Gå til innhold

Babykino? Hva er greia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært på babykino? Er det egentlig ok, det sies jo at babyer ikke skal se på skjerm...

Anonymkode: 5575c...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke baby som skal se på, men lyden er lavere, og det er litt lys på i salen.

Anonymkode: 852f5...d8e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er (i allefall her) på formiddagstid, slik at de i permisjon har anledning til å se filmer osv. Og alle er klar over at det er babykino, så ingen kan bli grinete over en grinete baby 😛 Veldig kjekke greier. Håper de starter opp med det her igjen.

Anonymkode: 9fbce...7aa

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke baby som skal se på, men lyden er lavere, og det er litt lys på i salen.

Anonymkode: 852f5...d8e

Men baby vil jo se skjermen? Er ikke det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg på også for mange år siden med min yngste. Veldig kjekt.

Og babyen var veldig lite opptatt av skjermen, låg gjerne på gulvet med en annen baby og "skravlet".

Anonymkode: f51db...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært to ganger med min på snart to måneder, og han har stort sett spist, sovet eller halvsovet. Når han hadde en litt våken periode la jeg ham bare på knærne mine slik at vi så på hverandre. Han bryr seg ikke om skjermen.

Anonymkode: 8ab75...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babykino er jo for foreldrene. Ikke for babyen. Men er veldig greit å ta babyen med. Passer når baby er liten. Lyden er lav, det er ok å småsnakke litt med barselvenninnen, andre må tåle litt babygråt og at man kanskje går litt fram og tilbake for å skifte eller bysse. 

Synes babykino er et kjempefint tilbud. Har vært et par-tre ganger. 

Det er ikke livsfarlig at barnet ser en skjerm heller... men de små er stort sett mer opptatt av pupp, flaske, en leke eller foreldrenes fang og ansikt.  Og det er virkelig ikke slik at de skulle ta skade av å se en skjerm en liten stund heller.

Min eldste hadde store problemer med å roe seg, hadde kolikk. Vet du hva som funket nesten alltid? Fotballlkamp på tv!!! Helt merkelig egentlig, men fotball på tv roet henne alltid ned. Og det med foreldre som ikke var spesielt interessert engang. Du kan sikkert si at barn og 'skjerm' ikke er bra. Men når du har en unge som alltid skriker og aldri sover så tar du det du får. 

Hun ble født under vm finalen for en stund siden, kanskje derfor...! 

Poenget mitt er den voldsomme frykten for 'skjerm', den tror jeg er overdrevet. 

Har flere barn som er store nå, ingen, og heller ikke hun som elsket fotball som baby er noe avhengig av skjermer nå. Og nå er de en del større....

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på dette var baby for liten til å bry seg om sett som skjedde på skjermen. Hun diet, sov på fanget, eller lå på et teppe på gulvet. Var jo ikke akkurat filmer tilpasset spedbarn heller 😂 Forskjellen på babykino og vanlig kino er at lyden er lavere, lyset er på, de tar en pause underveis, det fins micro og stellebord og sånt tilgjengelig, og det er høy toleranse for gråtende spedbarn. 

Anonymkode: e99a5...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ikke farlig for baby å se en skjerm. Grunnen til at man ikke skal ha fri flyt av skjermer er for at det ikke skal ta tiden fra viktigere ting, som samspill og aktivitet. Det er ikke farlig i seg selv. 

Anonymkode: a4d39...d80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Baby eksploderer ikke om den ser skjermen pittelitt.

Anonymkode: 9fbce...7aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer tilrettelagt, samt mer «akseptert» med gråtende baby eller å ta frem puppen enn i ordinær kino :fnise:

Anonymkode: 38924...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykino er flott! Kjekt å få se film man ønsker uten at man må forlate babyen på kveldstid. Og se den med andre som har med babyen sin, slik at man ikke føler man blir uglesett om babyen din gråter litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...