Gå til innhold

Kattunge 14 uker med friskt blod i avføring/rumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min nydelige kattungejente på 13 uker har hatt litt friskt blod i avføringen og i rumpen etter hun har gjort fra seg i et par dager. Har tenkt å ta henne med til dyrlegen på mandag(før hvis det forverrer seg).

Hun virker til å være i helt fin form ellers. Spiser, drikker, sover og leker og virker helt uanfektet. 

Avføringen har vært noe løs, men ikke i stor grad.

Hun spiser tørrfor men hun fikk våtfor i et par dager da vi var tom for tørrfor og ikke fikk tak i mer på et par dager.

Hva kan dette være?🥺 Erfaringer? Kan det være fôrbyttet?

Hun har for øvrig en leke med noen fjør på. Hun har klart å rive ut noen fjør, og for noen dager siden så jeg en bit av en fjør i avføringen. Kan det være mer fjør inni der som irriterer?

Kan det hjelpe med Zoolac?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det friskt blod, så er blødningen ganske langt nede i tarmsystemet og ikke lengre oppe. Det kan være så mangt. Diaré kan jo gjøre oss litt sår i rumpa. Giardia (parasitt) kan føre til blod i avføringen også.

Spør veterinær. Har du forsikring på katten, så kan du få gratis videosamtale med firstvet (eller agria vet guide om du har forsikring i agria) 

Anonymkode: ba1c9...80b

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert bare ei lita rift, dei fleste som har løs mage over tid vil få litt frisk blod i avføringen ☺️

Anonymkode: 83c83...c31

Skrevet

Mine fosterpuser har det stadig vekk. Blodåre som har sprukket, liten rift osv. er sjeldent farlig. Har i alle fall aldri vært noe fare her. Om det ikke gir seg burde du dra til dyrlegen.

Anonymkode: 319a5...44c

Skrevet

Zoolac er fantastisk, Det er noe du kan gi forebyggende alltid! Kjøp sprøytene som er beregnet på hest 4x60 på Farmasiet så sparer du mye i lengden, bare overfør det til en engangsprøyte 🙂

Når det gjelder blødningen så kan det være så kan det være mye. Mest sannsynlig noe ufarlig, så du kan nok se ann en ukes tid om hun virker iform og har fin farge på slimhinner. Men om det vedvarer så ta en tur til dyrlegen.

Anonymkode: c0a21...f65

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen🥰 Jeg ser det litt an et par dager til, så blir det en tur til veterinær om det ikke gir seg eller om det forverrer seg. 🤞🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...