ostekaker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 (endret) OG altfor strenge restiskjoner, og kan ha en normal 17 mai OG Juleferie! Endret 13. februar 2022 av ostekaker 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Håper likevel folk bruker sunn fornuft.
Adrenalina1 Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 ostekaker skrev (5 minutter siden): OG alltfor strenge restiskjoner, og kan en normal 17 mai OG Juleferie! Det har ikke vært strengt i forhold til mange andre land. Og tiltakene har vært helt nødvendige. Folk i dag altså. Tåler ingenting. 12 3
ostekaker Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2022 Adrenalina1 skrev (Akkurat nå): Det har ikke vært strengt i forhold til mange andre land. Og tiltakene har vært helt nødvendige. Folk i dag altså. Tåler ingenting. Jeg bryr meg ikke om det er strengt forhold til andre land, Norge er Norge og kan ikke sammenlignes med de fleste land, Og de 7 mnd i Oslo, var ikke nødvendig nei. Og de titalkene føre var vi har hatt nå før jul, var heller ikke nødvendig. 12 1
Gjest Atheena Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 ostekaker skrev (25 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om det er strengt forhold til andre land, Norge er Norge og kan ikke sammenlignes med de fleste land, Og de 7 mnd i Oslo, var ikke nødvendig nei. Og de titalkene føre var vi har hatt nå før jul, var heller ikke nødvendig. I etterpåkloksakp var de ikke riktig. Jeg er veldig glad for at de siste reglene forsvarnt i dag så og si. Det er på tide å ta tilbake en normal hverdag.
ostekaker Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2022 Atheena skrev (9 minutter siden): I etterpåkloksakp var de ikke riktig. Jeg er veldig glad for at de siste reglene forsvarnt i dag så og si. Det er på tide å ta tilbake en normal hverdag. Ja, og verste var at det hold de på med i nesten 2 år. I tilfelle. 5
Mekkapekka Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Blir sikkert nye tiltak til vinteren når folk ligger strykeflate med influensa. Ingen må jo bli syke…. Inntil den tid skal jeg nyte en munnbindfri tilværelse🙂 5
norw Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 Blir spennende å se om folk fortsetter med munnbind. Jeg kommer til å gjøre det, men usikker på om jeg kjøper flere enn de jeg har liggende hjemme. 2
Purple Basil Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 norw skrev (18 minutter siden): Blir spennende å se om folk fortsetter med munnbind. Jeg kommer til å gjøre det, men usikker på om jeg kjøper flere enn de jeg har liggende hjemme. Var nettopp i butikken og der gikk alle med munnbind så foreløpig gjør de det. Jeg brukte det og siden jeg fikk mummitroll-munnbind i gave i går faktisk 😂 3
Gjest Villfisker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 Driter i 17 mai. La oss heller begynne nå.
MorTil2 Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 Purple Basil skrev (20 timer siden): Var nettopp i butikken og der gikk alle med munnbind så foreløpig gjør de det. Jeg brukte det og siden jeg fikk mummitroll-munnbind i gave i går faktisk 😂 Varierer nok veldig. Gikk igjennom et handlesenter i 13-tiden i går, og ble forbauset over hvor få som gikk med munnbind. På kvelden, da jeg skulle hjem fra jobb, var bussen full av folk som skulle ut på byen. Paradoksalt nok satt et par stykker med munnbind. Altså, du skal på byen med venner, og tror at munnbind hjelper deg om du bruker det på bussen? Det sier vel litt om forståelsen av det tiltaket. Og om folk ikke forstår hvorfor de gjør det de gjør, kan man likså godt la være. Ergo, det er bra munnbindet, med sin store variasjon av bruksmåter, nå er borte. Tror ikke folk nødvendigvis blir mindre smittet ved å ha det under nesen eller nede på haken, enn å ikke ha det på i det hele tatt. Om man selv ønsker å bruke det, og bruker det korrekt, tenker jeg at det er opp til hver og en. Men nå som det er offisielt slutt, men smitten fortsatt er godt tilstede, hadde vært et bra tidspunkt for FHI å utføre en 3 - 4 uker lang undersøkelse av en gruppe med munnbind, og en gruppe uten. For selvsagt kommer det nye smittetopper, og da er det veldig fornuftig å vite hva som faktisk har effekt, og hva som ikke har det. Men nå skal de altså heller forske på brillebruk....... 6
Babushka Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 (endret) MorTil2 skrev (5 timer siden): Altså, du skal på byen med venner, og tror at munnbind hjelper deg om du bruker det på bussen? Det sier vel litt om forståelsen av det tiltaket. Sier jo litt om din forståelse av tiltaket også, mulig de tenker på andre enn bare seg selv når de tar på munnbind. Støre la munnbindet på innerlommen for å ha det i beredskap, Kjerkhol var tydelig på at nå måtte vi benytte denne muligheten til å fylle opp minnebanken. Stoltenberg skulle rett på jobb på en lørdag for å jobbe videre med pandemien for den er ikke over selv om noen velger å tro det. David Nabarro who’s spesialist på covid 19 sier følgende: “It would be prudent to encourage people to protect themselves and others consistently. An approach that does not do this would be a gamble with potentially severe consequences. I cannot see any upsides to such a gamble. The pandemic has a long way to go and – as is the case since it started – people and their leaders will influence its long-term impact through actions they take now.” https://www.theguardian.com/world/2022/feb/12/scientists-plead-caution-covid-restrictions-lifted-england Endret 13. februar 2022 av Babushka 3
matsats Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 39 minutter siden, Babushka said: Sier jo litt om din forståelse av tiltaket også, mulig de tenker på andre enn bare seg selv når de tar på munnbind. Støre la munnbindet på innerlommen for å ha det i beredskap, Kjerkhol var tydelig på at nå måtte vi benytte denne muligheten til å fylle opp minnebanken. Stoltenberg skulle rett på jobb på en lørdag for å jobbe videre med pandemien for den er ikke over selv om noen velger å tro det. David Nabarro who’s spesialist på covid 19 sier følgende: “It would be prudent to encourage people to protect themselves and others consistently. An approach that does not do this would be a gamble with potentially severe consequences. I cannot see any upsides to such a gamble. The pandemic has a long way to go and – as is the case since it started – people and their leaders will influence its long-term impact through actions they take now.” https://www.theguardian.com/world/2022/feb/12/scientists-plead-caution-covid-restrictions-lifted-england Ethvert forsøk på "å beskytte seg selv" er kun en utsettelse av det uunngåelige. Alle kommer til å få Korona. Er det bedre å få det om 6 eller 12 måneder enn nå? 3 2
Babushka Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 matsats skrev (2 minutter siden): Ethvert forsøk på "å beskytte seg selv" er kun en utsettelse av det uunngåelige. Alle kommer til å få Korona. Er det bedre å få det om 6 eller 12 måneder enn nå? Får man det nå får man det på ny om 6-12 mnd. Bedre å bli infisert av minst mulig tenker jeg. Men såklart er det alltid en risiko, men for min egen del trives jeg bedre på hytta i skiløypa enn på byen. 2
matsats Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 3 minutter siden, Babushka said: Får man det nå får man det på ny om 6-12 mnd. Bedre å bli infisert av minst mulig tenker jeg. Men såklart er det alltid en risiko, men for min egen del trives jeg bedre på hytta i skiløypa enn på byen. Alle vil få det mange ganger de neste årene, men man bygger opp gradvis immunitet. De som unngår å få det vil derimot ha veldig lav immunitet og sannsynligvis bli enda sykere når de først blir smittet. 2
Sleeping_beauty Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 Jeg tror restriksjonene kommer snikende tilbake rett før påskeferien, men jeg håper jo såklart at jeg tar feil. 2
Babushka Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 matsats skrev (7 minutter siden): Alle vil få det mange ganger de neste årene, men man bygger opp gradvis immunitet. De som unngår å få det vil derimot ha veldig lav immunitet og sannsynligvis bli enda sykere når de først blir smittet. Man vet altfor lite om senvirkninger til å satse på den strategien, samtidig vet vi ingenting om hvilke triks dette viruset anvender i neste runde. Vaksiner gir også beskyttelse mot alvorlig sykdom og er i mine øyne et sikrere kort. Forhåpentligvis blir fremtidens vaksiner bedre. 3
Babushka Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 Sleeping_beauty skrev (30 minutter siden): Jeg tror restriksjonene kommer snikende tilbake rett før påskeferien, men jeg håper jo såklart at jeg tar feil. Jeg tror våren og sommeren kan bli fin, men det er selvsagt umulig å si.
Anbefalte innlegg