Gå til innhold

Betale for en kopp varmt vann...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Høgskolen i Oslo koster en kopp varmt vann 3,-. Stor kopp 3,-.

Hva synes dere om det? :klø:

For å være en studentkantine synes jeg det rett og slett er dårlig at vi som som regel ikke har for mye penger iallefall ( ;) ) skal betale for varmt vann! :overrasket:

Vannet kommer fra maskinen som også gir kaffe i ulike former, koster det mere å varme det vannet? Gjør det? Mulig det , men selv noen av de som sitter i kassa der kvier seg litt for å ta penger for vannet... :forvirret:

Ja, noen sier jo også at vask og evt. papirkopp koster ( ja, den kan jeg gå med på...men vannet :overrasket: )

Det er bare å gå til innkjøp av en termos som får plass i sekken... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt greit. Kaffekoppen koster jo, og det samme gjør maskinen, oppvarmingen etc etc..

Kaffe koster neppe 8 kroner å lage det heller.

Skrevet

det synes jeg faktisk var drøyt. vi tar ikke noe for en varm kopp med vann. så om folk har med egen te etc så får de ta det vannet. tjener inn det lille det koster andre steder uansett.

Skrevet

Gnient!

Forresten er det leie av kaffemaskiner som koster. Kaffen er praktisk talt gratis.

En gang til: gnient!

Skrevet

Vel, maskinen skal rengjøres, det krever strøm å ha maskinen i gang og varme opp vannet og noen skal jo vaske opp koppen etter deg også.

Skrevet

Trodde ikke det var lov å ta betalt for vann jeg. Da kan du jo like så godt ta med en termos vann, eller f.eks. en termokopp som du går og fyller fra varmvannskrana på do.

Gjest Violetta
Skrevet

Om alle tar med seg te/pulverkaffe og får varmt vann gratis blir det jo veldig dårlig butikk.

Skrevet

Joda, vask og strøm, men jeg bruker pappkopp ( den kan jeg godt betale 1 krone for) og så synes jeg godt at vannet kunne vært gratis.

Bare for å si det, hadde dette vært på en arbeidsplass hadde jeg ikke diskutert det, men dette er på en høgskole med "fattige" studenter...

Skrevet
Bare for å si det, hadde dette vært på en arbeidsplass hadde jeg ikke diskutert det, men dette er på en høgskole med "fattige" studenter...

Men det koster jo like mye å drive en kantine enten den befinner seg på en vanlig arbeidsplass eller på en høyskole.

Skrevet
Om alle tar med seg te/pulverkaffe og får varmt vann gratis blir det jo veldig dårlig butikk.

Ja, det kan man si. :Nikke:

Men om det er tilfelle får man heller ta det derfra.

Ser ikke ut til at det er tilfelle foreløpig.

Skrevet
Gnient!

Forresten er det leie av kaffemaskiner som koster. Kaffen er praktisk talt gratis.

En gang til: gnient!

Hvis man synes at maten på studentkafeene er dyr, da bør man virkelig smøre matpakke og ta med termos.

Jeg drikker masse te på instituttet, sikkert 7 kopper hver uke. Mener dere virkelig at papirkoppene og vannet burde vært gratis? Skal det være nullfortjeneste på studentkantiner har man plutselig ikke kantiner mer..

Skrevet
Men det koster jo like mye å drive en kantine enten den befinner seg på en vanlig arbeidsplass eller på en høyskole. 

Joda, men studenter kan man vel sponse litt, vel...;)

Vi har mye mindre å rutte med enn vanlige lønnsmottagere.

Skrevet

Studentkantiner ER statsubstituert..

Skrevet

Du har lov til å ta deg en tom kopp, og bruke vann fra termos. Du må ikke betale for koppen.

Du har ikke lov til å ta en kopp med varmt vann, da må du betale 3 kr.

Synes dette er rart jeg.

På min høyskole betalte vi 1 kr, uansett om koppen var fylt med vann eller var tom. Dette var for å betale litt for bruken av koppen, rydding og oppvask. Det synes jeg er helt greit. Men å betale 3 kr for varmt vann, det synes jeg er veldig rart

Gjest Violetta
Skrevet

Den diskusjonen har vært oppe her før, og jeg synes ikke det kom noe utvetydig resultat ut av den.

Synes studenter er sponset mye jeg.

Skrevet

Har ikke kantina et brukerutvalg som kan ta opp dette da?

Her betaler vi ingenting for vannet, men en krone (for pappbeger) om vi ikke har med oss kopp, og det synes jeg er greit. Kaffe fra slike maskiner smaker ikke bra, så mye bedre med pulver, termokopp og vann :) Og ikke er kantina vår subsidiert av staten heller, men de får gitt oss gratis vann.

Skrevet
Synes studenter er sponset mye jeg.

Kanskje litt utenfor tema: Jeg er student selv og synes også det kanskje er litt overdrevent hvor dårlig råd studenter liksom skal ha. (Nå vet jeg at jeg er i en heldig situasjon siden jeg har samboer som er i godt betalt jobb.) Men jeg føler i allefall ikke at jeg har dårlig råd med kun studielån/stipent, jeg har ingen jobb ved siden av studiene. Har heller ikke inntrykk av at de jeg kjenner som er studenter synes de har dårlig råd, og de fleste legger igjen atskillig mer enn 3 kroner i kantinen på daglig basis. Det går nå både 4 og 5 kaffekopper i løpet av en dag, samt lunsj, frukt, kanskje en sjokolade e.l. Mange har med seg matpakke og noen også termos med kaffe eller tevann, verre er det ikke om man synes kantinen er for dyr. Kantinen er tross alt et tilbud, ikke en menneskerett. Det er mye jeg kunne tenke meg var billigere for studenter, men 3 kr for tevann er absolutt ikke en av dem.

Skrevet
Kanskje litt utenfor tema: Jeg er student selv og synes også det kanskje er litt overdrevent hvor dårlig råd studenter liksom skal ha. (Nå vet jeg at jeg er i en heldig situasjon siden jeg har samboer som er i godt betalt jobb.) Men jeg føler i allefall ikke at jeg har dårlig råd med kun studielån/stipent, jeg har ingen jobb ved siden av studiene. Har heller ikke inntrykk av at de jeg kjenner som er studenter synes de har dårlig råd, og de fleste legger igjen atskillig mer enn 3 kroner i kantinen på daglig basis. Det går nå både 4 og 5 kaffekopper i løpet av en dag, samt lunsj, frukt, kanskje en sjokolade e.l. Mange har med seg matpakke og noen også termos med kaffe eller tevann, verre er det ikke om man synes kantinen er for dyr. Kantinen er tross alt et tilbud, ikke en menneskerett. Det er mye jeg kunne tenke meg var billigere for studenter, men 3 kr for tevann er absolutt ikke en av dem.

Ja, ja, da er vi uenige der. :)

Er jeg sulten betaler jeg selvfølgelig og klager ikke på prisene der (ikke alltid iallefall... ;)), men rent prinsipielt synes jeg ikke noe om at studenkantina tar 3 kr for varmt vann. Ikke har jeg så dårlig råd at jeg ikke kan bruke 3 kr her og der, det er vel heller få studenter som har så slunken lommebok... ;)

Jeg skal kjøpe meg termos!! :Nikke:

Skrevet
Studentkantiner ER statsubstituert..

:ler: Det er kanskje subsidiert du mener?

Substituert er nemlig noe helt annet... :ler:

Skrevet

Synes ikke det er rart / galt at de tar 3 kr betalt for varmt vann. Men studentene ved mitt kontor har vannkoker i gangen, de. Det er lurt! Invester i vannkoker eller ta med termos hvis dere ikke vil betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...