AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 En skal lese mye rart før ørene faller av. i lokalavisen hvor jeg bor var det ei eldre surmaga dame som klaget over alle kafeene i den lille byen vår. Den ene var for stor og den andre var for fancy. Den tredje- hold dere fast 😅 hadde altfor store kakestykker 😂 er det mulig å være så teit? Klage i lokalavisen for at kafeer selger for store kakestykker? det er bare flaut og skammelig Anonymkode: e9b8b...ffd 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Link til artikkelen? Anonymkode: 04aaa...177
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Denne? https://www.andalsnes-avis.no/meninger/i/V9r27V/dei-alminnelege-og-hyggelege-moeteplassane-er-borte-i-aandalsnes-sentrum Anonymkode: 04aaa...177 3
atropos Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 (endret) Sånn holder de på der jeg bor og. Men mest på ei Facebook gruppe som handler om hva som rører seg i byen. (Liten by, 40k innbyggere) De har siden jeg flytta hit, og sikkert før det og, surva over en cafe som ble nedlagt for 30 år siden. Det var en utekafé som sikkert var veldig fin, men nå hadde tomta ligget brakk i mange år og surven gikk på at kommunen måtte sette i stand noe snart. Så gjorde kommunen det om til en slags park, eller hang out mer, med et par benker og et lekestativ og nå surves det høylydt om at den ikke er fin nok og at alt var bedre før da det var cafe. 🤪 Det tar liksom I-landsproblem opp til et nytt nivå😂 Endret 12. februar 2022 av atropos 2
Anonym Bruker40041 Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 atropos skrev (5 minutter siden): Sånn holder de på der jeg bor og. Men mest på ei Facebook gruppe som handler om hva som rører seg i byen. (Liten by, 40k innbyggere) De har siden jeg flytta hit, og sikkert før det og, surva over en cafe som ble nedlagt for 30 år siden. Det var en utekafé som sikkert var veldig fin, men nå hadde tomta ligget brakk i mange år og surven gikk på at kommunen måtte sette i stand noe snart. Så gjorde kommunen det om til en slags park, eller hang out mer, med et par benker og et lekestativ og nå surves det høylydt om at den ikke er fin nok og at alt var bedre før da det var cafe. 🤪 Det tar liksom I-landsproblem opp til et nytt nivå😂 Så rart at kafeen ble nedlagt hvis den tydeligvis var så populær🤔😆 1
stine40 Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Hehe kom på setningen jeg leste i en av bøkene til Agnar Mykle for 20 år siden; «En nordmann har det ikke godt så fremt han ikke sitter vondt»(noe sånt, husker ikke ordrett)😁 2
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En skal lese mye rart før ørene faller av. i lokalavisen hvor jeg bor var det ei eldre surmaga dame som klaget over alle kafeene i den lille byen vår. Den ene var for stor og den andre var for fancy. Den tredje- hold dere fast 😅 hadde altfor store kakestykker 😂 er det mulig å være så teit? Klage i lokalavisen for at kafeer selger for store kakestykker? det er bare flaut og skammelig Anonymkode: e9b8b...ffd En typisk sånn person som misfornøyd med absolutt alt . Stakkars menneske . Her burde avisen nesten brukt «vær varsom plakaten « , å ikke trykket det . Hun henger ut seg selv på en glimrende måte 🙈 1
Hjertefisk Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 Her også. Det siste jeg leste var ei kjærring som klaget på at cafelivet hadde blitt så dårlig og hvordan det var mye bedre før i tiden. Hun syntes befolkningen var både udugelig og tiltaksløs som ikke forstod hvor viktig det var å drive cafeer. Jeg tenkte bare: 1) har du glemt at vi har vært igjennom en global pandemi? (Minst 6 cafeer gikk konkurs i vår lille by). 2) hvorfor starter du ikke café selv i stedet for å forvente at alle andre skal finne på ting? Myldrer av disse typene på diverse lokale FB grupper.
Heydayotheinterweb Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 Petty problems for petty people
Ella1 Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Det er standard i lokalavisene. Folk som klager på naboene, klager på skeiv postkasse, klager på hunder og katter🙄Ofte de samme menneskene, de ser i hvertfall veldig like ut Fascinerende fenomen i grunn…. 1
Entern Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 atropos skrev (42 minutter siden): Sånn holder de på der jeg bor og. Men mest på ei Facebook gruppe som handler om hva som rører seg i byen. (Liten by, 40k innbyggere) De har siden jeg flytta hit, og sikkert før det og, surva over en cafe som ble nedlagt for 30 år siden. Det var en utekafé som sikkert var veldig fin, men nå hadde tomta ligget brakk i mange år og surven gikk på at kommunen måtte sette i stand noe snart. Så gjorde kommunen det om til en slags park, eller hang out mer, med et par benker og et lekestativ og nå surves det høylydt om at den ikke er fin nok og at alt var bedre før da det var cafe. 🤪 Det tar liksom I-landsproblem opp til et nytt nivå😂 Hvis du snakker om det jeg tror du snakker om - utecafeen lå ved elva, ikke sant?😉 - så er det nesten litt personlig for meg, den utecafeen var legendarisk og stengte det året jeg ble gammel nok til å gå dit og kjøpe øl så det fikk jeg aldri gjort😭 og så lå den i ruiner i tiår etter tiår🥴 Men glad det blir park der😀 1
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Hjertefisk skrev (34 minutter siden): Her også. Det siste jeg leste var ei kjærring som klaget på at cafelivet hadde blitt så dårlig og hvordan det var mye bedre før i tiden. Hun syntes befolkningen var både udugelig og tiltaksløs som ikke forstod hvor viktig det var å drive cafeer. Jeg tenkte bare: 1) har du glemt at vi har vært igjennom en global pandemi? (Minst 6 cafeer gikk konkurs i vår lille by). 2) hvorfor starter du ikke café selv i stedet for å forvente at alle andre skal finne på ting? Myldrer av disse typene på diverse lokale FB grupper. Dette 👆👆👆 tenker at folk som klager på manglende / konkursrammede foretak , selv må starte opp noe 😁
Hjertefisk Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Denne? https://www.andalsnes-avis.no/meninger/i/V9r27V/dei-alminnelege-og-hyggelege-moeteplassane-er-borte-i-aandalsnes-sentrum Anonymkode: 04aaa...177 Høres ikke ut som en kvinne som har hatt til vane å dra på cafe. Ellers hadde hun fått med seg denne utviklinga for lenge siden. Sånt skjer ikke over natta. Da hadde hun også forstått at den beste tiden for å treffe folk ikke nødvendigvis er en hutrig "blåmandag" i januar - når pandemien fortsatt henger over oss og alle vanlige mennesker enten er på jobb eller så prøver de å spare penger etter jula. Dette er en priviligert kvinne som mest sannsynligvis ikke forstår hvor beinhardt det er å drive et utested (uansett form). Det er IKKE lett i disse dager og ihvertfall ikke NÅ. Og hva vil hun med dette innlegget? klage seg til at kommunens cafe-patrulje skal komme løpende med både penger og ansatte og snekre opp koselige cafeer her og der? Jage folk ut av husene sine? Og hva om det faktisk satt noen med en cafe-ide, og leste dette innlegget? Syting og klaging har aldri vekket entusiasme blandt noen. Jeg er selv næringsdrivende og en av disse aktørene som er med på å skape liv i byen. Er egentlig dritalei alle sytekjærringene som aldri blir fornøyd med noen ting og som bare krever og krever men ikke skal løfte en finger selv. Klage-muskelen derimot, den er absolutt velfungerende. Mystisk det der? Nei, dette er en av disse boomer-damene som ikke forstår at tidene endrer seg. Hun skal være takknemlig for at hun fikk vokse opp i en tid der "det var bedre før". Fremtidige generasjoner blir mest sannsynlig ikke like heldige.
atropos Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 (endret) Entern skrev (9 timer siden): Hvis du snakker om det jeg tror du snakker om - utecafeen lå ved elva, ikke sant?😉 - så er det nesten litt personlig for meg, den utecafeen var legendarisk og stengte det året jeg ble gammel nok til å gå dit og kjøpe øl så det fikk jeg aldri gjort😭 og så lå den i ruiner i tiår etter tiår🥴 Men glad det blir park der😀 Ja, det er tydelig at det et personlig for flere av dere, for makan til sutring har jeg ikke sett like til noen gang. Bortsett fra når det blir klaget over ugress gjennom brosteinen da. Det er jo faktisk veldig alvorlig😂🤪 Endret 12. februar 2022 av atropos
Londres Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 Jeg skjønner ikke hva sånt gjør i avisa, her var det en eldre dame som var i harnisk over at kommunen ødela et naturområde med å fjerne et tre. Hun har gått tur her i allefall flere tiår bladibladibla, treet er helt unikt endamerebladibla og kommunen er alt for opptatt av å modernisere blaaaablahabla. I samme sak snakker avisa med driftsansvarlig i kommunen som forteller at treet blåste ned nettopp og at kommunen var raskt ute med å fjerne restene. Why o whyyyyy.... er dette i avisa? Burde man ikke verne folk mot seg selv noen ganger? 1
stine40 Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 Londres skrev (15 timer siden): Jeg skjønner ikke hva sånt gjør i avisa, her var det en eldre dame som var i harnisk over at kommunen ødela et naturområde med å fjerne et tre. Hun har gått tur her i allefall flere tiår bladibladibla, treet er helt unikt endamerebladibla og kommunen er alt for opptatt av å modernisere blaaaablahabla. I samme sak snakker avisa med driftsansvarlig i kommunen som forteller at treet blåste ned nettopp og at kommunen var raskt ute med å fjerne restene. Why o whyyyyy.... er dette i avisa? Burde man ikke verne folk mot seg selv noen ganger? Hahaha😅😅😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå