Gå til innhold

Aldri mer om noen får tråkke på meg eller mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært «snill pike» og den som skal gjøre alle til lags. Sier aldri noe som kan såre andre, og holder heller kjeft enn å si meningen min ofte. Konfliktsky. Når du er slik blir du lett for andre å tråkke på. 
Nå har jeg opplevd at mitt barn har blitt behandlet dårlig på skolen, og det har vært en del møter og styr. 
Vi foreldre er våre barns advokater, og jeg har plutselig fått en urkraft jeg ikke ante jeg hadde. 
Jeg har vært fortvilt, sint, lei meg osv. Men nå ble det nok! Sang ut til rektor hva jeg mente, stilte han kritiske spørsmål han ikke klarte svare på. 
Tok opp ting han har sagt på tidligere møter mens flere satt i rommet, han vrei seg fra det og sier «husker ikke» mens jeg hjalp han med husken og la frem referatet han selv skrev. 
Han ble rød som en tomat. 
Jeg har krevd, vært tydelig, referert til opplæringsloven og rett og slett følt meg som en advokat under hele møtet. 
Til vanlig hadde jeg ikke turt, men nå satt jeg stødig som et fjell. Var saklig, rolig og forholdt meg til fakta. 
Fikk det som jeg ville. 
Jeg føler en enorm seier! 
Det mitt barn har opplevd på skolen skal ingen barn oppleve, og det har vært tøft! Men jeg selv har gått fra å være snill pike til å få «horn» Tror jeg har gått inn i en ny rolle i livet nå, en rolle der nok er nok! Jeg orker ikke være snill og grei lengre. Jeg vil ha det bra, og mine barn skal ha det bra!

hadde aldri tatt en slik kamp om det bare gjaldt meg selv, men med mine barn har man ikke valg. 

Jeg er blitt tøffere. Har satt meg i respekt på jobben også siste månedene. 
Det er slik det skal være, hvorfor har jeg «taslet» rundt i årevis og vært redd for å såre andre eller redd for at folk ikke skal like meg? 
Jeg skal like meg, det er det viktigste. Jeg merker at andre liker meg bedre nå som jeg har fått litt mer «baller» 

om noen ikke liker meg, er det helt greit. Jeg skal hvertfall ikke la andre tråkke å meg mere! 
En får angst av å bare ta imot og ikke sette seg i respekt. Jeg har ikke kjent på et snev av angst under hele denne saken, har bare følt meg sterk som en bjørn! ❤️ 

dagens tanker 

Anonymkode: c47e4...087

• Liker 12
  • Hjerte 15
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her har du gjort en god jobb. Kudos til deg. 🙌

Hvis alle foreldre hadde ristet i skolene på samme måte som deg så kan jeg nesten garantere at det hadde vært mye mindre mobbing enn det er nå. Skoler er slepphendte som fy, og med mindre noen virkelig stiller dem til veggs så skjer dessverre (ofte) svært lite. 

Du har gjort det riktige! Dette kommer til å hjelpe barnet ditt på sikt. Det er jeg helt sikker på. Og ikke minst kommer barnet til å takke deg for at det har en handlekraftig mor. 

❤️:klem:

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

Hvis alle foreldre hadde ristet i skolene på samme måte som deg så kan jeg nesten garantere at det hadde vært mye mindre mobbing enn det er nå. Skoler er slepphendte som fy, og med mindre noen virkelig stiller dem til veggs så skjer dessverre (ofte) svært lite. 

Du har gjort det riktige! Dette kommer til å hjelpe barnet ditt på sikt. Det er jeg helt sikker på. Og ikke minst kommer barnet til å takke deg for at det har en handlekraftig mor. 

Takk ❤️ 
Barnet vet at vi har fikset div for han. Men vet virkelig ikke hvor mye vi har kjempet, og antall møter. Men når han blir større skal han få vite hva vi måtte gjennom. 
Far er også flink å ordlegge seg. 
Helt enig med deg! Skolen er slapp og tafatt. Krevde klassebytte, der rektor argumenterte i at hvis vårt barn får bytte vil mange andre også bytte. Da blir det selvfølgelig et problem for han. 
Svarte at:  du har hatt 6 mnd på deg og fikse opp i dette, og du har ikke fulgt opp et eneste tiltak vi har blitt enig om. Resultatet er at gutten brekker seg når han skal på skolen og vil ikke. 
Helse kommer først. 

• Hjerte 2
Skrevet

Wow her høres det ut som du var flink!🙌 Du sto virkelig opp og kjempet for barnet ditt! Håper fler gror seg noen horn, så vi får vekk mobbing. 

Har selv sittet på andre siden (med mitt barn som mobber). Vel, la oss bare si det slik at den mobbingen stoppet den dagen jeg fikk vite om det. Jeg grodde også horn den dagen og eksploderte på skolen fordi jeg ikke hadde fått vite noe tidligere. Min sønn og gutten som tidligere ble mobbet endte faktisk opp som venner ♡ 

Anonymkode: 6d904...ea6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Men husk at barn lærer aller mest av hvordan vi opptrer. Så nettopp ved å la deg selv bli behandlet dårlig så bereder du grunnen for at barnet ditt ikke heller tør å si ifra når det gjelder seg selv.

Fint at du står opp for barnet ditt, men noe av det beste du kan gjøre for barnet er å lære set selvrespekt. Så det er på tide du begynner å stå opp for deg selv også.

Anonymkode: a0e62...9b2

• Liker 2
Skrevet

Yess! Så deilig å lese! Har opplevd akkurat det samme nylig! Så deilig å endelig si hva man mener til de som tror de kan tråkke på andre! Hvorfor skal vi ta hensyn og la andre tråkke på oss når de ikke tar hensyn og gjør hva de vil? Å endelig respektere seg selv nok til å stå opp mot urett er så utrolig digg følelse🙌🏻

Anonymkode: 282c6...965

• Hjerte 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (13 timer siden):

Jeg synes du retter fokuset feil her.

Det er politikerne som legger opp til all denne mobbingen fordi det ikke er nok ressurser i skolen til å håndtere slike saker. Tror du ikke lærere bryr seg liksom? Det handler om kapasitet, alltid. De lærerne jeg kjenner føler enormt ansvar og kjærlighet for sine elever og ønsker de bare alt godt, men det er vanskelig å få til når du er alene med 30stykker som også har krav på individuelle tilpasninger i undervisningen.

Lærere er i en enorm skvis og det er en grunn til at folk rømmer fra yrket.

Anonymkode: fb0f7...eea

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er politikerne som legger opp til all denne mobbingen fordi det ikke er nok ressurser i skolen til å håndtere slike saker. Tror du ikke lærere bryr seg liksom? Det handler om kapasitet, alltid. De lærerne jeg kjenner føler enormt ansvar og kjærlighet for sine elever og ønsker de bare alt godt, men det er vanskelig å få til når du er alene med 30stykker som også har krav på individuelle tilpasninger i undervisningen.

Dette! Folk vet faen ikke hva de snakker om her inne. 

Anonymkode: afe43...5a6

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har jeg 100% forståelse for, men det er en annen diskusjon.

Endret av Sunnys
Skrevet
Sunnys skrev (Akkurat nå):

Det har jeg 100% forståelse for, men det er en annen diskusjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette! Folk vet faen ikke hva de snakker om her inne. 

Anonymkode: afe43...5a6

Tror de fleste vet hvor presset lærerene er.                                                               Hva mener du foreldre bør gjøre når barnet blir mobbet og mistrives på skolen? Når en sier fra blir ingenting gjort.. barnet sliter mer og mer. 
Da må en kalle inn til møte å slå i bordet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har alltid vært «snill pike» og den som skal gjøre alle til lags. Sier aldri noe som kan såre andre, og holder heller kjeft enn å si meningen min ofte. Konfliktsky. Når du er slik blir du lett for andre å tråkke på. 
Nå har jeg opplevd at mitt barn har blitt behandlet dårlig på skolen, og det har vært en del møter og styr. 
Vi foreldre er våre barns advokater, og jeg har plutselig fått en urkraft jeg ikke ante jeg hadde. 
Jeg har vært fortvilt, sint, lei meg osv. Men nå ble det nok! Sang ut til rektor hva jeg mente, stilte han kritiske spørsmål han ikke klarte svare på. 
Tok opp ting han har sagt på tidligere møter mens flere satt i rommet, han vrei seg fra det og sier «husker ikke» mens jeg hjalp han med husken og la frem referatet han selv skrev. 
Han ble rød som en tomat. 
Jeg har krevd, vært tydelig, referert til opplæringsloven og rett og slett følt meg som en advokat under hele møtet. 
Til vanlig hadde jeg ikke turt, men nå satt jeg stødig som et fjell. Var saklig, rolig og forholdt meg til fakta. 
Fikk det som jeg ville. 
Jeg føler en enorm seier! 
Det mitt barn har opplevd på skolen skal ingen barn oppleve, og det har vært tøft! Men jeg selv har gått fra å være snill pike til å få «horn» Tror jeg har gått inn i en ny rolle i livet nå, en rolle der nok er nok! Jeg orker ikke være snill og grei lengre. Jeg vil ha det bra, og mine barn skal ha det bra!

hadde aldri tatt en slik kamp om det bare gjaldt meg selv, men med mine barn har man ikke valg. 

Jeg er blitt tøffere. Har satt meg i respekt på jobben også siste månedene. 
Det er slik det skal være, hvorfor har jeg «taslet» rundt i årevis og vært redd for å såre andre eller redd for at folk ikke skal like meg? 
Jeg skal like meg, det er det viktigste. Jeg merker at andre liker meg bedre nå som jeg har fått litt mer «baller» 

om noen ikke liker meg, er det helt greit. Jeg skal hvertfall ikke la andre tråkke å meg mere! 
En får angst av å bare ta imot og ikke sette seg i respekt. Jeg har ikke kjent på et snev av angst under hele denne saken, har bare følt meg sterk som en bjørn! ❤️ 

dagens tanker 

Veldig bra jobbet og det eneste som hjelper er å sette seg i respekt som du skriver. 

Jeg klarer nesten ikke å forstå hvor slappe rektorer på mange norske skoler er.

Vi har hatt en liknende runde som dere, men vi endte opp med å bytte skole. Det beste valget vi har gjort for barnet. 

Anonymkode: 725cb...c6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har kommentert et annet sted i tråden her også. Barnet mitt byttet skole etter mobbing og mistrivsel over flere år. 

I mitt barns situasjon klandrer jeg lærere, rektor og foreldre til andre barn i klassen. Kommer aldri til å tilgi dem. 

Jeg er enig i at lærere er under veldig press, men det er ikke en unnskyldning for feighet og unnvikenhet. 

Kan også legge til at jeg er lærer på småskolen selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har kommentert et annet sted i tråden her også. Barnet mitt byttet skole etter mobbing og mistrivsel over flere år. 

I mitt barns situasjon klandrer jeg lærere, rektor og foreldre til andre barn i klassen. Kommer aldri til å tilgi dem. 

Jeg er enig i at lærere er under veldig press, men det er ikke en unnskyldning for feighet og unnvikenhet. 

Kan også legge til at jeg er lærer på småskolen selv. 

Enig! At det er travelt er en forklaring.. men så har du de lærerene/ rektorene som nekter for at det finnes mobbing på skolen. Det er stor mangel på kompetanse. 
de liker å ha møter.. masse møter. Der blir vi enig om hva problemet er, og det stopper gjerne der. Tiltakene vi bestemmer i fellesskap uteblir og blir ikke fulgt opp 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...