Gå til innhold

Min dagbok...

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Oh My God!! Er det mulig!!?!?? :o

Se på klokkeslett for dette innlegget, da! Herregud, jeg er sjukmeldt og kan sove så leeeenge jeg bare vil, assa! Også er jeg oppe nå.. :o Sto faktisk opp 07.30... Klikka for meg? Neida... Det er bare det at jeg har nesten ikke sovet i natt/dag morges, bare kasta meg rundt i senga og vært fortvila fordi jeg ikke fikk sove... Så sovna jeg endelig utpå morgenkvisten, men våkna igjen da sambisen sto opp litt over 07.00 fordi han skulle på jobb...også fikk jeg ikke sove igjen... Så da gidda ikke jeg ligge der og kaste meg rundt lenger! :-?

Sjokkerer meg selv her, men man kan jo ikke se bort ifra at jeg legger meg litt igjen senere, hvis jeg blir veldig trøtt...

Er det liksom at kroppen min forbereder seg på mindre søvn hver natt, eller? Hvis kroppen min "merker" hvordan bebisen vil bli, så blir jeg jammen redd... For jeg er våken nesten hele natta igjennom.... :roll: uæææ, tenk om ungen blir sånn som er våken stort sett hele natta igjennom, da... *villpanikk* Nei, hallo, nå må jeg roe meg... Det er over et halvt år enda til termin, så jeg har god tid på å forberede meg... :lol:

Sambisen og jeg lå og preika etter vi la oss i går... Diskuterte hvordan ungen vil se ut etter likheter og sånn... :) Men så ble det peila inn på noe annet, for jeg er tydeligvis noe utenom det vanlige gikk det opp for meg... :lol: Begynte å tenke over at jeg er den eneste i hele nærmeste slekta (søsken, foreldre, besteforeldre, ekte tanter/onkler) som er ekte blondine (utvendig!!) :o Hm... Har ikke tenkt over det før nå, enda jeg har vært utvendig blond i 21år... :lol:

Sambisen sa nemlig at vi får ei jente med lyse lange krøller... :ler: (Sambisen så slik ut da han var liten, bare ikke såå lange krøller) Men sambisen har ikke lyst hår lenger, da, mer brunt. Så det er vel tvilsomt... Men alt går an... :)

Nei, hallo, ungen kan se ut som den vil for meg så lenge jeg får en velskapt og frisk unge så er jeg happy, assa! Gutt eller jente spiller heller ingen rolle for oss, men jeg har nemlig hatt på feelingen hele tiden at det blir jente, så sambisen har jo hekta seg opp i det han og... :lol:

Pga min følelse av at det blir jente, da, så har vi prata mest på jentenavn.. (dessuten er det mye vanskeligere å finne guttenavn!) Vi er faktisk veldig enige i navn på jente allerede!! Saga. - Synes det er sååå nydelig! Litt sånn mystisk, liksom... Og vi vil ikke ha noe vanlige navn, sjø... :) Vi er ikke helt sikre på om Saga er godkjent som eneste navn, da. Vi vil helst ikke ha dobbeltnavn, men hvis vi ikke får lov med kun Saga, så har vi allerede bestemt Saga Christine... :) Synes det er innmari søtt også...

Sånn er det, liksom...

Jeg holder fortsatt på med røykekutt, har ikke klart å slutte helt enda heller, men jeg røyker ikke mer enn 5 røyk per dag, og noen dager har jeg røyka kun 2-3 røyk også, så dette går definitivt den rette veien!

Merker bare det er litt ekstra hardt når jeg går hjemme hele dagen og attpåtil sånn som nå når jeg står opp såå tidlig... Da blir dagen lang frem til første røyk.... Tar jeg min første røyk i dag nå, så kan jeg vente til sambisen kommer hjem fra jobb klokka 16.00 før jeg tar flere... Han tar morrasrøyk før han reiser på jobb han også! (Jeg vet, jeg vet, han er ikke gravid, det er jeg som er det.. Men han slutter sammen med meg!!)

Ha :D

10+5 i dag, snart 11 fullgåtte jo!! :D

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Lillian :)

Koselig dagbok du har, og kjekt for meg å lese at det ikke bare er jeg som sliter med røykeslutt :-?

Lykke til videre

Klem fra Håper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er fint med deg, Lillian. Visste det ville gå bra.

Ellers skulle jeg bare si at jeg synes Saga er et nydelig navneforslag. Nesten misunnelig for at jeg ikke fant det på selv.

:D

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo fordi vi synes Saga er så nydelig selv at vu har funnet det, da...

Har hatt småblødninger både lørdag og søndag, men legen sa jo at det ikke var noe farlig... :roll:

Nå har jeg sittet og kikka på nettet og malt om hverandre i hele dag. Ikke har jeg sovet igjen heller, det er jo et rent under for meg da!! :lol:

Er litt småtrøtt, men jeg er oppslukt av å male skilt nå så jeg har ikke tid til å legge meg! :blunke: Men jeg må bare tvinge meg selv til å ta noen småpauser innimellom, for jeg får sinnsykt vondt i øynene og nakken/skuldrene av å konsentrere meg og sitte sånn bøyd over bjørkeskiva... :roll: Er ikke alltid like flink til å ta pauser, men...

Er vaffal ferdig med det skiltet til hun venninna mi, det ble kjempefint om jeg så må si det selv! :) Har begynt på skilt til sambisens mormor nå, hun skal få et dørskilt av oss til jul. Har ikke kommet lenger enn at jeg holder på å tegne på mønsteret med blyant, da. Har skrevet navnet hennes og tegna en rose med dekor over navnet.. Nå gjenstår det å greie å tegne et fint blomstermønster under navnet hennes... Skal vel greie det og, hvis ikke har jeg noen mønsterbøker jeg kan ty til da... Jeg tegner nemlig ikke alle mønster på frihånd, må innrømme det.. :blunke: Men jeg gjør gjerne et ekstra personlig preg på de tegningene hvor jeg bruker mønster da. Sånn at ikke alt blir heeelt likt som på mønsteret.

Å, vettu hva jeg har bestilt meg da?? :D Fra Haugen Bok har jeg bestilt en serie på 5 (eller var det 6?) bøker med eventyr!! *lete etter tilbudsreklamen for den* Nei, tror jeg kasta den reklamelappen på den, men det var iallfall de gode gamle eventyrene samlet etter forfattere i 5-6 forskjellige bøker... Kosta noe over 1000kr men jeg skal nedbetale over 8mnd eller noe. Gleder meg til jeg får dem i posten!! Jippi!! Elsker eventyr, dessuten tenk når bebisen kommer til verden og etterhvert blir klar for eventyr! Da har vi de bøkene!! :D Kommer til å storkose meg med lesing når jeg får bøkene jeg, selv om jeg får dem nå før jul! :wink:

Synes dessuten det er såå fint med sånne serier med bøker som står i bokhylla... Er ikke derfor jeg bestilte da, men... Det er ubenektelig penere i bokhylla når det er serier enn masse frittstående bøker i forskjellige størrelser...

Har jo Sagaen om Isfolket innbundet, lekkert i bokhylla mi ja! :) Også har jeg en serie som heter "Gode råd og gammel visdom" den er på 17 bøker. Lekkert det og! :blunke:

Ja,ja... Nå skal jeg tegne ferdig skiltet så jeg kan begynne å male snart!

Bye-bye...

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag, alle sammen!

En ny dag er her, jeg sto opp klokka 07.55!! :o Fikk ikke sove i dag heller...

Jeg har ganske vondt i det stakkars halebeinet mitt i dag, og i den plagsomme korsryggen, men jeg overlever vel det og...

Jeg har overgått meg selv i dag, da!!! :)

Det aller første jeg gjorde etter å ha stått opp og stelt meg, var å legge sammen to klesvasker som hadde hengt til tørk. Deretter satte jeg på en ny en med sengeklær.

Så rydda jeg i undertøysskuffen min, det trengtes.

Så sorterte jeg klesvasken klar til en 40* etter den jeg vasker nå.

Deretter rydda jeg på oppvaskbenken, det står en del oppvask der. (Sambisen og jeg skal ta den sammen i kveld) Jeg vaska oppå stekeovnen, noe som trengtes etter sambisen lagde middag i går... (Han glemmer alltid å vaske der etter han har kokkelert) :wink:

Så pakka jeg inn de julegavene vi hadde kjøpt som fortsatt var uinnpakket.

Nu sitter jeg og spiser frokost, litt av en frokost jeg serverer meg selv i dag... :sjarmor: Sitter og spiser Risgrøt fra Fjordland! :ler: Fikk så innmari lyst på grøt i går da vi var på butikken, så da kjøpte jeg med en sånn porsjonspakning til 15kr. Sambisen spiser nemlig grøt kun på juledagen, så vil jeg ha grøt må jeg lage kun til meg selv. Jeg gidder ikke lage fra bunnen av kun til meg selv.... Så da ble det sånn"varmes i micro"-greier... Ikke like god som hjemmelaget risgrøt, men pytt sann... Det klarer seg! :)

Etterpå skal jeg ut i snøværet og nyte dagens første røyk. At jeg ikke tar den før 2 timer etter jeg har stått opp synes jeg er bra! Før var det det å ta morrasrøyken som var det aller aller første jeg gjorde når jeg sto opp (utenom å gå på do :blunke: ). Også synes jeg at jeg fortjener en liten en nå, siden jeg har vært så fliiink her! "Lillian plink!!" som en unge i barnehagen sier... :ler: Men jeg har litt vondt, da... "Jeg pikkk vondt!!" Måtte sette på en ekstra K så ikke ordet ble sensurert, hehe.. For det betyr ikke det som står egentlig! :wink:

Tydelig Lillian ikke har vært på jobb på noen dager, ja... hehe... Begynner å prate som unga i barnehagen nå, så.... Ja,ja... Det går nok over. :blunke:

Nu skal jeg rydde bort etter min særdeles spesielle frokost...

*Lillian mett*

Jeg er forresten 10+6 i dag, i morra er jeg 11 fullgåtte!!! :D

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Vil væle like plink som Lillian, men må væle på jobben min jeg!*

:cry: :cry: :cry:

Ha en fin-fin dag!

Du har forresten inspirert meg, så i kveld skal jeg male!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint du er inspirert, Lea!! :lol: Jeg skal male litt etterpå, men må bare skrive bittelitt her igjen.

Jeg var nemlig på do i stad, og da var det blod i truseinnlegget... :cry: Huffe... Det har jo vært blod å se kun når jeg har tørka meg tidligere, men nå var det i truseinnlegget også... :cry: :cry: :cry:

Jeg kommer til å tvinge legen min på torsdag til å gi meg en haste-UL, for jeg klarer ikke slå meg til ro med at alt er bra før jeg har sett det med mine egne øyne... Dessuten tenker jeg på hvordan det var for 2år siden da søstera mi mista (hun med termin i desember). Hun begynte nemlig å blø sånn som jeg har gjort, reiste til legen men ble sendt hjem med beskjed om at alt var bra, men ta det med ro. (samme som meg, med andre ord) Så begynte hun etter noen dager å blø mer, sånn at det la seg i truseinnlegget. Hun var igjen til legen, neida alt var bra såvidt de kunne se. Plutselig fikk hun så store blødninger at hun faktisk måtte bruke bind. På 4 dager var hun hos legen 5 ganger... Siste gangen hun var hos legen sa hun at hun gikk ikke derfra før de ga henne en UL så hun fikk se med egne øyne at alt var bra. (Da var hun ca. like langt på vei som jeg er nå) Vel, så fikk hun omsider reise til Elverum (det er ca. 3timer unna der hun bor) på UL samme dagen. Da hun kom dit og så på UL, fant de et svart hull, og et dødt foster... :cry: Legene der mente at fosteret måtte ha vært dødt i minst 4uker, altså omtrent fra hun fant ut hun var gravid! :cry: Så hun fikk jo en sånn pille som fjernet rester, hun satt konstant på do i flere timer og blødde flere liter... Det verste hun har vært med på, sa hun.. Skjønner jeg godt... :cry:

Anyway, når jeg da plutselig får mer blødninger enn jeg har hatt, er det kanskje ikke så rart at jeg blir svært bekymra jeg heller.... :roll:

Huff... Sitter nå her og gråter litt, da, og vet ikke riktig hva jeg skal gjøre... Tør nesten ikke røre på meg, er redd jeg kanskje var litt for ivrig tidligere i dag da jeg var så flink... Kanskje jeg skal legge meg litt? Tror ikke akkurat jeg får sove nå med mindre jeg gråter meg i søvn, men...

Huffe... Så er det enda to dager til jeg skal til doktor'n att og... Jeg håper det beste, men frykter det verste.... Klarer ikke tro på at alt er som det skal, for jeg føler det ikke er det... Når vi har blitt gravide, så vil jeg jo ikke at noe skal gå galt.. Sambisen er litt større optimist enn meg, men jeg tør ikke håpe for mye. Hvis alt da går galt, så får jeg en stor nok knekk uansett om jeg er pessimist fra før eller ikke....

:cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så vondt at du skal gå og bekymre deg slik, Lillian.

Det blir to lange dager.

Ikke er det noe man kan gjøre fra eller til heller.

Men jeg har ingen gode råd for hvordan du skal bekymre deg mindre eller få tiden til å gå fortere (med mindre du sniker deg til en privatklinikk og får time før).

Håper på alt godt for dere i hvert fall. Sender trøst og støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den gode omtanken, Klips! Det varmer mer enn du aner! kys_2.gif Gir deg et kyss på kinnet som takk, jeg! :lol:

Vet du, jeg fant ut at det ER faktisk noe jeg kunne gjøre for å slippe to lange dager til jeg skal til legen igjen. Jeg ringte dit for ca. 5minutter siden, og sa at jeg har faktisk blødd nesten hver dag etter jeg var der på torsdag, og er svært bekymra. Jeg klarer faktisk ikke slå meg til ro med at alt er bra, og jeg vi lhelst ha en UL for å få se med mine egne øyne at allting er i orden. (Det er faktisk kun UL som kan med 100% sikkerhet slå fast om det er liv der eller ikke når jeg ikke er lenger på vei.)

Heldigvis er både legesekretæren og legen på legekontoret der veldig sympatiske og forståelsesfulle. Jeg prata bare med legesekretæren, da. Men hun skulle prate med legen som var der nå (hørtes ut som det var vikar for fastlegen min i dag), så skulle hun ringe meg opp igjen. Så nå sitter jeg og venter på telefon. Jeg regner faktisk med at jeg får UL temmelig kjapt nå, hvis ikke må jeg finne en privat klinikk, men det har jeg faktisk ikke mulighet til nå en uke før lønning - jeg har ikke penger til å betale det med, for da har jeg åenger til mat.

Vel, skulle bare komme med denne lille oppdateringen, sånn at dere vet hvordan ståa er. Forhåpentligvis får jeg UL, selv om jeg synes det er litt skummelt og. Er så redd for hva de kan oppdage der... :roll: Men faktisk, skulle det være noe galt så vil jeg heller vite det nå enn å gå i et par uker til før jeg finner det ut!

Skriver temmelig sikkert mer senere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

ville bare ønske deg lykke til. det er helt klart bedre at du får tatt en UL slik at du får vite at alt er bare bra , i stedet for at du skal gå å engste deg for det er iallefall ikke gøy. det vil helst gå bra Lillian, men jeg skjønner at du er litt urolig nå.

klem fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på UL.......... :roll:

Veel, hvor skal jeg starte? For det første, jeg er IKKE 10+6 som beregnet, legen sa at ut fra det han så var størrelsen tilsvarende 4-5uker! Jeg må jo være minst 5uker på vei, for på søndag som kommer er det jo 5uker siden jeg testa positivt. Pga så liten størrelse kunne han ikke si om det var liv eller ikke, men han fant ingen blødninger da han tok GU på meg.

Meeen.... En overraskelse som vi ikke hadde regnet med, var at vi på UL så 2 "kuler"....Jeg gjentar: TO....

Hvis så er tilfelle kunne det forklare ganske mye; de som venter tvillinger har ofte flere blødninger enn andre + flere komplikasjoner. Og kanskje er jeg litt lenger på vei enn størrelsen tilsa, fordi når det er flere er fostrene mindre....

Så jeg vet nå ikke riktig hva jeg tenker og tror, jeg... Jeg ble jo på en måte beroliget, for jeg så med mine egne øyne at det var noe der! Men på en annen side... to da gitt!!

De tok en ny graviditetstest, den var fortsatt sterkt positiv. De tok også en blodprøve for å sjekke HCG i blodet, og det får jeg ikke svar på før i morra. Jeg skal ringe dit klokka 08.30 i morra og får time da. Da skal jeg komme fastende sånn for sikkerhets skyld. Hvis vi skulle være så uheldig at HCG i blodet har sunket så det faktisk ikke er liv inni der, så må de ta utskrapning og derfor må jeg komme fastende. Men hvis HCGnivået er "gravid" så får jeg begynne å spise tvert, for gravide skal jo ikke faste. Men det er fra klokka 00.00 i kveld, så da står jeg opp rett før jeg ringer så jeg ikke rekker å være oppe lenge og bli sulten.

Ja,ja, sånn er ståa nå iallfall.... :roll:

Jeg skriver helt sikkert igjen i morra, uansett om jeg kommer hjem glad eller trist... Uansett er det godt å skrive ned tanker og følelser, da.

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg... eller deg.. eller..?

Du må virkelig være forvirra nå Lillian.

Det du skriver ser jo veldig positivt ut synes jeg.

Tvillinger kan jo være forklaringen på blødningene.. men jeg har ikke peiling.

Det er nok bare å vente og se. Jeg krysser fortsatt fingrene for deg jeg.

Lykke til i morgen tidlig!!! Skal tenke på deg jeg!

xxxxx xxxxx og xxxxx xxxxx

(fingre) og (tær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei kjære Lillian!

Håper det går bra med deg.

Du får tenke positivt i morgen, dette går sikkert bra.

To små søte nøster da!

Lykke til, og stoooor kos fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser nesten ut som du skal bli tvillingmamma da?!? :D

ønsker deg lykke til hos legen i dag- dette kommer til å gå bra skal du se :D

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gjennomgått mitt livs verste opplevelse!!

"oj, hun måtte ha utaskraping" tenker sikkert dere nå... Neida, jeg har ikke det!

Forvirra? Det er jeg og! Jeg er forvirra, sint, trist, frustrert, forbanna og temmelig utafor....

Jeg sto opp i dag og ringte sykehuset, gynekologisk avdeling. Fikk komme, men måtte vente litt over en time fordi jeg ble tatt på sånn "akutt" greier, de hadde nemlig ingen ledig time. Jeg kom inn til verdens verste gynekolog, eller helsepersonell uansett for å si det sånn...

Når jeg kommer inn sier han "du var her i går fordi du hadde hatt noen blødninger men han fant ikke noe foster" :o :o :o "Det sa han ikke til meg! Til meg sa han det så ut som jeg var kun 4-5uker på vei så det var vanskelig å se om det var noe liv der" svarte jeg. "Nei, han så ikke noe foster" kvekser legen til meg. :o :o :o Nehei... Hvorfor sa han at det kunne være tvillinger i går da, hvis han ikke så noen ting??

Vel, så skulle vi ta en ny innvendig UL, da. Jeg kler av meg og legger meg på benken og alt det der, og han kikker. "Nei, jeg ser det samme som han så i går, bare to hull" sier legen..... Jeg blir jo kjempesjokkert, det var da slettes ikke det legen sa til meg i går kveld!! "Hva betyr det da?" spør jeg temmelig skjelven. "Det betyr at jeg ser ikke noe foster" svarer legen. Hva faen er det for et svar da???????? :evil: Betyr det at jeg ikke er gravid, betyr det at jeg er gravid utenfor livmoren, betyr det at jeg har mista, betyr det at det kun er et embryo enda??? HVA FAEN BETYR DET?????? Jeg prøvde å spørre, men legen svarte meg ikke. Han visste vel ikke da? Så spør jeg om de HCG-blodprøvene jeg tok i går, hva viste dem da? "Nei, HCG nivået var på 2000." Jaha??? Jeg er faktisk ikke lege så jeg vet ikke om det er normalt for gravide eller ikke!! Men han svarer meg faen ikke på det spørsmålet heller!!!! Så bestemmer han seg plutselig for at jeg er ferdig. :o Vi tar ingen utskrapning i dag, sier han. Jeg skal komme tilbake fredag og ta ny HCG-blodprøve, også skal jeg ha ny UL neste onsdag. Så sier han at "hvis vi ikke ser noe mer neste uke på ny UL så tar vi en utskrapning"..... :o :o HALLO!!!!! Hvis dere ikke VET kan dere vel ikke bare ta en utskrapning!!! Tenk om det faktisk er et embryo der, da???? Som kan leve!!!!!! :o :o Jeg var lamslått og fikk ikke sagt noe som helst. Sambo var like stille, han ante ikke hva han skulle si. Mens jeg kledde på meg igjen sier jeg til legen "men jeg har jo de siste 5 ukene tatt 3 sterkt positive graviditetstester, og jeg har ingen mens kun disse småblødningene som faktisk ikke er i nærheten av menstruasjon. Hvordan kan det skje da??" Hadde jeg hatt en SA hadde jeg jo garantert blødd mer enn det lille jeg har! (og forresten har jeg ikke blødd siden jeg var på UL i går) Nei, legen mente det var helt vanlig det, å få positive tester uten å være gravid!!! :o :o Hva gir du meg, hæ??? Ikke nok med det, men NOE må det jo være!! Han SA jo selv at det var to "hull" i livmora mi som ikke er der på vanlige ikke-gravide kvinner!!!

Jeg gikk ut av legekontoret uten å vite mer enn jeg visste i går, og jeg er slettes IKKE mer beroliga nå enn jeg har vært.... Jeg er mye mer bekymra!! Dette er det verste jeg har vært med på.

Da jeg smelte igjen døra til kontoret hans, brast alt for meg. Jeg gråt i strekk til vi kom til bilen, og jeg har ikke vært så SINT på leeenge... Dette er jævlig... Hva vet jeg nå da?

Hvis jeg ikke er gravid, hvor har fosteret forsvunnet?? Hvorfor har jeg to "hull" i livmora mi??? Kan jeg ikke få barn da ettersom det er noe rart der?? Skal de ta utskrapning når de ikke VET med sikkerhet om det er liv eller ikke? Det kommer jeg til å nekte for! Da får de faktisk heller vente til jeg evt. blir likforgifta, faen eller....

Jeg er som du sikkert forstår rimelig utafor nå... Jeg vet ikke mine arme råd... Nå skal jeg ut og ta dagens første røyk for å prøve å roe meg ned...

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huff.... Dette virker frustrerende ja.

En ting kan jeg si: HCG er et hormon som skilles ut når en graviditet oppstår og en graviditetstest påviser dette hormonet for så å bli en blå strek.

(vet det finnes en type medisin som også skiller ut dette hormonet). Så en ting kan jeg si deg, og det er at hvis du har fått sterk positiv på tre tester så er det i allefall en graviditet.

Nå er jeg ikke sikker på om hormonnivået er lik 0 etter en spontanabort, men etter tre tester fordelt på 5 uker så vet jeg ikke hva det kan være.

Vet ikke om dette beroliget deg så mye, men jeg er helsesekretær, + at jeg har gjennomgått en spontanabort med påfølgende utskrapning (uke 13).

Så jeg vet hvor tøft du har det nå, og jeg føler virkelig med deg.

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha tatt en prat med jordmor. Hun ville sannsynligvis kunne forklart litt bedre hva legen mente under ul. i dag.

Det verste er å gå i ikke vet noen ting, så ta kontakt.

Stor trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Dette var helt j*!

Vet du, når du kommer deg av sjokket synes jeg du skal anmelde denne legen til hvor man nå gjør det hen. Jeg kan ikke begripe at noe menneske kan oppføre seg sånn, og selv om en hører mye rart om leger så skulle dette ikke vært lov. Man behandler ikke pasienter på den måten. Dette må du klage på, Lillian, han kan ikke oppføre seg slik overfor en allerede bekymret kanskje-gravid og slippe unna med det! Nå har du jo allerede skrevet ned alt som skjedde, du kan godt sende det slik det er skrevet nå, det forklarer jo situasjonen godt.

Puh, når det er sagt har kanskje adrenalinet mitt sunket nok til at jeg kan få gitt noe trøst til deg, men hva kan jeg egentlig si? Kan ikke engang forestille meg hvordan du har det nå.

Når det gjelder HCG så er det kanskje morkaken som lager dette? Husker ikke helt. I noen tilfeller vokser jo morkaken selv om ikke fosteret gjør det (skjedde akkurat med kusinen min). Men jeg vil selvfølgelig ikke gjøre deg mer bekymret med dette, håper fremdeles at alt egentlig står bra til med din eller dine små.

Får du virkelig ikke vite mer før om en uke? Skal du tilbake til samme legen? Kan du ikke låne penger av noen til å få gått til en privatklinikk?

Nei, dette var trist, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff!

Dette fortjente du ikke Lillian!

Slike folk skulle ikke fått lov til å bli leger i det heletatt.

I det minste burde han ha skaffet deg en sykepleier eller noe som kunne forklare og svare på spørsmålene.

Og hva med symptomene dine da? Du burde jo ha hatt litt mer smerte og blødning hvis du hadde SA? Har jo ikke peiling på sånt, men jeg har da lest ting og hørt ting jeg også.

Håper at det er denne teite legen som ikke kunne jobben sin og at du får myyye bedre service neste gang!

Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, dette må da ha vært en helt forjævlig opplevelse :( Er det ingen annen lege du kan snakke med angående dette da, hva med fastlegen din????

Stakkars deg, jeg fikk virkelig vondt av deg *Lillian* :( Håper alt går bra og at de to "hullene" er to friske embryoer. For det har du fortjent synes jeg :wink:

Stooooor trøste klem fra Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringer!! :) Dere er så snille!! :)

Vel, jeg ringte til fastlegen min etter jeg hadde fått roet meg litt ned. Jeg fortalte i korte trekk hva som hadde skjedd siden i går kveld da jeg var på UL første gangen. Mens jeg prata med legen hørte jeg ham fnyse av dagens lege sine ord, og fastlegen min var tydelig sjokkert han og! Han ble tydelig overrasket over at legen i dag kunne oppføre seg på denne måten!

Da jeg fortalte at de målte HCG i blodet mitt og at den lå på 2000, sa legen min at "det er jo høy verdi!" Jeg fortalte hvor forferdelig vi hadde hatt det osv, og han forsto det veldig godt. Etter jeg hadde fått fortalt ferdig sier fastlegen at: "etter hva jeg tror, er dette en helt normal graviditet, du er bare ikke så langt på vei som vi har trodd. Hvis du er så kort på vei ser de jo ingenting og du må for all del ikke godta en utskrapning hvis de ikke med sikkerhet kan si at det er noe galt." Han sa også at hvis jeg hadde hatt en SA måtte jeg ha hatt en menstruasjonslignende blødning minst, og det har du vel ikke hatt Lillian? Nei, svarte jeg, jeg har kun hatt disse sporblødningene. Forsåvidt har jeg heller ikke blødd siden jeg var hos den første UL i går kveld. Legen min sa at det var sikkert som han hadde sagt, at det kom fra irritasjon på livmorveggen, og det så man ofte hos gravide. Det var helt klart at jeg måtte være gravid da jeg hadde tatt 3 sterkt positive tester og hadde et HCG nivå på 2000. Han hadde også målt HCG-nivået mitt da jeg var der på torsdag, men han hadde ikke fått svar på det enda. Det tar lenger tid siden han må sende inn prøvene og få prøvesvarene sendt til seg igjen.

Legen min beroliget oss mye, og sa at jeg skulle ikke bekymre meg. Han sa at jeg var noen uker på vei gravid så lenge det motsatte ikke var skikkelig bevist. Når jeg er så kort på vei som legen i går antydet, så kan de ikke se noen ting, for da er det fortsatt kun et embryo og ikke et foster. Så da er det ikke så rart de ikke så noe foster.

Legen sa han kunne tatt imot meg i dag, men hadde desverre ikke mulighet. Derfor skulle jeg komme til den timen jeg har i morra (den har jeg jo avtalt for en uke siden), så skulle vi prate da og sånn.

Jeg ble temmelig beroliget da, og jeg tenker som så at inntil det motsatte er bevist så venter vi barn. (det være seg om det er ett eller to :blunke: )

Jeg kommer heller ikke til å godta en utskrapning neste uke så lenge jeg ikke har store blødninger eller sterke smerter. (Jeg har jo ikke hatt smerter i det hele tatt!!)

Jeg stoler mer på fastlegen min enn på den jækelen jeg kom borti i dag!!

Etter å ha pratet med legen, gikk sambis og jeg og la oss, vi var jo utslitte... Sov til 18.00., og nå er vi oppe igjen og i bedre form enn vi var da vi la oss.

Sambisen reiste nemlig en tur på jobb etter vi hadde vært på sykehuset og fortalte sjefen sin om det som hadde skjedd. Sjefen hans er for tiden gravid selv (har termin i mai), og hun syntes dette var sykt. Hun sa at han skulle reise hjem og komme tilbake på jobb når han er klar for det. DER fantes det empati, der... :) Vel, så han kom hjem igjen temmelig kjapt. Han var jo rimelig utafor han også, såklart.

Vel, sånn er det nå iallfall.. Det blir godt å komme till fastlegen i morra og få prata skikkelig med ham, liker ikke å prate med ham per telefon om sånt, liksom. Da får vi antageligvis bedre forklart alt sammen, og blir enig med ham om hva vi gjør videre.

Jeg kommer til å si til fastlegen min at vi vurderer sterkt å sende inn en klage på denne "legen" som vi var hos i dag, for slik oppførsel skulle ikke vært lovlig. Slike folk har ingenting i helsevesenet å gjøre!! Det forundrer meg ikke om fastlegen min hjelper oss i prosessen engang, og at han kanskje ringer sykehuset for å si ifra om den behandlingen pasienten hans fikk. (Han er nemlig så bra denne fastlegen, har aldri hatt en bedre lege!!)

Vel, jeg skal spise litt gryterett nå, men nå vet dere iallfall at jeg har det litt bedre selv om jeg ikke klarer å glemme opplevelsen i dag. Og jeg har faktisk fastlegen min sin fulle støtte, det er godt å vite.

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...