AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Kjenner bevegelse daglig, flere ganger om dagen. Lite nok til å være bekymret, mye nok til å ikke ringe føden. Synes barnet har fått så mye lenger rolige perioder før det er noe kaving igjen. Noen ganger kan det være opp til et par timer. Er dette helt normalt nå på slutten? Anonymkode: bb417...75a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Nei, du skal kjenne liv som normalt. Be om ctg så de får sjekket opp at fosteret har det bra. Anonymkode: f8880...004 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, du skal kjenne liv som normalt. Be om ctg så de får sjekket opp at fosteret har det bra. Anonymkode: f8880...004 Jeg er så redd jeg skal være bare til bry da jeg kjenner bevegelser flere ganger daglig😬 Eller at de ikke skal ta meg seriøst. Har vurdert å ringe flere ganger, og smøre litt ekstra på for å bli hørt, men har ikke turt. Jeg kjenner jo bevegelse, og teller jeg så kommer det bevegelse helt innenfor normalen i de periodene det er bevegelse. Anonymkode: bb417...75a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kjenner bevegelse daglig, flere ganger om dagen. Lite nok til å være bekymret, mye nok til å ikke ringe føden. Synes barnet har fått så mye lenger rolige perioder før det er noe kaving igjen. Noen ganger kan det være opp til et par timer. Er dette helt normalt nå på slutten? Anonymkode: bb417...75a Er ikke det normalt? Min har vært sånn hele veien😮 Anonymkode: 2260e...d46
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner bevegelse daglig, flere ganger om dagen. Lite nok til å være bekymret, mye nok til å ikke ringe føden. Synes barnet har fått så mye lenger rolige perioder før det er noe kaving igjen. Noen ganger kan det være opp til et par timer. Er dette helt normalt nå på slutten? Anonymkode: bb417...75a Det er slik jeg hadde det Fra uke 37. Drikk iskald saft, legg deg på siden og kjenn etter bevegelser. 10 bevegelser på en time er innafor sa føden til meg Alt var fint, og baby hadde lagt seg med ryggen ut, og sparket innover mot min rygg i disse periodene. Det gikk av og på noen dager. Anonymkode: d450c...ef0 1
skruf Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Bevegelsene til fosteret som du kjenner når det nærmer seg termin endrer ofte litt karakter pga det er trangt om plassen inni livmoren. Fra tydelige harde spark og bevegelser så blir det mere duving og «bølge»bevegelser. Hodet er mest sannsynlig også festet i uke 39, og da er det begrenset hvor mye tydelige spark det blir. Men er du usikker; ring og be om en sjekk. Er nok av tragiske historier der det går galt på oppløpsiden, så bedre med en sjekk for mye enn for lite. Det skader jo ikke med en sjekk, og du skal ikke føle deg til bry🥰 1
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så redd jeg skal være bare til bry da jeg kjenner bevegelser flere ganger daglig😬 Eller at de ikke skal ta meg seriøst. Har vurdert å ringe flere ganger, og smøre litt ekstra på for å bli hørt, men har ikke turt. Jeg kjenner jo bevegelse, og teller jeg så kommer det bevegelse helt innenfor normalen i de periodene det er bevegelse. Anonymkode: bb417...75a Ikke vær redd for å være til bry . Better safe, than sorry . De er jo ansatt å får betalt for å sjekke nettopp slike ting . Ring ❤️
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så redd jeg skal være bare til bry da jeg kjenner bevegelser flere ganger daglig😬 Eller at de ikke skal ta meg seriøst. Har vurdert å ringe flere ganger, og smøre litt ekstra på for å bli hørt, men har ikke turt. Jeg kjenner jo bevegelse, og teller jeg så kommer det bevegelse helt innenfor normalen i de periodene det er bevegelse. Anonymkode: bb417...75a Jeg var på ctg i går, og det er seriøst ingen bry for dem. Du ligger på en benk med et belte på magen i en time, de surrer rundt og gjør andre ting samtidig. Tenk så grusomt om du ikke tør også er det faktisk noe. Anonymkode: f8880...004
mingus Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Ringte inn av samme grunnen som deg i slutten av uke 38, babyen var roligere enn vanlig, men jeg kjente jo liv. Hun i telefonen mente det var fordi babyen hadde sunket ned og gjorde seg klar til fødsel. 4 dager senere kom hun ut 39+2 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er slik jeg hadde det Fra uke 37. Drikk iskald saft, legg deg på siden og kjenn etter bevegelser. 10 bevegelser på en time er innafor sa føden til meg Alt var fint, og baby hadde lagt seg med ryggen ut, og sparket innover mot min rygg i disse periodene. Det gikk av og på noen dager. Anonymkode: d450c...ef0 Endringer i bevegelsesmønster er viktigere enn antallet bevegelser. Jeg fikk komme inn til sjekk etter 30+ bevegelser på 1/2 time fordi jeg opplevde at det var svakere dunk. Og det viste seg at baby ikke hadde det så bra. Fødselen starta av seg selv bare et par timer senere med masse misfarget fostervann. Men det gikk heldigvis fint. Anonymkode: deab8...565
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Bare ring føden du. Jeg har ringt de tre ganger med akkurat samme bekymring i dette svangerskapet (er barn nr 2). Det er en kjip følelse å føle seg til bry, men jeg tror bekymringen og den veiingen for og imot om man skal ringe gjør at kroppen knyter seg, slik at problemet med å kjenne bevegelser forverres. For min del har i alle fall bevegelsene normalisert seg med en gang jeg har fått vite at alt er bra. Bare ring du. Anonymkode: 8203d...5d9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 Dersom aktivitetsmønsteret har endret seg er det greit å kontakte føden og be om en sjekk. Som oftest er alt i orden, men mindre liv enn vanlig bør undersøkes 😊 Anonymkode: 9ad1c...94e
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 Ringte føden pga det samme siste graviditet. Baby kom bare en dag eller to etterpå, vet ikke om det har sammenheng. Antakeligvis er alt i orden der inne. MEN: du skal alltid ringe føden om du er i tvil. Om det er faktisk hadde vært noe galt, kan det ha store konsekvenser å ikke ville være til bry. Det kan du bare ikke tenke. Anonymkode: 7eebf...4c6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 9.01): Kjenner bevegelse daglig, flere ganger om dagen. Lite nok til å være bekymret, mye nok til å ikke ringe føden. Synes barnet har fått så mye lenger rolige perioder før det er noe kaving igjen. Noen ganger kan det være opp til et par timer. Er dette helt normalt nå på slutten? Anonymkode: bb417...75a De sover jo i rundt 90min intervaller. Så at den er rolig betyr jo at den sover. Anonymkode: 52659...613 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå