Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 42år og kjenner oppriktig at jeg håper jeg aldri aldri blir stormforelsket igjen. Jeg har vært det tre ganger i litt liv, og det har kun vært vondt. Han ene er gift, sa han elsket meg men gikk ikke fra fruen. Jeg avsluttet det naturligvis, men han er nok den jeg har elsket høyest. Han andre du dumpet meg for ei annen dame. Han tredje sa han elsket meg, fridde og jeg trodde endelig jeg hadde funnet den rette. Oppdaget så at han sex-tekstet med andre. Jeg gikk på dagen. 
Jeg er nå på 5.året med min samboer. Han er snill, smart, morsom, svært god jobb/økonomi. Jeg er virkelig glad i han, men var aldri stormende forelsket. På en måte er det trygt. Jeg vil leve resten av livet med han, men vi kjennes mer som bestevenner enn kjærester. 

Andre som har det slik? Jeg håper oppriktig jeg aldri blir virkelig forelsket igjen, det fører jo bare sorg med seg.

Anonymkode: 59d8f...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følelsen av å være stormforelska kommer ofte når det er usikkerhet eller drama rundt forholdet. Slik du forteller om med utro menn og menn med hemmeligheter. Drama trigger oss mennesker til å verdsette og kjempe for det vi har. Det trenger ikke være ytre drama. Min eks, som jeg var forelska i, var ytre sett en veldig rolig fyr, ja, nesten på grensa til satt og kjedelig på noen områder, men jeg var alltid litt usikker på hvor jeg hadde ham. Med god grunn, viste det seg, da han dumpa meg ut av det blå. 

Med nåværende kjæresten har jeg iblant vært frustrert over ulikheter, men jeg har ikke følt på den typen usikkerhet som med eksen. Det tolker kroppen som at jeg ikke er stormforelska. Han er kjekk, snill, smart, morsom, økonomisk etc. Vi starter fra en bestevenn-baseline og så kommer og går det litt med opplevelsen av å være betatt eller forelska. Det jeg aldri har med ham, er dyp fortvilelse eller usikkerhet. Jeg er aldri i tvil om hvor jeg har ham. Men altså, jeg går ikke rundt og tenker at den gangen jeg hadde et intenst på- og- avforhold til en opptatt fyr, var den jeg elska høyest. Han jeg dater nå, er både kjekkere og har mer integritet. 

Jeg har vært dypt forelska mange ganger i mitt liv, og ser det kan ta mange ulike former. Jeg håper nå at jeg har funnet den formen som virkelig kan vare over tid. 42 år her også. 

Anonymkode: 82536...8b6

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...