Gå til innhold

Kutte kontakten med min mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opp i gjennom flere år hatt et anstrengt forhold til mine foreldre, spesielt min mor. 

min mor og far skilte lag da jeg var 3 år, da mamma truet min far på livet med kniv og tok  meg med og stakk av. jeg bodde med henne til jeg var 4 før jeg fikk bo hos pappa igjen. Etter det var jeg til mamma i ferier og slikt da alle trodde hun hadde ting på stell. Men slik var det ikke. hun var psykisk utabil. Kunne finne på å etterlatte lille meg i flere timer hjemme alene, være voldelig og truende. Men hun var snill når hun ikke var sånn. hun tok med seg mannfolk og lot meg sitte i kjelleren. Hadde kniv mot strupen min på grunn av at jeg ikke ville legge meg og angret seg og skreik etterpå. Da jeg ble eldre begynte hun å dele upassende ting. det at hun ville dø, hun skulle ønske at jeg ikke fantes, og mannfolkene hun hadde vært med som hadde prøvd å drepe henne. Da var jeg ikke gammel typ 10-11 år når jeg fikk høre alt dette… hun har såret meg så mye. Husker jeg gledet meg til at mamma skulle komme med båten for å hente meg men når båten kom var hun ikke der.. mange skuffelser som ting hun lovte som aldri ble noe av. jeg var fortsatt veldig gla i henne for hun var veldig generøs med penger, selv om hun ikke hadde mye av det. Hun jobbet som massør/prostituert og tjente penger på ulovlig vis. Jeg trodde alt dette var normalt hjemme hos mamma helt til barnevernet fikk beskjed av min far. Hun hadde ikke noe fast sted å bo så vi sov i butikklokalet det hun hadde massasje. Hun etterlot meg hos venner og ukjente for å dra med andre menn. men etter barnevernet kom fikk jeg ikke ha kontakt med henne uten en annen voksen tilstede, som resulterte at jeg ikke møtte henne på mange år. Jeg har sett og opplevd ting ingen barn skal oppleve. plutselig kunne hun komme på døra, uten å ha snakket med meg på år, noe som var vanskelig for meg. Nå bor hun med en annen mann og hun er fortsatt like ustabil nå som da sa hun sier mye rart og plutselig kan skrike til meg i telefonen å si fæle ting. Det hender jeg vi snakker i ny og ned hvis jeg spør om penger (er student). Holdt på å miste skoleplassen min for hun lovte meg å skulle betale men dette var penger jeg ikke fikk. Det gjør vont når jeg skriver dette for jeg er fortsatt glad i henne på et vis, men vi har ikke vært «nære» på over 10 år, og vet at vi ikke kommer til å bli det. Hun prater ikke bra norsk og er vanskelig å skjønne hva hun mener, og hun lever i en egen verden der penger er viktigst og påstår at hun har 800 milioner ihjemmlandet som jeg skal få.. men nå føler jeg at nok er nok. Jeg har ikke møtt henne på 2 år og har ikke behov for å fysisk møte henne. Snakker sjeldent med henne på telefon også. Jeg sliter med ting (diagnoser) som har med mamma å gjøre i fortiden.. jeg kommer aldri til å tilgi henne alt hun gjorde mot meg som barn. Og nå som seg selv er voksen og selvstendig og føder barn snart har jeg ikke lyst til at hun skal bli kjent med barnet mitt. Vi bor på forskjellige steder i landet og det er bra, tror hun har det helt ok med mannen hun er sammen med nå og jeg har det bra. 

beklager for lang tekst, har bare veldig behov for å få ut dette.. 

Har veldig lyst til å få henne ut av livet mitt, det å blokkere nummer osv for det er den endte måten vi har kontakt. Flere som har flott med å bryte nære relasjoner?

Anonymkode: ed95b...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Helt innafor og fullstendig forståelig at du vil kutte kontakt med henne. Jeg støtter deg i det da det ikke høres ut som at hun tilfører deg noe godt. Du fortjener så mye bedre.
Ta vare på deg selv. ❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er du økonomisk stabil?

Har du jobb?

Anonymkode: 21b49...684

Skrevet

Som jeg tenker, en mor som traumatiserer sitt barn er ikke verdig å kalles mor. Biologisk mor, ja, men ingen mamma.

• Liker 1
Skrevet

Trist å lese din historie. 
sett de grensene for deg selv du føler du trenger. Hun har ingen rett til å ha kontakt med deg etter alt hun har gjort. 
Du må beskytte deg selv. Om du avslutter all kontakt er opp til deg, men blokker henne i perioder du ikke ønsker kontakt med henne 

Anonymkode: 56434...84c

Skrevet

Mammaen din er kanskje ikke en SÅNN mamma?

Anonymkode: 5800a...978

Skrevet

Kutt kontakt. Ikke føl du skylder henne noe. No contact.

Skrevet

Ikke alle kvinner enger til å ha barn eller fortjener å ha barn...mange av disse kvinnene som stadig skifter menn har personlighets forstyrrelser.

Anonymkode: f0f2a...e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...