AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Han snakker om seg selv hele tiden, men er lite snakkesalig ellers hvis det ikke handlet om hans liv på en eller en annen måte. Jeg er gravid i uke 13 og ble i kveld plutselig veldig tungpustet bare å ved å sitte rett opp og ned. Jeg føler at hele brystet har snurpet seg, og at jeg må dra inn pusten ellers klarer jeg bare korte tunge, raske pust. Hatt det sånn noen timer nå, og føler jeg får litt panikk og redsel rundt dette. Jeg sa til samboer at jeg gikk å la meg, og han spurte om hvorfor så tidlig. Jeg fortalte jeg hadde pusteproblemer, og gikk opp. Han sitter nå nede enda og for all del så kan jeg være død her oppe for alt han vet, men han sitter der nede og tenker kun på seg selv tydeligvis som han pleier. Hadde andre følt seg lite sett i denne situasjonen? Anonymkode: 51050...329
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Gå ned å si du trenger ham. Jeg har en sånn mann. Nytter IKKE å hinte om mine behov eller ønsker. Jeg må si ting rett ut. Ellers lever han i sin egen boble 😅 Ikke alle er gode på å lese andre. Kanskje har du en sånn mann? Anonymkode: 801cd...915 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå ned å si du trenger ham. Jeg har en sånn mann. Nytter IKKE å hinte om mine behov eller ønsker. Jeg må si ting rett ut. Ellers lever han i sin egen boble 😅 Ikke alle er gode på å lese andre. Kanskje har du en sånn mann? Anonymkode: 801cd...915 Jeg kunne ønske det var det, det er mange menn som trenger å få beskjed sånn ja 😅 Men nei, hadde jeg sagt til min at nå trenger jeg han pga noe problemer med meg så hadde han blitt sur, fordi da setter jeg sjepper i hjulene hans for en fin kveld. Derfor håpet jeg selv han skulle bry seg litt, ihvertfall når det gjelder noe som dette og at jeg er gravid. Jeg har støttet han i hele kveld når det gjelder hans ting, og at han er sliten etter en lang uke. Men jeg får ikke noe tilbake dessverre. Anonymkode: 51050...329
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kunne ønske det var det, det er mange menn som trenger å få beskjed sånn ja 😅 Men nei, hadde jeg sagt til min at nå trenger jeg han pga noe problemer med meg så hadde han blitt sur, fordi da setter jeg sjepper i hjulene hans for en fin kveld. Derfor håpet jeg selv han skulle bry seg litt, ihvertfall når det gjelder noe som dette og at jeg er gravid. Jeg har støttet han i hele kveld når det gjelder hans ting, og at han er sliten etter en lang uke. Men jeg får ikke noe tilbake dessverre. Anonymkode: 51050...329 Om han ikke brydde seg i utgangspunktet vil han neppe endre seg sånn utav det blå dessverre. Anonymkode: cee87...a08 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Han hørte sikkert ikke ordentlig etter, og fikk sikkert ikke med seg at du nesten teoretisk sett kanskje muligens i verste fall kunne være døende. Jeg er sikker på at han elsker deg over alt på jord, men bare var litt uoppmerksom der og da. Hadde du virkelig fått alvorlig pustebesvær, hadde han nok fått panikk og sluppet alt han hadde i hendene og kjørt deg på sykehuset eller ringt ambulanse eller noe. Anonymkode: efb66...93c 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 Skulle jeg fælge opp kona hver gang hun har vondt noen plass, så måttet jeg nok både sluttet og jobbe og forlate huset. Det er stort sett alltid ett eller annet som feiler henne, og noen ganger er hun pro-aktiv i forhold til det å få vondt, f.eksempel kan ikke trene for da kommer jeg til å få vondt i beina eller ryggen. Kan ikke gjøre det ene eller andre for da kan det bli enda værre. Så om hun hadde sagt at hun går å legger seg for hun ikke fikk puste skikkelig, så hadde jeg sikkert bare ønsket henne go bedring og sagt at jeg håper du føler deg bedre i morgen. Når du sier at du kunne like gjerne ligge død der oppe på rommet uten at han visste det, så tyder det på at du er flink til å dramatisere ting. Om du mener at du er iferd med å dø, så må du for pokker klare å fortelle det klart og tydelig, men om det er slik at du ikke tror på det selv engang, men bare ønsker litt medlidenhet så bør du forklare det akkurat sånn det er, da vil han kanskje vise litt mer empati. For det er lov å ønske litt trøst og medlidenhet også, men si det sånn som det er. Anonymkode: 84e14...afb 6 4 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Du velger deg en selvopptatt mann å få barn med, så du bryr deg jo tydeligvis ikke så mye om deg, du heller. Begynn å sette deg selv først, og krev at han skal ta hensyn til deg. Da vil han enten begynne med det, eller det vil tydelig fremgå at det ikke kommer til å skje (og da må du komme deg vekk). Du skylder faktisk barnet ditt bedre enn dette, TS. Du kan ikke skylde bare på mannen, når det er du selv som har valgt akkurat han. Anonymkode: a3904...e15 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 Blir ganske forundret over at enkelte må ha det inn med teskje når partneren sier at hun/han er dårlig. Hvis min mann hadde sagt at han hadde pusteproblemer og måtte legge seg, hadde jeg naturligvis engasjert meg. Selvsagt bryr man seg om den man er sammen med, og særlig om han/hun er syk. Enten får du ta en prat med fyren i løpet av helgen om hvorfor han er blitt så kald, eller så må du ta konsekvensen av å leve med et sånt menneske. For jeg går ut fra at han har forandret seg i det siste, eller har han alltid vært slik? I så fall burde du ikke bli gravid med en sånn person. Tenk på deg selv, og ikke la deg bli dårlig behandlet. Anonymkode: feed6...6e2 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir ganske forundret over at enkelte må ha det inn med teskje når partneren sier at hun/han er dårlig. Hvis min mann hadde sagt at han hadde pusteproblemer og måtte legge seg, hadde jeg naturligvis engasjert meg. Selvsagt bryr man seg om den man er sammen med, og særlig om han/hun er syk. Anonymkode: feed6...6e2 Men det er vel fordi du er vant med å bry deg om deg selv også? Ville ikke du ha ringt legen om du selv fikk pusteproblemer? TS legger seg i sengen og fokuserer på at mannen ikke passer på henne, men hun har ansvaret for barnet i magen og i den grad hun kan skrive her, så kan hun også ringe legevakten. Det er en sammenheng mellom det å bry seg om seg selv og det at andre bryr seg. Anonymkode: a3904...e15 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men det er vel fordi du er vant med å bry deg om deg selv også? Ville ikke du ha ringt legen om du selv fikk pusteproblemer? TS legger seg i sengen og fokuserer på at mannen ikke passer på henne, men hun har ansvaret for barnet i magen og i den grad hun kan skrive her, så kan hun også ringe legevakten. Det er en sammenheng mellom det å bry seg om seg selv og det at andre bryr seg. Anonymkode: a3904...e15 Jeg skal ikke stille noen diagnose her, men jeg får en mistanke om at TS sine pusteproblemer skriver seg fra at hun er i en trist situasjon. Normalt vil man ikke ha lyst til å legge seg ned når man har pusteproblemer, da krøker man gjerne seg sammen i sittende stilling for å best klare å få luft. Og selvsagt ringer man legevakt. Hun burde snakke med noen, og hun må ta opp det som bekymrer henne med samboeren sin. Å ha det dårlig psykisk går ut over det fysiske til slutt. Anonymkode: feed6...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 Ts, dere må kunne klare å snakke sammen bedre enn dette. Du skal være gravid lenge. Du må kunne si rett ut til ham at du er redd og usikker når kroppen forandrer seg og det trolig er relatert til graviditeten. Sammen bør dere kunne ta ei vurdering på om dette mest sannsynlig er objektivt farlig, og i så fall hva dere skal gjøre med det. Om dere ikke tror dette er farlig, kun ubehagelig eller skremmende, må du ikke forlate rommet uten ham hvis du vil ha hans støtte eller være nær ham. Da må du faktisk si, "jeg er redd, kan du holde meg", eller "jeg må legge meg nedpå, blir du med opp litt, jeg trenger deg nå". Eller be ham ringe taxi til legevakta ol. Og han må få et nytt fokus nå om at du ikke bare er kjæresten hans, men også kommende mor til hans barn. Det betyr at han bør anstrenge seg mer for å sikre seg om at du har det bra/ok. Og han bør høre etter faresignaler til at det ikke står bra til med babyen og deg, og snakke med deg om hva som nå skjer, og hvordan dere skal løse ting framover. Det er vanlig med pusteutfordinger (dyspné) under graviditet, ofte lenger i svangerskapet, men det kan også komme tidligere. Dette er et symptom du kan ta opp med lege eller jordmor, så dere kan finne ut hvordan du kan få puste bedre. Anonymkode: cd613...b77 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kunne ønske det var det, det er mange menn som trenger å få beskjed sånn ja 😅 Men nei, hadde jeg sagt til min at nå trenger jeg han pga noe problemer med meg så hadde han blitt sur, fordi da setter jeg sjepper i hjulene hans for en fin kveld. Derfor håpet jeg selv han skulle bry seg litt, ihvertfall når det gjelder noe som dette og at jeg er gravid. Jeg har støttet han i hele kveld når det gjelder hans ting, og at han er sliten etter en lang uke. Men jeg får ikke noe tilbake dessverre. Anonymkode: 51050...329 Herregud, hva slags taper er du sammen med?? Og han skal du få barn med??? Jesus...enten gjør du det slutt med han, eller så begynner du prate med han om deg og dine behov, jævelen skal jo bli pappa liksom så på tide du setter ned foten, eller så tar du abort Anonymkode: 3a631...f4c 2
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han snakker om seg selv hele tiden, men er lite snakkesalig ellers hvis det ikke handlet om hans liv på en eller en annen måte. Jeg er gravid i uke 13 og ble i kveld plutselig veldig tungpustet bare å ved å sitte rett opp og ned. Jeg føler at hele brystet har snurpet seg, og at jeg må dra inn pusten ellers klarer jeg bare korte tunge, raske pust. Hatt det sånn noen timer nå, og føler jeg får litt panikk og redsel rundt dette. Jeg sa til samboer at jeg gikk å la meg, og han spurte om hvorfor så tidlig. Jeg fortalte jeg hadde pusteproblemer, og gikk opp. Han sitter nå nede enda og for all del så kan jeg være død her oppe for alt han vet, men han sitter der nede og tenker kun på seg selv tydeligvis som han pleier. Hadde andre følt seg lite sett i denne situasjonen? Anonymkode: 51050...329 For meg høres det nesten ut som du har en fysisk reaksjon ( muligens et angstanfall ) på hans selvsentrerte væremåte . Folk som er selvsentrerte vil sjelden forandre seg . De elsker seg selv og egne problemer over alt på jord. Å blir irriterte hvis noen andre prøver stjele tid eller oppmerksomhet . Ditt dilemma her er om at dette er noe du kan tenke deg å leve med i det lange løp. Din egen livssituasjon er helt og holdent ditt ansvar , å baby merker om du er lykkelig eller ulykkelig . Babyens oppvekstvilkår trumfer både dine og hans følelser nå fremover . Å en lykkelig mor er babyens beste billett til et bra liv ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Hvis TS har så vanskelig for å puste at hun kan dø, så går hun ikke OPP og legger seg. Og det vet mannen hennes. Anonymkode: efb66...93c 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 Minner meg om da jeg var isolert med koronasmittet fra rett før jul og noen dager. Syntes det var best å informere min mann om symptomene men han hang seg opp i at jeg var dobbeltvaksinert og ikke altfor gammel. Var tungpustet. Må tilføye at jeg har tilbøyelighet til å være hypokonder. Men de pusteproblemer var reelle. Det gikk heldigvis bra med meg. Jeg er midt i 50 årene. Anonymkode: 09cac...dc0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis TS har så vanskelig for å puste at hun kan dø, så går hun ikke OPP og legger seg. Og det vet mannen hennes. Anonymkode: efb66...93c Ts er vel ikke akkurat vant med å være gravid? Anonymkode: cd613...b77
Heydayotheinterweb Skrevet 12. februar 2022 #17 Skrevet 12. februar 2022 Det stemmer nok også. Folk må slutte med disse avhengighetsproblemene sine til andre
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #18 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal ikke stille noen diagnose her, men jeg får en mistanke om at TS sine pusteproblemer skriver seg fra at hun er i en trist situasjon. Normalt vil man ikke ha lyst til å legge seg ned når man har pusteproblemer, da krøker man gjerne seg sammen i sittende stilling for å best klare å få luft. Og selvsagt ringer man legevakt. Hun burde snakke med noen, og hun må ta opp det som bekymrer henne med samboeren sin. Å ha det dårlig psykisk går ut over det fysiske til slutt. Anonymkode: feed6...6e2 Sant nok. Hun må finne ut om den triste situasjonen skyldes at hun selv overdramatiserer, og han begynner å gå lei, eller om han rett og slett er en slusk som ikke bryr seg. Jeg hadde nok selv blitt nokså lei dersom det å legge seg på rommet for å furte over at "jeg kan dø, og du bryr deg ikke" var vanlig kost. Da hadde jeg ikke opplevd at det var jeg som var problemet, for å si det slik. Anonymkode: a3904...e15
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #19 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Han snakker om seg selv hele tiden, men er lite snakkesalig ellers hvis det ikke handlet om hans liv på en eller en annen måte. Jeg er gravid i uke 13 og ble i kveld plutselig veldig tungpustet bare å ved å sitte rett opp og ned. Jeg føler at hele brystet har snurpet seg, og at jeg må dra inn pusten ellers klarer jeg bare korte tunge, raske pust. Hatt det sånn noen timer nå, og føler jeg får litt panikk og redsel rundt dette. Jeg sa til samboer at jeg gikk å la meg, og han spurte om hvorfor så tidlig. Jeg fortalte jeg hadde pusteproblemer, og gikk opp. Han sitter nå nede enda og for all del så kan jeg være død her oppe for alt han vet, men han sitter der nede og tenker kun på seg selv tydeligvis som han pleier. Hadde andre følt seg lite sett i denne situasjonen? Anonymkode: 51050...329 er så lei sånne innlegg. GÅ DA VEL Anonymkode: 043c5...e91
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #20 Skrevet 12. februar 2022 Og man skal ringe legevakten, heller en gang for mye, enn en for lite. Det er det å troppe opp på legevakten når man har feber/infeksjoner, man ikke skal. Det å ringe legevakten er alltid en god idé når man er i tvil. Anonymkode: a3904...e15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå