Gå til innhold

Vasket vinterdress, den er "tung" av vann nå, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg vasket vinterdressen til barnet mitt i dag ettersom den var blitt veldig skitten i barnehagen. Vasket den på 30 grader og nå når jeg tok den ut så var den "tung" av vann, altså det rant vann av den. Er dette normalt og vil den likevel kunne tørke over helgen? Hva mener dere erfarne småbarnsforeldre? ❤️ 

Anonymkode: 88f75...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er normalt. 

Du henger den opp på en kleshenger over badekaret eller et annet egnet sted på vaskerom hvis du har, så vannet kan renne nedover. Jo varmere på rommet, jo raskere tørker den. Her pleier de å tørke i løpet av natta med denne metoden. Jeg skrur opp litt varmen på vaskerommet og den henger bare i nærheten :)

Det er en fordel å vri den for å få unna mest mulig vann før du henger den - da tørker den raskere.

P.S. Selv om dressene er tunge her, har det ikke rennet vann fra dem, så kanskje sentrifugeringen i vaskemaskinen ikke funket optimalt? 

Endret av Drizzt
Skrevet

Har den sentrifugert da? Min vaskemaskin klarer ikke alltid å sentrifugera så tunge, våte klær.

Kast inni to store håndklær og kjør sentrifugen igjen. Det pleier å funke.

Anonymkode: 540c3...c37

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt. Kommer an på hvilket program du bruker. Noen programmer har lav sentrifuge og da er det mye vann igjen i dressen. Prøv å sentrifugere den. Tørking tar en evighet ellers... 

Skrevet

Putter den i tørketrommelen jeg, funker bra på de utedressene vi har hatt. De har holdt gjennom sesongen for det… men klart, alle dresser tåler kanskje ikke så røff behandling..

Anonymkode: 963b2...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...