av i 1-2 timer til, og deretter dra å trene? Anonymkode: c9ecb...577 Herregud DRIT i trening!!! Ta EN TING i gangen! Du får ikke mer energi automatisk med en gang av å trene! Og jobben du har som servitør er da åpenlyst fysisk krevende antar jeg?? Slapp av! Fokuser på en ting i gangen! Det er viktigere at du tilvenner deg belastningen av å jobbe før du skal begynne å stresse med trening oppå det hele! Trening kan du tenke på om en måned eller to fram i tid. Nå er det jobb og jobbmestring du skal fokusere på. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 12. februar 2022 #15 Del Skrevet 12. februar 2022 også må jeg si gratulerer med å komme deg tilbake til arbeidslivet! Det er det aller viktigste akkurat nå. Vær stolt av deg selv, og Nyt dagen i sofaen, vel fortjent. 👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #16 Del Skrevet 12. februar 2022 Men har du vært i arbeidsutprøving på aap? Det høres jo egentlig ikke ut som at du er i form til å jobbe så mye? Man skal ha et liv utenom jobb også. Anonymkode: b6893...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #17 Del Skrevet 12. februar 2022 Du må nok rett og slett bygge opp "arbeidsmuskelen". Hadde du hoppet fra sofatilværelse til å trene fire ganger i uken, hadde du også vært døsliten den første tiden. Som du sikkert har erfaring med, så blir det bedre etter hvert, man bygger muskler og får bedre kondisjon. Det er litt sånn med jobb også. Etter å ha vært så lenge vekke, må du nok regne med å være sliten i begynnelsen, men det kommer seg etter hvert som kroppen tilpasser seg. Anonymkode: 0a788...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #18 Del Skrevet 12. februar 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): Herregud DRIT i trening!!! Ta EN TING i gangen! Du får ikke mer energi automatisk med en gang av å trene! Og jobben du har som servitør er da åpenlyst fysisk krevende antar jeg?? Slapp av! Fokuser på en ting i gangen! Det er viktigere at du tilvenner deg belastningen av å jobbe før du skal begynne å stresse med trening oppå det hele! Trening kan du tenke på om en måned eller to fram i tid. Nå er det jobb og jobbmestring du skal fokusere på. Jeg sov til nå, er dødssliten! Skal drite i trening i dag. Kanskje ta en liten økt i morgen. takk! Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #19 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men har du vært i arbeidsutprøving på aap? Det høres jo egentlig ikke ut som at du er i form til å jobbe så mye? Man skal ha et liv utenom jobb også. Anonymkode: b6893...cb1 Har ikke vært på noe arbeidsutprøving nei. Jeg tok sakene i mine egne hender og tenkte at nok var nok, jeg orket ikke å bare være hjemme og være arbeidsløs, og søkte overalt. Så nå har jeg fast jobb. På kontrakten står det 60%, men sjefen sa vi kunne øke det til 80-100% om jeg ønsket. det er vel lurt av meg å starte med 60% ja? Og i så fall hvor lenge? Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #20 Del Skrevet 12. februar 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 time siden): også må jeg si gratulerer med å komme deg tilbake til arbeidslivet! Det er det aller viktigste akkurat nå. Vær stolt av deg selv, og Nyt dagen i sofaen, vel fortjent. 👏🏼 Tusen takk!❤️ Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg bare ligger i sofaen nå som jeg har fri. Hadde planlagt å trene, handle inn noe sunt og lage god midddag. Men kjenner jeg ikke orker akkurat i dag! Anonymkode: c9ecb...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå