Gå til innhold

Menneskerettigheter i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette er riktig sted å legge denne, men jeg fant ikke noe bedre så tar sjansen. Bare å flytte hvis det er feil.

Jeg kom over denne :

https://www.vl.no/meninger/verdidebatt/2022/02/09/mennesker-som-har-darlig-helse-og-lever-pa-nav-blir-utsatt-for-brudd-pa-menneskerettighetene-hver-dag/

På grunn av lite penger / ressurser er det naturlig at mange av de dette gjelder ikke har mulighet til å følge opp rettighetene sine, men om noen faktisk hadde prøvd å gå til sak mot staten om dette hva tror dere ville skjedd? Hadde det vært mulig? Hvilke konsekvenser ville det kunne fått? Er det noen som har mulighet til å pålegge staten / kommunene å følge menneskerettighetene? Hvis ja hvorfor har ingen gjort det tidligere?

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: 42ce8...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et land som nettopp ivaretar de ressurssvake/lite penger er det nettopp Norge. Er de ikke fornøyd er de velkommen til å dra til ethvert annet land og se hva de vil få utdelt på sosialkontoret der.

Anonymkode: 53311...bfb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det det sånn at bare fordi andre ikke følger menneskerettighetene så trenger ikke vi gjøre det heller?

Anonymkode: 42ce8...315

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...