Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber som helsesekretær (evt tannhelsesekretær) på legekontor, klinikk, egentlig alt borsett fra sykehus. Hvordan er arbeidsdagene/oppgavene deres? Lønn? Trives dere? 
Er det slik at dere har en hel dag til å ta blodprøver også neste dag i skranken? 
har kun jobbet på sykehus men føler det er kun papirarbeid, litt kjedelig.😅

Anonymkode: c4c11...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet hos en privat øyelege. Jeg gjorde enkle synsundersøkelser på pasientene før de skulle inn til legen, og så gjorde jeg papirarbeid og svarte på telefon innimellom. Det var bare meg og legen som jobbet der, og jeg syntes det var litt kjedelig. Det aller meste var rutinekontroller på pasienter med diabetes eller grønn stær, og det ble veldig ensformig. Pasientene var fornøyde og stort sett veldig hyggelige da. De fleste gikk der 1-2 ganger i året, jeg hadde god tid til småprat, så jeg ble jo litt kjent med dem. Legen er av typen som har alt på stell og fiksa alt det administrative selv, min jobb var bare å holde kontroll på ventelistene og timebøkene hans. Men jeg samarbeidet også litt med sekretærene hos de andre private øyelegene i området, og der var det mye frustrasjon blant enkelte, pga. rotete leger og misfornøyde pasienter. 

Nå jobber jeg på sykehus. Det er mer variasjon, høyere tempo og større miljø her, og jeg trives mye bedre med det. Det er mer papirarbeid og organisering, men jeg liker det bedre enn koseprat med pasienter. Hun som tok over jobben min kom fra sykehusjobb, og hun liker seg bedre hos øyelegen. Så det er nok personavhengig. 

Anonymkode: 2c893...ecd

• Liker 1
Skrevet

Prøv å få jobb i et akuttmottak  :) Spennende å være sekretær der som regel. Kommer jo litt an på hva sekretærene har som arbeidsoppgaver men.. Forskjellig fra sted til sted sikkert.  Der jeg var skrev vi journaler, møtte pasienter og pårørende i resepsjonen, var inne i selve akuttskranken og registrerte pasienter inn og ut, så hjertestans,  traumer og fikk pasientkontakt/pårørende kontakt. Viktig jobb - mulighet til å gjøre en forskjell 

Anonymkode: c62d7...620

Skrevet

Jeg jobbet på en privat poliklinikk, men det er noen år siden så husker ikke lønn. 

Vi tok ikke blodprøver og hadde ikke noe pasientkontakt annet enn at vi tok de imot i resepsjonen, satte opp timer osv, skrev journaler, noe regnskap + en del annet kontorarbeid som følger med. 

Anonymkode: 690f8...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...