Gå til innhold

Hva er en akseptabel karakter på en mastergrad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver master nå og skal skal lever til våren. Jeg lurer på om en C er en akseptabel karakter? Eller er dette forbeholdt B og A? 

Anonymkode: 513ba...e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle ståkarakterer er «akseptable» i min verden. 

Anonymkode: fbb90...e86

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk C og trodde livet mitt var over, men det gikk helt fint. Ingen har noen gang nevnt det i forbindelse med jobbsøking eller noe som helst. A eller B er kanskje viktig innen enkelte fagområder, men det har først og fremst betydning dersom du vil ta doktorgrad.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle ståkarakterer er «akseptable» i min verden. 

Anonymkode: fbb90...e86

I min og.

Bare viktig hvis du skal videre i utdanning (altså doktorgrad), forskning osv.

Arbeidsgivere bryr seg ikke nødvendigvis om du får A eller C.

Min veileder sa rett ut at for arbeidsgiver er utdanningen viktig men ikke karakteren. Så lenge karakteren er D eller høyere😅

• Liker 3
Skrevet

Vi bruker hele skalaen. Det kan ikke være sånn at alle som ikke er udugelige må få A eller B.

• Liker 2
Skrevet

Ståkarakter. Har du fått ståkarakter har du forstått faget. Derfor man gir ståkarakter. Stryker man…har man ikke forstått faget. 

Anonymkode: af17e...6ae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

På prinsipielt grunnlag er jeg enig i at alle ståkarakterer er akseptable, men E tenker jeg ikke akkurat er noe å hoppe i taket for… men en C er helt kurant og uproblematisk. Karakteren betyr jo faktisk «god». 

Anonymkode: f8888...5b2

Skrevet

Dersom du tenker å gå videre på Phd så stiller de fleste utlysninger krav om B eller bedre på masteroppgaven.

Anonymkode: fcd79...418

Skrevet

Tenker det kommer an på hvor mye jobb du har lagt i oppgaven. Kjenner flere som hadde som mål å bare stå, og jobbet minimalt. De fikk som oftest D eller C. Jobber du "fulltid" med oppgaven synes jeg man bør klare minst B. For min del var det det største arbeidet jeg gjorde i studietiden, og brukte tid deretter. Fikk A.

Anonymkode: 049e6...454

Skrevet

Synes A og B er greit. C er litt kjipt 

Anonymkode: a91d4...92e

Skrevet

Mastergrad eller masteroppgave? På min masteroppgave fikk vi bare bestått/ikke bestått.  Instituttet mente det var unødvendig å legge karakterpress på studentene og at karakterene uansett ikke hadde noe å si i en jobbsituasjon. Eneste ulempen med bestått/ikke bestått er at det kan føre til at en del legger ned absolutt minimum for å stå. Men mitt inntrykk var at det ikke var et reelt problem  Man fikk velge problemstilling selv og masteroppgavene var laget slik at man ikke sparte så mye tid på å prøve å få D i stedet for B.

Anonymkode: e7b4d...0b9

Skrevet

C er innafor.

D og E kan vitne om liten forståelse eller lav innsats i studiet. 

Anonymkode: 9b681...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...