Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det gjør ikke jeg jeg har ikke noe kjæreste. Og synes det er litt idiotisk å vise kjærlighet bare en dag i året det skal være noe man gjør hver dag. Men feirer du Valentine’s?

Endret av Sommer2464
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. Har ingen kjæreste/samboer så det faller kjapt vekk av seg selv, men om jeg hadde hatt så hadde ikke jeg stemt for feiring uansett. Har aldri sett poenget med den type dager (inkludert morsdag og farsdag) .

Skrevet
Cata skrev (23 minutter siden):

Nope. Har ingen kjæreste/samboer så det faller kjapt vekk av seg selv, men om jeg hadde hatt så hadde ikke jeg stemt for feiring uansett. Har aldri sett poenget med den type dager (inkludert morsdag og farsdag) .

Nei enig men jeg feirer morsdag og farsdag selv om jeg synes det er en kommersiell dyrking av Mammon.

Skrevet

Tviler sterkt på at de som feirer den dagen KUN viser kjærlighet en dag i året.

Det er bare en koselig dag man kanskje kan gjøre noe ekstra. 

Anonymkode: d0153...06e

Skrevet

Vi hadde en kose kveld sammen, da vi ikke er ned hverandre på mandagen. Lagre god mat og dessert :)

Skrevet

Og jeg fikk en womanizer som valentinsgave 😄🤭

• Hjerte 1
Skrevet

Det er aldri idiotisk å feire kjærligheten! Jeg bruker alle slike dager til å ha og gi en ekstra fin dag. Det trenger vi jammen i denne kjipe verden. 

Anonymkode: c403f...e86

• Liker 2
Skrevet

Har aldri hatt noen å tilbringe/feire Valentines med, så nei, feirer den aldri.

Anonymkode: 493dd...4e1

Skrevet

Nei. Har vært sammen i mange år. Aldri feiret. 

Men både fredag og lørdag har vi brukt mye tid sammen, laget god mat, gått tur, planlagt ferie, drukket litt vin. I morgen er det hverdag, med overtid og restemat. 

Anonymkode: 56fa5...82b

Skrevet
Sommer2464 skrev (På 12.2.2022 den 10.40):

Det gjør ikke jeg jeg har ikke noe kjæreste. Og synes det er litt idiotisk å vise kjærlighet bare en dag i året det skal være noe man gjør hver dag. Men feirer du Valentine’s?

Dette er en amerikansk greie, og atter en ting handelsstanden har innført for mer salg. Så nei jeg feirer ikke dette, og partner har null forhold til det også. Gir oppmerksomhet hele tiden i form av interesse og hjelp i stedet for dette "plastikk " greiene her.

• Liker 1
Skrevet

Nei, bare tull. 

Anonymkode: 22b0b...8c3

Skrevet

Da jeg var gift, valgte vi ikke å feire det og fokuserte heller på jubileumer og å gi hverandre oppmerksomhet ellers. Vi syntes begge det var en unødvendig, amerikansk, materialistisk tradisjon. Jeg syntes det var mye mer koselig å få noe overraskende en dag og ikke på valentines fordi det er forventet. 

Anonymkode: 4f6c8...4c6

Skrevet

Selvfølgelig ikke, jeg har ingen behov for å feire amerikanse tradisjoner her i landet.

Anonymkode: a5fdd...5e6

Skrevet

Nei, bare tull. 

Anonymkode: 87b0f...af9

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Selvfølgelig ikke, jeg har ingen behov for å feire amerikanse tradisjoner her i landet.

Sorry for å dra Julen inn i dette men hvis du ikke vil ha noen amerikanske tradisjoner håper jeg du ikke har elektriske julelys.

Endret av Sommer2464
Skrevet
Sommer2464 skrev (På 12.2.2022 den 4.40):

Det er ikke noen motsetning der. Kjærlighet kan man vise hver dag og fortsatt gjøre noe ekstra ut av valentingsdagen ❤️

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antiviruset skrev (2 timer siden):

Dette er en amerikansk greie, og atter en ting handelsstanden har innført for mer salg. 

Dette stemmer vel ikke helt? For det første har ikke valentinsdagen med feiring av kjærligheten sitt opphav i USA, men i Europa (før Amerika i det hele tatt var oppdaget) og for det andre har det tradisjonelt vært håndlagede valentinskort/dikt/brev før handelsstanden tok over dagen med masseprodusert ræl.

Har heller ikke inntrykk av interessen for Valentine's Day er spesielt stor i Nord-Amerika og i undersøkelse jeg leste nettopp oppgir under 50% av amerikanere at de feirer dagen, noe som er cirka det samme som i Skandinavia.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal nok være sammen i morgen kveld, men vi skal ikke ha noen feiring

Anonymkode: 18c0d...b30

Skrevet

Jeg regner i alle fall med at handelsstanden blir godt fornøyd da. 

:cowboy:

Anonymkode: b785b...569

Skrevet

Nja, når jeg har hatt kjæreste så har han kommet med blomster og gave på dagen uten at jeg har gnålt om det så har feiret under rette omstendigheter ja. 😄 

Skrevet

Feirer Valentine's day ja, men ikke slik andre nok gjør det. Vi har noen Valentina'er i familie så det er de som feires den dagen 

Anonymkode: b1cc0...8e4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...