Gå til innhold

Skinny jeans på landet

Anbefalte innlegg

Damer fra tettbygde strøk bruker løstsittende bukser, mens dem som bor på bondelandet ifører seg såkalte skinny jeans. Hvorfor? Jeg aner ikke. Uansett: Skinny er alltid mer flatterende, særlig på ei med middels-litt under middels BMI.

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1556855-skinny-jeans-p%C3%A5-landet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym11223344 skrev (23 minutter siden):

Damer fra tettbygde strøk bruker løstsittende bukser, mens dem som bor på bondelandet ifører seg såkalte skinny jeans. Hvorfor? Jeg aner ikke. Uansett: Skinny er alltid mer flatterende, særlig på ei med middels-litt under middels BMI.

Dette er bare din personlige mening. De aller fleste mener i dag at all annen jeans enn skinny er mer flatterende. Jeg liker denne typen:

943F630B-13C8-4460-B336-28A2CD716BE1.thumb.jpeg.e0e00db7b5b3f59b16eb61f6d658fa71.jpeg
og kan ikke skjønne at du mener dette er mindre flatterende enn bildet under:

CA35B8C2-1FE7-4FCA-B143-D9FE6C87AC26.thumb.jpeg.067bc666b386df86e5ce4f21433fa86a.jpeg

Anonymkode: 09116...27c

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er bare din personlige mening. De aller fleste mener i dag at all annen jeans enn skinny er mer flatterende. Jeg liker denne typen:

943F630B-13C8-4460-B336-28A2CD716BE1.thumb.jpeg.e0e00db7b5b3f59b16eb61f6d658fa71.jpeg

CA35B8C2-1FE7-4FCA-B143-D9FE6C87AC26.thumb.jpeg.067bc666b386df86e5ce4f21433fa86a.jpeg

Jeg bruker bukser som hun på det nederste bilde. Er det ut? Uansett så bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: 265d4...167

• Liker 6
  • Hjerte 4

Er fra Oslo, bor på tettsted i Lillestrøm kommune. Er dame 37 år. Bruker stort sett skinny jeans eller tettsittende bukser i annet stoff. Jeg finner heller ikke bukser som ikke er skinny jeans i klesbutikkene.

Har bachelorgrad og skal snart ta master om det har noe å si i denne sammenhengen. 

Anonymkode: ef0df...352

• Liker 4
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bruker bukser som hun på det nederste bilde. Er det ut? Uansett så bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: 265d4...167

Det er ut, men gå med det du liker og føler deg vel i :) 

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Skinnyjeeans var for meg den buksa damer har.bakerst i skapet i håp om at de skal passe i (igjen). Begrepet kommer vel slik jeg kjenner det fra serien sex og singelliv.

Jeg ser jo at her er det snakk om snitt.

Flatterende vil vel si å fremheve på en positiv måte. 

Jeg synes den nederste buksa fremhever området fra linningen til knærne på en positiv måte mens den andre er bedre fra knærne og ned. Kunne en fått kombinert dette, ja takk.

Så var det det med flatterende for personen. Da spørs det hva en ønsker. Det nederste antrekket viser sexy kanskje på grensen til slutty, mens det øverste viser elegant, mer moden og sensuell. Dette har mye med valg av bluse å gjøre også, men jeg tror ikke blusen på det øverste bildet hadde passet like bra til skinnyjeansen.

Forøvrig ser en av det nederste bildet at modellen ser veltrent ut, det kommer ikke fram på det øverste bildet.

Det blir litt klær skaper folk og da  spørs det hvilke folk du ønsker å skape.

• Liker 1

Det er forskjell på skinny og «pølseskinn», da. Den nederste buksa der kunne vel med fordel vært litt større. 
Jeg bor og jobber midt i Oslo, og der brukes alt mulig av bukser. Stort sett ansatte i 20-40 årene. 
Hadde fest i går, og overraskende mange av de unge hadde skinny svarte jeans. Stadig færre bruker de vide «kjerringbuksene» som har vært så populære. 
Vi eldste (35-45) bruker smale jeans, da det rett og slett ofte er penest for de med litt former og vi ikke er like opptatt av å følge trendene.

Anonymkode: a1806...fa0

• Liker 3
Anonym11223344 skrev (7 timer siden):

Ganske vanlig med skinny i by (referer da til Oslo den eneste skikkelige byen i Norge)

Anonymkode: 1ec47...8a0

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har bachelorgrad og skal snart ta master om det har noe å si i denne sammenhengen.

Det bekrefter bare det alle egentlig vet; man kan ha dårlig smak selv med høyere utdanning.

Anonymkode: 22983...4c3

• Liker 5
  • Hjerte 1

Hvorfor denne stadige debatten om skinny jeans?? Et raskt blikk gjennom motemagasiner og influencere på instagram viser 0 bilder av skinny jeans. Det betyr at skinny jeans ikke er mote/det er ut/umoderne osv. Men det er jo svært få som følger moten slavisk! Og så er der ulike meninger om det er pent og passer ulike kroppsformen og sammenhenger. Min mening er at moderat trange jeans som ikke er syltrange nederst mot vristen er penest på voksne damer som meg selv. 

Anonymkode: 69156...2aa

• Liker 2

Jobber i klesbutikk i en av Norges største kjeder i medium prisnivå. 8 av 10 bukser jeg selger er skinny jeans. 1 av 10 er andre bukser og kun 1 av 10 er jeans med videre ben. De vide ender oftest på salg, skinny går flere runder da de selger for godt.

Så motebloggere og influensere kan vise frem hva de vil, kjøperene er uansett ganske trofaste mot skinny.

Anonymkode: 55e55...e70

• Liker 10
  • Hjerte 1

Annonse

Folk går oftest i det dem trives med, uavhengig av innbyggertallet der de bor...

Jeg bruker skinnyjeans eller bootcut. Nå bor jeg i by, men har også bodd på småbruk i "ødemarka", og har ikke endret klesstil bare fordi jeg flyttet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Annonse

Jeg er 27. Sluttet å bruke skinny jeans for 4 år siden ca. Det er for å være helt ærlig et plagg jeg har utelukket fullstendig. Det er ikke flatterende. Min mor og hennes venner bruker mye skinny jeans. Ingen av mine venner.

I disse årene har jeg brukt flare, bootcut, straight etc. 

Bor i by.

Anonymkode: 69cee...b83

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber i klesbutikk i en av Norges største kjeder i medium prisnivå. 8 av 10 bukser jeg selger er skinny jeans. 1 av 10 er andre bukser og kun 1 av 10 er jeans med videre ben. De vide ender oftest på salg, skinny går flere runder da de selger for godt.

Så motebloggere og influensere kan vise frem hva de vil, kjøperene er uansett ganske trofaste mot skinny.

Anonymkode: 55e55...e70

Da jobber du nok ikke i en butikk hvor kundegruppen er unge og moteriktige… Skinny jeans er og blir ut.

Anonymkode: 69cee...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...