AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har alltid ønsket å ta en neseoperasjon, fordi jeg aldri har likt nesen min. Den passer ikke til ansiktet mitt i det hele tatt. Jeg har grei selvtillit fra før, men det er den j*#"¤ nesen jeg ikke klarer å akseptere. Uansett hvor mye jeg prøver... Jeg klarte å spare opp en god del til operasjon, sparte på hver bidige ekstra kr og kom meg opp i 50k, helt til bilen gikk til helvete og trengte rep... Så der røk de pengene. Så det jeg lurer på er om noen vet om noen måte å gjøre dette på, uten at jeg må sitte og telle krone-mynter i flere år igjen. Er det sånn at jeg må ta opp forbrukslån? Har sett at noen klinikker tilbyr lån for å operere hos dem, er det trygt/lurt? Noen erfaringer? Ps. denne operasjonen skal jeg gjøre uansett hva andre sier, så hvis du er her for å prøve å fraråde meg, fortelle meg hvor dum jeg er, eller be meg være fornøyd som jeg er så er du på feil tråd. Hvis du har noen tips så takker jeg av hele mitt hjerte! 💞 Anonymkode: a3a4d...95c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Jeg ville heller ha spart opp pengene på nytt enn å ta opp forbrukslån. For det lånet kommer du til å betale ned på mye lenger enn det villa ha tatt deg å spare opp pengene, og moroa vil ende opp med å koste deg mye mer. Anonymkode: 5ce87...263 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Du spør om hvordan du kan få en del ti-tusen kroner uten å telle krone-mynter i flere år? Det er ikke så veldig mange muligheter her; du må få en jobb som tjener mer, eller så må du jobbe mer. Hva tenkte du, at noen skulle fortelle en magisk oppskrift på hvordan man fikk en haug med kroner på konto? Sorry mac, sånn fungerer det dessverre ikke - selv om vi er MANGE som skulle ønske det var slik 😄 Anonymkode: dea34...b49 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 Og du, forbrukslån betyr at du må betale mer alt i alt. Ja, du kan gjøre det, og få operasjonen raskere, men du vil også da måtte telle "kroner-mynter" i vesentlig lengre tid. Anonymkode: dea34...b49
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du spør om hvordan du kan få en del ti-tusen kroner uten å telle krone-mynter i flere år? Det er ikke så veldig mange muligheter her; du må få en jobb som tjener mer, eller så må du jobbe mer. Hva tenkte du, at noen skulle fortelle en magisk oppskrift på hvordan man fikk en haug med kroner på konto? Sorry mac, sånn fungerer det dessverre ikke - selv om vi er MANGE som skulle ønske det var slik 😄 Anonymkode: dea34...b49 Er jo ikke så dum at jeg trodde det fantes en mirakuløs måte å gjøre det på... Ville ha svar fra noen som har erfaring, som kanskje hadde tips eller råd. Per i dag jobber jeg masse, men er ikke alltid pengene strekker til når man bor for seg selv og har masse regninger. Anonymkode: a3a4d...95c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har hørt på klinikker ang det samme tror de lar deg avbetale det. Hvorfor ringer du ikke bare til noen klinikker og hører hva de kan tilby? Anonymkode: 9de56...4bb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 Hvis det er noen som faktisk har gjort dette er det fint om de kan fortelle. Er det så farlig at jeg spør om det? Anonymkode: a3a4d...95c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 Hei! Jeg tok silikon med finansiering gjennom klinikken. Positivt: jeg fikk operasjon med engang. Negativt: jeg betalte på det i mange år. Veldig høye renter så selv om jeg betalte hver mnd gikk det ned sinnsykt sakte. Og var jeg forsinket med betalingen så ble det lagt på noe sinnsyke renter som gjorde at de siste mnd betaling var bortkastet og summen jeg skyldte fortsatt var like høy. Kom meg ut av det da jeg fikk boliglån og refinansierte. Satt og betalte i 8 år. Har aldri turt å sjekke opp i hvor mye de puppene EGENTLIG kostet meg. Angrer jeg på at jeg gjorde det på denne måten? Nei. Fordi det var såpass viktig for meg og jeg har elsket puppene mine siden. Anonymkode: 51bc8...d2a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! Jeg tok silikon med finansiering gjennom klinikken. Positivt: jeg fikk operasjon med engang. Negativt: jeg betalte på det i mange år. Veldig høye renter så selv om jeg betalte hver mnd gikk det ned sinnsykt sakte. Og var jeg forsinket med betalingen så ble det lagt på noe sinnsyke renter som gjorde at de siste mnd betaling var bortkastet og summen jeg skyldte fortsatt var like høy. Kom meg ut av det da jeg fikk boliglån og refinansierte. Satt og betalte i 8 år. Har aldri turt å sjekke opp i hvor mye de puppene EGENTLIG kostet meg. Angrer jeg på at jeg gjorde det på denne måten? Nei. Fordi det var såpass viktig for meg og jeg har elsket puppene mine siden. Anonymkode: 51bc8...d2a Tusen takk for utfyllende svar! Det er bra du ble fornøyd. Men oi! 8 år ja, det var lenge. Hadde jo sett for meg et par år men det hørtes mye ut. Uff.. Får vel bare begynne å spare opp igjen jeg da 😕 Anonymkode: a3a4d...95c
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 Hvis du bor alene og ikke har barn og sliter med å spare 50K hvis du tjener gjennomsnittlig må du nok se på økonomien din med et kritisk blikk. I alle fall hvis du jobber mye som du sier. Anonymkode: fb233...fad 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #11 Skrevet 11. februar 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo ikke så dum at jeg trodde det fantes en mirakuløs måte å gjøre det på... Ville ha svar fra noen som har erfaring, som kanskje hadde tips eller råd. Per i dag jobber jeg masse, men er ikke alltid pengene strekker til når man bor for seg selv og har masse regninger. Anonymkode: a3a4d...95c Du spør om det, men du er ikke så dum at du ikke vet svaret på hva du spør om? Mkay. Anonymkode: dea34...b49 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du bor alene og ikke har barn og sliter med å spare 50K hvis du tjener gjennomsnittlig må du nok se på økonomien din med et kritisk blikk. I alle fall hvis du jobber mye som du sier. Anonymkode: fb233...fad Jobber alle vakter jeg kan få, men tjener ikke veldig bra. Og har en god del utgifter på bolig og bil. Søker andre jobber, men er ikke så lett å få napp. Men får vel bare begynne å spare opp igjen. Uansett, er ikke her for å få råd om økonomien min, er her for å få tips fra andre som har gjort det jeg vurderte. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spør om det, men du er ikke så dum at du ikke vet svaret på hva du spør om? Mkay. Anonymkode: dea34...b49 Herregud, hva vil du frem til her egentlig? Jeg ville ha tips fra noen med erfaring, noen som har gjort det selv og kan gi et innblikk i hvordan det var for dem eller gi råd. Hvorfor er det så viktig for deg å starte kvalme med ukjente på nett? Som jeg skrev i hi, hvis du ikke har noe ordentlig svar så er du på feil tråd. Jesus, du må jo være en fryd å kjenne irl. Tipper du har det bra med deg selv som må sitte og skrive sånt til fremmede på nett. Anonymkode: a3a4d...95c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Den eneste situasjonen jeg ville vurdert forbrukslån var om jeg var døden nær og måtte ha penger fort for å overleve. Det er sinnsykt dyrt og ikke noe man burde vurdere. Dessverre. Anonymkode: d197e...44b
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Først: Ikke ta opp forbrukslån. Det er skyhøy rente og som nevnt over her risikerer du å bare betale renter om du henger litt etter med nedbetalingen. Det er så mange som har ruinert økonomien og livet sitt med forbrukslån. Og du som har en begrenset økonomi bør ikke sette deg i en sånn posisjon. Nå vet jeg ingenting om hva du bruker penger på, dine utgifter og inntekter men kanskje noen av forslagene kan hjelpe deg. For å kunne spare mest mulig så må du bruke så lite som mulig av lønnen din. Jeg er delvis ufør og jobber kun 40 % så jeg er vant med å leve på lite. Gå gjennom alle abonnementene du har. Har du dyrt mobilabonnement? I så tilfelle kan du klare deg med f. eks fjordkraft mobil 1 gb til kr 119? Det finnes også andre rimelige. Har du Nettflix og eller andre strømmetjenester? Kan du leve uten? Hvordan handler du mat? Går du gjennom tilbudsavisene og planlegger måltidene? Og handler du ting som ikke er på tilbud på Rema eller Kiwi eller i dyrere butikker som prix, Obs eller Meny? Kan du redusere bruken av bilen for å spare penger? Kan du bytte til billigere forsikringer? Jeg vil anbefale deg å gå gjennom alt du bruker penger på og se om det er nødvendig, eller om det er viktigere for deg enn neseoperasjonen. Vil også anbefale deg samtidig som du sparer til neseoperasjonen å sette av litt på en bufferkonto slik at du kan kjøpe nytt kjøleskap om det gamle ryker og lignende. Om du handler på nett så husk å alltid sjekke etter rabattkoder. Har du trumfkort (som er gratis) er det mange nettbutikker som gir poeng. Disse kan tas ut som penger når de er overført til trumfkontoen din. Anonymkode: a837d...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 Enig med AB ovenfor. Har du noen i familien som du kan spørre om du kan låne? Kanskje spare halvparten,og låne resten? Jeg har mange venninner som har operert nesen i Tyrkia. Forstår at mange har fordommer,men akkurat når det kommer til neseplastikk så hadde jeg heller tatt operasjon der enn i Norge,da de har så mye mer erfaring med neseoperasjoner. Anonymkode: ec35e...c51
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig med AB ovenfor. Har du noen i familien som du kan spørre om du kan låne? Kanskje spare halvparten,og låne resten? Jeg har mange venninner som har operert nesen i Tyrkia. Forstår at mange har fordommer,men akkurat når det kommer til neseplastikk så hadde jeg heller tatt operasjon der enn i Norge,da de har så mye mer erfaring med neseoperasjoner. Anonymkode: ec35e...c51 Blir du i Tyrkia en stund etter inngrepet da eller reiser du hjem etterpå? Hva om noe skjer eller at du ikke er fornøyd osv, da er legen din i en annen verdensdel. Vi har da gode kirurger i norge åså! Bare sørg for å gå til noen som spesialiserer seg i neser. Ikke lån av familie vel, ville heller ha lånt av klinikken og så ville jeg følt meg tryggere med tilgang til lege etter inngrepet åså Ikke tatt nesa men jeg har gjort to andre inngrep så jeg kjenner litt på stresset det må være å reise så lagt for å gjøre det. Anonymkode: 55b2b...6af
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #17 Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir du i Tyrkia en stund etter inngrepet da eller reiser du hjem etterpå? Hva om noe skjer eller at du ikke er fornøyd osv, da er legen din i en annen verdensdel. Vi har da gode kirurger i norge åså! Bare sørg for å gå til noen som spesialiserer seg i neser. Ikke lån av familie vel, ville heller ha lånt av klinikken og så ville jeg følt meg tryggere med tilgang til lege etter inngrepet åså Ikke tatt nesa men jeg har gjort to andre inngrep så jeg kjenner litt på stresset det må være å reise så lagt for å gjøre det. Anonymkode: 55b2b...6af Alle dem har vært der mellom 7-10 dager etter operasjon. Hun ene opererte seg først her i Norge hos en velkjent kirurg. Han ødela bokstavelig talt nesen at ingen andre kirurger her til lands ønsket å utføre en revisjon. Da bestemte hun seg for Tyrkia. Nesen ser veldig fin og naturlig ut nå. Jeg har også blitt operert her,ikke nesen dog,og er misfornøyd. Dette var også hos en kjent kirurg. Jeg tenkte at hvis en låner av mor eller far,med en bindende kontrakt så er det bedre enn å ta opp forbrukslån mtp renter. Anonymkode: ec35e...c51
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Alle dem har vært der mellom 7-10 dager etter operasjon. Hun ene opererte seg først her i Norge hos en velkjent kirurg. Han ødela bokstavelig talt nesen at ingen andre kirurger her til lands ønsket å utføre en revisjon. Da bestemte hun seg for Tyrkia. Nesen ser veldig fin og naturlig ut nå. Jeg har også blitt operert her,ikke nesen dog,og er misfornøyd. Dette var også hos en kjent kirurg. Jeg tenkte at hvis en låner av mor eller far,med en bindende kontrakt så er det bedre enn å ta opp forbrukslån mtp renter. Anonymkode: ec35e...c51 Hvilken kirurg i Tyrkia var dette? Anonymkode: 161d7...ee5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 50 000 i forbrukslån over tre år er 1700,- med 12% rente (som er ganske bra rente). Totalt koster det da 61 000, 11 000 i renter. Sparer du 1700 pr måned, så har du spart det inn på under 2,5 år. Hvis du allerede ikke har mye ekstra pr måned, så må du gjøre en vurdering om du vil betale 11 000 ekstra til banken i renter, eller om du heller vil ta billigste valget å spare opp... Anonymkode: ded46...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvilken kirurg i Tyrkia var dette? Anonymkode: 161d7...ee5 Det var Dogan Pinar. 10 dagers opphold på hotell inkludert operasjon var rundt 50 000 kr. Men han er en av de beste i Tyrkia. Ellers har du Yusuf Orhan. Har ei vennine som skal reise nå i april til Tyrkia og bli operert av ham. Det ble 35 000 kr med hotell. Anonymkode: ec35e...c51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå