Gå til innhold

Hvilken type mopp liker du best å vaske gulv med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på Hvilken type mopp liker du best å vaske gulv med? Jeg håper flest mulig vil legge ved link slik at jeg kan se nøyaktig hvilken mopp dere liker best! 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke å vaske gulv med noen mopp 😅

Anonymkode: c5b7f...90c

• Liker 2
Skrevet

Vasker aldri med mopp...

Anonymkode: fdfb8...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vasker aldri med mopp...

Anonymkode: fdfb8...a95

Ditt bidrag er registrert.

Skrevet

Bruker ikke mopp. Støvsuger og bruker en klut på flekker. 

• Nyttig 1
Skrevet
MapleSirup skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke fordra de moppene som er nevnt over. Kluten faller lett av og borrelåsen slites over tid. Jeg bruker den gode gammeldagse som Jernia blant annet selger. Med skikkelig klut! De to delene kan også byttes ut: stangen og klutholderen.
https://www.jernia.no/hjem-og-hage/renhold/vask-og-rengjøring/mopper%2C-kluter-og-børster/re-ma-mopp-bomull-60cm/p/17409301

Hvilken stang bruker du til denne?

Passer den  moppekluten til også andre typer moppestenger?

Anonymkode: 91cb4...322

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvilken stang bruker du til denne?

Passer den  moppekluten til også andre typer moppestenger?

De har stang på Jernia også. Vanlig stang som man klikker inn i «moppfeste.»

Du kan velge mellom et par forskjellig type stenger og «hoder»

• Nyttig 1
Skrevet
MapleSirup skrev (2 minutter siden):

De har stang på Jernia også. Vanlig stang som man klikker inn i «moppfeste.»

Du kan velge mellom et par forskjellig type stenger og «hoder»

Tusen takk ♥️

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tusen takk ♥️

Det enkle er ofte det. Den første hadde jegi 20 år og er på den andre på femte året nå. Har vært igjennom flere av de jif-variantene. Er virkelig ikke samme kvalitet og vasker ikke like godt!

Endret av MapleSirup
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg moppet gulvet nettopp. Jeg besvimer 🥺

Anonymkode: b810e...633

• Hjerte 1
Skrevet

Kommer jo litt an på gulvet da.

Jeg har parkett, vinylbelegg og fliser. Bruker bare en mikrofibermopp uten såpe på parketten og vinylgulvet (sistnevnte fordi det uansett tas samtidig og er superenkelt å rengjøre). Vi søler ikke så mye to voksne uten barn og kjæledyr så jeg vasker vel bare en gang i mnd. Ellers surrer roboten rundt og støvsuger.

Flisene på badet varierer det litt hvordan jeg tar, men blir som oftest ned på knær med en klut fordi badet uansett ikke er så stort og det er enklere å få med kriker og kroker sånn. Bruker mikrofiber eller Jif-bad innimellom.

Liker mikrofiber. Det blir rent uten skjolder og trenger ikke bruke såpe.

Anonymkode: 3ccc4...a3f

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg bruker Vileda Swep duo. Den er fantastisk🙏🏼

Anonymkode: 5b449...3a8

• Nyttig 1
Skrevet

Liker best at samboer vasker gulvet…

Men bruker mopp fra Clas ohslon som du kan ha vann i som sprayer helt passelig mengde vann på gulvet. Superenkelt! 😃

Har også en robotvasker. Er sykt chill. Blir skikkelig rent 😍 

Mvh en med hund som røyter noe voldsomt og småbarn som griser overalt og en mann som «ikke ser» griset 😂😂

Anonymkode: 491c1...ced

• Nyttig 1
Skrevet
MapleSirup skrev (10 timer siden):

Jeg kan ikke fordra de moppene som er nevnt over. Kluten faller lett av og borrelåsen slites over tid. Jeg bruker den gode gammeldagse som Jernia blant annet selger. Med skikkelig klut! De to delene kan også byttes ut: stangen og klutholderen.
https://www.jernia.no/hjem-og-hage/renhold/vask-og-rengjøring/mopper%2C-kluter-og-børster/re-ma-mopp-bomull-60cm/p/17409301

Jeg er heller ikke begeistret for borrelås-mopper. På jobb(jeg jobber som renholder) har vi begge deler. Man bruker mindre tid på å skifte mopp med borrelås,og kommer lettere til i hjørner, men som MapleSirup sier, så slites de over tid. Borrelåsen på moppehodet fylles raskt med støv og rusk, men oppsiden av selve moppekluten blir også slitt og fester seg dårligere med tiden. Til slutt løsner den bare du tenker tanken å løfte littegrann på moppen. Moppehodet til lommemopper blir også slitt med tiden, men til privat bruk merker man fortere slitasje med borrelås enn lommer, tror jeg.

Her hjemme sverger jeg til lommemopper på rom med tregulv. De holder seg på moppeholderen uavhengig av underlaget. Der hvor gulvet er lakket, er lakken flekkvis slitt ned, og det finnes nesten ikke en eneste rett vinkel på hele huset. Og har en planke begynt å flise seg, finner moppen den ene flisen som vi aldri merker ellers. På kjøkkenet og i gangen er det vinyl, så der kan jeg bruke borrelåsmopper.

Anonymkode: f6d0d...cd8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er heller ikke begeistret for borrelås-mopper. På jobb(jeg jobber som renholder) har vi begge deler. Man bruker mindre tid på å skifte mopp med borrelås,og kommer lettere til i hjørner, men som MapleSirup sier, så slites de over tid. Borrelåsen på moppehodet fylles raskt med støv og rusk, men oppsiden av selve moppekluten blir også slitt og fester seg dårligere med tiden. Til slutt løsner den bare du tenker tanken å løfte littegrann på moppen. Moppehodet til lommemopper blir også slitt med tiden, men til privat bruk merker man fortere slitasje med borrelås enn lommer, tror jeg.

Her hjemme sverger jeg til lommemopper på rom med tregulv. De holder seg på moppeholderen uavhengig av underlaget. Der hvor gulvet er lakket, er lakken flekkvis slitt ned, og det finnes nesten ikke en eneste rett vinkel på hele huset. Og har en planke begynt å flise seg, hekter moppen seg i den ene flisen som vi aldri merker ellers. På kjøkkenet og i gangen er det vinyl, så der kan jeg bruke borrelåsmopper.

Jeg bruker forresten disse, både 40 og 60 cm.

https://www.europris.no/p-pedalmoppesett-150-cm-60-cm-117033

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg moppet gulvet nettopp. Jeg besvimer 🥺

Anonymkode: b810e...633

Hvorfor besvimer du? 

Skrevet

Foretrekker vanlige moppestativer og mopper a la denne.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...