NorthernLight Skrevet 12. februar 2022 #61 Del Skrevet 12. februar 2022 Kaktusogsol skrev (5 minutter siden): Gidder ikke å dulle med folk som har blitt fullstendig sinnsyke og hysteriske. Det er et virus. Det er vi vant til. Slapp av Er det mulig..Slutt å anklag folk for å være sinnsyke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 12. februar 2022 #62 Del Skrevet 12. februar 2022 gjest:) skrev (5 minutter siden): skal du gå å isolere deg resten av livet da? Hvorfor er det så mange av dere som spør om nettopp dette? Ingen av oss kjenner fremtiden, ingen vet hvordan corona vil påvirke oss i årene fremover. Vi har bare her og nå. Mest sannsynlig vil denne smittetoppen passere. Kanskje kommer det flere smittetopper gjennom årene som kommer, kanskje ikke. Kanskje dukker det opp bedre medisiner og bedre vaksiner, kanskje blir de neste variantene enda mildere enn omikron, kanskje ser vi at long covid ikke lenger blir et problem.. ingen vet noe som helst om fremtiden. Jeg er forsiktig her og nå, og tenker ikke lenger enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 12. februar 2022 #63 Del Skrevet 12. februar 2022 Kaktusogsol skrev (4 minutter siden): Det er ikke reell frykt. Det er hysteri Du kjenner vel ikke min eller andres helsesituasjon? Jeg spurte deg om hva som er din forklaring på respektløsheten du viser? Frykt og redsel kan føre til hissige svar, men hva er din årsak til usympatiske svar? Du som er så fryktløs i forhold til dette? Hvorfor gidder du engasjere deg da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 12. februar 2022 #64 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg har én ting til jeg vil si, før jeg forlater denne tråden. Og dette er viktig: Noe av det viktigste vi bør lære av denne pandemien, er å vise respekt for hverandre og for hverandres ståsted og for hverandres behov i denne pandemi-hverdagen. Det er helt i orden at noen ikke er redde for covid, og vil ut i verden og leve som normalt igjen. Det eneste jeg spør om, er om dere kan ta litt hensyn til de av oss som av helsemessige årsaker må være ekstra forsiktig nå, men vis også hensyn til de som er engstelige uten helsemessige årsaker. Ikke spytt på andres frykt, ikke mobb de som er engstelige. Vis respekt og hensyn for andre som ikke tenker akkurat likt som deg. Det er det eneste jeg ber om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 12. februar 2022 #65 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) matsats skrev (1 time siden): Dette er bare vissvass og bortforklaringer. Dersom munnbind hadde en betydelig effekt så hadde vi hatt helt klar evidens for det nå. Vi har ikke det. Det finnes ikke én eneste solid studie som viser at munnbindbruk har en betydelig smitteverneffekt i befolkningen. På andre siden har det f.eks. vært gjort flere rct-studier på luftveisvirus før covid, og to rct-studier på covid. Effekten har variert fra minimalt negativ til minimalt positiv (pluss/minus 10%). Det er også derfor ikke ett eneste land, by eller område har klart å redusere smitte ved bruk av munnbindpåbud. Her er en nylig studie. Eller er CDC (helsemyndighetene i USA) bare tull? https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7106e1.htm Endret 12. februar 2022 av Sermina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 12. februar 2022 #66 Del Skrevet 12. februar 2022 Gjest Nora skrev (5 minutter siden): Jeg har én ting til jeg vil si, før jeg forlater denne tråden. Og dette er viktig: Noe av det viktigste vi bør lære av denne pandemien, er å vise respekt for hverandre og for hverandres ståsted og for hverandres behov i denne pandemi-hverdagen. Det er helt i orden at noen ikke er redde for covid, og vil ut i verden og leve som normalt igjen. Det eneste jeg spør om, er om dere kan ta litt hensyn til de av oss som av helsemessige årsaker må være ekstra forsiktig nå, men vis også hensyn til de som er engstelige uten helsemessige årsaker. Ikke spytt på andres frykt, ikke mobb de som er engstelige. Vis respekt og hensyn for andre som ikke tenker akkurat likt som deg. Det er det eneste jeg ber om. Respekterer ikke folks irrasjonelle frykt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 12. februar 2022 #67 Del Skrevet 12. februar 2022 41 minutter siden, Sermina said: Her er en nylig studie. Eller er CDC (helsemyndighetene i USA) bare tull? https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7106e1.htm Ja det er en tullestudie. Korrelasjon er ikke kausalitet. Det kalles konfunderende variabel. Slå det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 12. februar 2022 #68 Del Skrevet 12. februar 2022 Gjest Nora skrev (1 time siden): Hva tenker du om risikoen for long covid, om jeg får spørre? Nei, det får du ikke. Jeg spurte deg et oppriktig spørsmål for jeg har ikke helt sett forskjellen på korona og influensa. Mange i risikogrupper kan få fatale konsekvenser av forkjølelse, så jeg har medfølelse for alle de som må leve isolert pga sykdommer. Mange behandler korona som den eneste sykdommen som er farlig, når det i realiteten er flere potensielt dødelige sykdommer for de som er i risikogruppe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 12. februar 2022 #69 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) matsats skrev (5 minutter siden): Ja det er en tullestudie. Korrelasjon er ikke kausalitet. Det kalles konfunderende variabel. Slå det opp. Da burde vi bare si ifra til intensivsykepleierene at de kan droppe ffp3 maskene sine når de steller koronapasienter🙄 Eller vent, fungerer bare masker på sykehuset, men i en matbutikk så forsvinner effekten? 🙄 Endret 12. februar 2022 av Sermina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 12. februar 2022 #70 Del Skrevet 12. februar 2022 Fuglemor skrev (1 minutt siden): Nei, det får du ikke. Jeg spurte deg et oppriktig spørsmål for jeg har ikke helt sett forskjellen på korona og influensa. Mange i risikogrupper kan få fatale konsekvenser av forkjølelse, så jeg har medfølelse for alle de som må leve isolert pga sykdommer. Mange behandler korona som den eneste sykdommen som er farlig, når det i realiteten er flere potensielt dødelige sykdommer for de som er i risikogruppe. Mitt spørsmål var også oppriktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. februar 2022 #71 Del Skrevet 12. februar 2022 FiegoFiego skrev (16 timer siden): Hei! Har fått korona. Kan jeg gå på butikken med munnbind? En del folk jeg har snakka med mener det, så lenge det er få mennesker i butikken. Men finner det ikke på fhi. Noen som vet? Sjekk hva isolasjon betyr. Det er som å spørre: Hvis jeg er i fengsel, kan jeg gå på ferie til Spania neste uke? Isolasjon betyr at du må være hjemme. Nå er det endret til anbefaling, men hvis du er ute, smitter du flere. Be en nabo handle for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turid truseløs Skrevet 12. februar 2022 #72 Del Skrevet 12. februar 2022 Kaktusogsol skrev (3 timer siden): Hun trenger hverken munnbind eller avstand. Nå er det fritt fram! Det er faktisk sant, var mer som en vennlig oppfordring fra meg om å bruke sunn fornuft med hensyn til de som fremdeles frykter smitten😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 12. februar 2022 #73 Del Skrevet 12. februar 2022 Gjest Nora skrev (2 timer siden): Jeg har én ting til jeg vil si, før jeg forlater denne tråden. Og dette er viktig: Noe av det viktigste vi bør lære av denne pandemien, er å vise respekt for hverandre og for hverandres ståsted og for hverandres behov i denne pandemi-hverdagen. Det er helt i orden at noen ikke er redde for covid, og vil ut i verden og leve som normalt igjen. Det eneste jeg spør om, er om dere kan ta litt hensyn til de av oss som av helsemessige årsaker må være ekstra forsiktig nå, men vis også hensyn til de som er engstelige uten helsemessige årsaker. Ikke spytt på andres frykt, ikke mobb de som er engstelige. Vis respekt og hensyn for andre som ikke tenker akkurat likt som deg. Det er det eneste jeg ber om. Dette hensynet og respekten du preker om må gå begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 13. februar 2022 #74 Del Skrevet 13. februar 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep. -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg