Gå til innhold

Mange hotell - både i Norge og utlandet - vasker ikke pynteputene og sengeteppene mer enn én gang i året. Samtidig erkjenner de at det er v

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange hotell - både i Norge og utlandet - vasker ikke pynteputene og sengeteppene mer enn én gang i året. Samtidig erkjenner de at det er vanlig at gjestene kaster både pynteputene og sengeteppet på gulvet. Der blir det liggende fram til neste gjest, hvorpå puter og tepper fra gulvet ender uvasket tilbake på det rene sengetøyet senga.

https://dinside.dagbladet.no/reise/vaskes-n-gang-i-aret/75301868

Æsj! :spy:

Anonymkode: 4e22c...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt en mistanke om det. Derfor kaster jeg dem på gulvet... !

Anonymkode: bba74...191

• Liker 1
Skrevet

Punteputer, sengeteppe og sånn teppe nederst å på senga er helt unødvendig synes jeg.

Hiver det alltid vekk fordi jeg vet det sjelden/aldri vaskes

• Liker 4
Skrevet

Ånei, må jeg slutte å gni fjeset mitt nedi dem mens jeg slikker på dem??? 

Anonymkode: 4e687...dd0

• Liker 1
Skrevet

Har jobbet på vaskeri og noe sånt stemmer nok ja.... 😄 Men er det egentlig så ille og/eller overaskende? Sengetøyet på hoteller er vasket som sykehus sengetøy, det er kokt og er mer eller mindre sterilt. 

Anonymkode: 4b535...124

Skrevet

Intet nytt her.

Anonymkode: b6db0...76f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jobbet på vaskeri og noe sånt stemmer nok ja.... 😄 Men er det egentlig så ille og/eller overaskende? Sengetøyet på hoteller er vasket som sykehus sengetøy, det er kokt og er mer eller mindre sterilt. 

de er ekle. 

Anonymkode: 6c906...ddf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

de er ekle. 

Anonymkode: 6c906...ddf

Ja det stemmer.

Skrevet

Jeg legger dem alltid i skapet når jeg ankommer rommet. Det irriterer meg dog at hvis jeg bor flere dager, så tar stuepiken dem ut av skapet og legger dem på igjen når sengen res, så må jeg igjen legge dem i skapet... kan de ikke bare ta det som et hint at jeg ikke vil ha dem. Derfor henger jeg "ikke forstyrr" på utsiden av døra.

Anonymkode: 60bcb...d97

• Liker 3
Skrevet

Jeg fjerner disse fra senga som omtrent det første jeg gjør når jeg kommer inn på hotellrommet. Som regel ned på gulvet...

Var på hotell noen netter forrige uke, og da var det hverken sengeteppe eller pynteputer på rommet. Tommel opp :)

Anonymkode: 228a7...a69

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette trodde jeg de fleste visste.  Det samme med møbler, blir sjelden vasket de også. Mye sædflekker både på møbler og på seng.

Anonymkode: 69b88...e60

• Liker 1
Skrevet
On 2/12/2022 at 11:17 AM, AnonymBruker said:

Jeg legger dem alltid i skapet når jeg ankommer rommet. Det irriterer meg dog at hvis jeg bor flere dager, så tar stuepiken dem ut av skapet og legger dem på igjen når sengen res, så må jeg igjen legge dem i skapet... kan de ikke bare ta det som et hint at jeg ikke vil ha dem. Derfor henger jeg "ikke forstyrr" på utsiden av døra.

Nesten ordrett det innlegget jeg ville skrive. Dessverre er det ikke alltid "ikke forstyrr" blir respektert heller. De må vel inn på rommet for å se at vi ikke enten har begått selvmord, eller enda verre, tatt vekk pynteputen 😛 

Det har blitt meg fortalt at det rare teppet nederst i senga skyldes idioter som slenger seg på senga med sko. Men pynteputene vet jeg ikke hensikten med.

Anonymkode: 9b09c...7ac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 11.09):

De legger jo det skitne sengeteppet oppå rent sengetøy, og da hjelper det ikke at sengetøyet er kokt. Æsj!

Anonymkode: 61205...18b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nesten ordrett det innlegget jeg ville skrive. Dessverre er det ikke alltid "ikke forstyrr" blir respektert heller. De må vel inn på rommet for å se at vi ikke enten har begått selvmord, eller enda verre, tatt vekk pynteputen 😛 

Det har blitt meg fortalt at det rare teppet nederst i senga skyldes idioter som slenger seg på senga med sko. Men pynteputene vet jeg ikke hensikten med.

Anonymkode: 9b09c...7ac

Spiller det noen rolle om en og annen slenger seg på senga med sko da, sengetøyet kokes jo før neste gang det brukes. 

Synes vi skulke sette i gang en kampanje for å få bort sengeteppe og pynteputer fra hotellrom. Bra for miljøet og bra for gjestenes trivsel. 

Anonymkode: d24d2...e99

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spiller det noen rolle om en og annen slenger seg på senga med sko da, sengetøyet kokes jo før neste gang det brukes. 

Synes vi skulke sette i gang en kampanje for å få bort sengeteppe og pynteputer fra hotellrom. Bra for miljøet og bra for gjestenes trivsel. 

Anonymkode: d24d2...e99

Enig! Vil folk grise til det de selv skal sove i, så må de gjerne gjøre det. 

Anonymkode: 61205...18b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, dette trodde jeg de fleste visste.  Det samme med møbler, blir sjelden vasket de også. Mye sædflekker både på møbler og på seng.

Anonymkode: 69b88...e60

Og fjernkontrollen 🤮

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...