AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Del Skrevet 11. februar 2022 Fikk feber under fødselen og skikkelig omgangssyke-følelse i hele kroppen. Jeg kastet dog også opp i starten når riene ble skikkelig heftige og det ikke ble gode pauser mellom, og lystgassen spilte nok en trille. Hadde dog bare 38,5 i feber. Det virket ikke som det betydde noe for jordmødrene, så jeg regner med det er normalt? Fødselen endte i keisersnitt, men ingen har sagt noe om hvorvidt feberen var et "symptom" på at noe var galt. Anonymkode: da578...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Man er redd det kan være noe som kalles chorioamnionitt. Ved temp over 38 grader starter man ofte opp med antibiotika, gir paracet og væske intravenøst. Babyen kan få høyere puls, noe som fører til at de bruker mer ressurser. Har mor 38,5 i feber, tenker man at babyen har 39,5- da den ofte er 1 grad høyere enn mor. Det er ikke uvanlig å ha mellom 37,5-37, 9. Man klarer gjerne ikke drikke så mye og bruker mye væske i fødsel. Lett å bli dehydrert underveis 😊 Anonymkode: 49938...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg hadde litt feber under fødselen med førstemann. 38.2 tror jeg. Var ikke syk og hadde ikke feber før fødselen var igang. Jordmødrene gjorde ingenting med det. Feberen var borte dagen etter. Anonymkode: f0362...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg leser i journalen min at jeg tydeligvis hadde litt feber og fikk paracet intravenøst. Husker ikke akkurat at noen tok tempen på meg, dog. Hadde også en per definisjon risikofødsel og de overvåket det som overvåkes kan. Anonymkode: 5f341...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #5 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fikk feber under fødselen og skikkelig omgangssyke-følelse i hele kroppen. Jeg kastet dog også opp i starten når riene ble skikkelig heftige og det ikke ble gode pauser mellom, og lystgassen spilte nok en trille. Hadde dog bare 38,5 i feber. Det virket ikke som det betydde noe for jordmødrene, så jeg regner med det er normalt? Fødselen endte i keisersnitt, men ingen har sagt noe om hvorvidt feberen var et "symptom" på at noe var galt. Anonymkode: da578...6ce Synes dette er så rart utsagn, for meg er 38,5 mye for en voksen. På barn merkes det nesten ikke, men bikker jeg 38 ligger jeg langflat 🙈 Anonymkode: b3ea0...e1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg fikk feber under første fødsel, rundt 39 tror jeg. Vannet gikk et døgn før riene startet, så var nok en infeksjon. Jordmor vekket meg midt på natta på barsel og informerte om at baby hadde infeksjon også. Jeg ble jo superstresset, men de virket rolig. De tok blodprøve av han hver dag på barsel. Selv hadde jeg ikke feber etter fødsel. Anonymkode: 7978a...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes dette er så rart utsagn, for meg er 38,5 mye for en voksen. På barn merkes det nesten ikke, men bikker jeg 38 ligger jeg langflat 🙈 Anonymkode: b3ea0...e1a Der er jo folk forskjellige. Jeg har kroppstemperatur på rett over 36 og er jo dævsjuk på 38. Søstern har kroppstemperatur på 37.5 og merka vel ikke feber før den var over 39 når vi vokste opp 🤷 Anonymkode: df570...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fikk feber under fødselen og skikkelig omgangssyke-følelse i hele kroppen. Jeg kastet dog også opp i starten når riene ble skikkelig heftige og det ikke ble gode pauser mellom, og lystgassen spilte nok en trille. Hadde dog bare 38,5 i feber. Det virket ikke som det betydde noe for jordmødrene, så jeg regner med det er normalt? Fødselen endte i keisersnitt, men ingen har sagt noe om hvorvidt feberen var et "symptom" på at noe var galt. Anonymkode: da578...6ce Det er nesten som lese om meg selv. Når vannet gikk var det litt grønn derfor måtte jeg rett på sykehus. Men etter 12 timer hadde ikke skjedd mye, bare 2 cm. Derfor bestemte de å sette i gang med medisiner. Jeg fikk enorme smerter - rier uten pauser, jeg hadde smerter hele tida. Da begynte jeg kaste opp og i korte perioder besvimte. Jeg fikk epidural ved 2cm. Når var selve fødselen hadde jeg også 38,5 fikk 1g Paracet og CRP lå på 230. Med barn alt var ok. Anonymkode: 6ea09...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg hadde feber under første fødsel, men det ble ikke nevnt noe om at det var risikabelt. Jeg fikk Paracet og hadde en normal fødsel. Alt var fint med barnet også. Anonymkode: 4fb5b...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg fikl feber 38 og noe de reagerte ikķe mye på det så regner med det er normalt. Gikk fort ned igjen. Var også dehydrert og måtte ha væske intravenøst. Anonymkode: 7034e...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Del Skrevet 12. februar 2022 Tror ikke det er unormalt iallefall. Jeg fikk høy feber siste 2 timene av fødselen med ene barnet, men ingenting med de 2 andre. Det var rett og slett en utmattelsesreaksjon og ingenting farlig. Eneste "farlige" var at baby sin temp var 1 grad høyere og baby var derfor ikke tipp topp form når den ble født, men det gikk seg fort til med nedkjøling og litt melk😊 Anonymkode: a8494...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå