Gå til innhold

Hvordan få drømmeleiligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på visning på en leilighet i byen jeg bor i, som er helt midt i blinken for meg! Den ligger helt perfekt til slik at det hadde vært lett for meg å komme meg fra A til Å, grei pris på husleie og ser ut som en leilighet jeg ellers hadde likt veldig godt på bildene i annonsen. Men, jeg er 25 år, og har bodd sammen med eksen de siste 5 årene. Ergo har jeg aldri bodd for meg selv. Og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si på det, for det må høres litt dumt ut å ikke ha tidligere leieforhold enn det? Også mistet jeg selvfølgelig jobben (pga korona) og er på utkikk etter jobb - noe jeg heler ikke vet hvordan jeg skal si. Jeg er redd jeg verken vil ha sjans til å få denne leiligheten eller andre pga disse to tingene... Noen som har noen gode tips til hva jeg kan si og ikke si?

Anonymkode: 3d12e...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mistet jobb pga korona? Er ikke det noe som skjedde i 2020? Har du ikke fått jobb på over 1 år og skal binde deg til en leiekontrakt? Hvorfor venter du ikke til du får en jobb?

At du ikke har leid før er ikke så ille, bare si at de fikk bo hos foreldrene dine (eller hva enn du gjorde) og nå var det påtide og få litt selvstendighet. At du er renslig, rolig og ikke fester eller røyker er populært, men bare si det hvis det er sant.

men å si at du ikke har inntekt pga korona nå.. og likevel skal leie, det er et rødt flagg fordi det virker som du ikke har tenkt igjennom hva du driver med

Anonymkode: 9c934...1bb

• Liker 3
Skrevet

Hvordan skal du betale husleie? En utleier spør som regel om dette. Jeg ville aldri ha leid ut til noen som ikke hadde fast inntekt.

Anonymkode: 4c9ed...89e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...