Gå til innhold

jeg har 3 valg, hva synes dere er det beste, jeg er så usikker, vet at tenåringen vil klikke, de andre barna bryr seg neppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skilles og jeg må flytte ut med barna, som er 15, 4 og 2, pappan vil bare være helgepappa da han allerede har ny dame, jeg har ikke flyttet ennå,men han er mer hos dama enn hjemme.

1. Skal jeg flytte hjem til min hjemsted ,der jeg har mye familie, det vil si at det blir 3 timer unna far, men han skal jo være helgepappa, så det bør jo funke,men er likevel veldig usikker.

2. Bo i samme by,men har lite kjente, bortsett fra et par mammaer i barnehagen til de 2 minste som jeg har blitt gode venner med, tenåring er jo mest ute med venner, jeg har sagt at han kan bli hos sin pappa og heller være hos meg i helgene, det vil han ikke og det samme gjelder på nr 1.

3. Han minste er veldig mammadalt,mens hun på 4 år er veldig pappadalt,men pappan vil jo bare ha på helgene, bør jeg ta hensyn til jenta og la henne være hos pappan sin og jeg tar med gutta, så er de hos pappan i helgene og ferier selvsagt.

Synes det er kjempe vanskelig

Anonymkode: 10fd4...bd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leit å høre om skilsmissen❤️

Som mamma hadde jeg aldri tatt med meg bare noen av barna til å bo hos meg på hovedbasis. Jeg hadde tatt med alle sammen, og latt pappaen være helgepappa siden det er det han vil. Men jeg hadde nok ikke flyttet lengre vekk enn at barnet på 15 år fortsatt kunne gått på samme skole. Da vil barna også ha pappa’n veldig nærme, og pappan kan hjelpe med kjøring og diverse andre greier som måtte oppstå i hverdagen. Når barna er større, hadde jeg heller vurdert å flytte til hjemstedet mitt hvis det fortsatt var akuelt.

Anonymkode: cbb7a...116

• Liker 35
  • Nyttig 1
Skrevet

Tre timer unna? En vei, mener du? Det spiser opp mye av tiden barna skal være hos pappa i helgene.

Anonymkode: 67b3c...52f

• Liker 9
Skrevet

Barna dine skal ha en helgepappa, men det kan endre seg etterhvert som barna blir eldre og skilsmissen er over. Det er ikke å si at det egentlig er greit å bare la barn i stikken, men det er bedre sent enn aldri. I tillegg til det får barna dine vokse opp med miljøet sitt rundt seg, da spesielt eldstemann.

I tillegg til det, kommer det jo etterhvert kanskje mye trafikk gjennom hjemmene deres, om faren planlegger å ha samvær hver eneste helg; det er nok slitsomt for alle sammen å kjøre 3 timer (far kjører 6) til og fra hjemmene. Så kommer idrettskamper, skoleutflukter, eksamener og alt annet på toppen av der igjen. Da er det nok best å holde seg i nærheten av far sitt bosted.

Anonymkode: d0cb3...f81

• Liker 8
Skrevet

takk for svar

Nei er 3 timer til sammen, 1 og halv time hver vei

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

takk for svar

Nei er 3 timer til sammen, 1 og halv time hver vei

Det er ikke noe problem å kjøre og hente da. 

Jeg hadde det sånn med sønnen min. Kjørte halvannen time hver vei for å levere annenhver fredag og hente igjen på søndag. Det gikk helt fint. Til han ble gammel nok til å ta bussen selv, så fikset han det også.

Jeg hadde flyttet hadde det vært meg som var i dine sko nå. 

Anonymkode: b5f2f...dcb

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

1. Skal jeg flytte hjem til min hjemsted ,der jeg har mye familie, det vil si at det blir 3 timer unna far, men han skal jo være helgepappa, så det bør jo funke,men er likevel veldig usikker.

Dette.

Anonymkode: b5ef7...712

• Liker 16
Skrevet

Ville nok ha hørt med 15-åringen om hn er interessert i å bytte skole. Hvis ja, hadde jeg lett flyttet dit jeg ville.

En far som «kun vil være helgepappa» hadde jeg ikke brydd meg om overhodet, og tenkt at det er fint med litt avstand så blir ikke barna så åpenbart nedproiritert som det vil være om dere bor nært men han likevel ikke gidder. 

Om 15-åringen ikke vil flytte ville jeg kanskje ventet til mellomste sin skolestart, så kan 15-åringen bo hos far/hybel siste del videregående. Evt lagt frem dette som alternativet til å bli med på flyttingen nå. 15-åringer kan tross alt ikke bestemme alt heller.

Anonymkode: cc638...1e0

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skal skilles og jeg må flytte ut med barna, som er 15, 4 og 2, pappan vil bare være helgepappa da han allerede har ny dame, jeg har ikke flyttet ennå,men han er mer hos dama enn hjemme.

2. Bo i samme by,men har lite kjente, bortsett fra et par mammaer i barnehagen til de 2 minste som jeg har blitt gode venner med, tenåring er jo mest ute med venner, jeg har sagt at han kan bli hos sin pappa og heller være hos meg i helgene, det vil han ikke og det samme gjelder på nr 1.

3. Han minste er veldig mammadalt,mens hun på 4 år er veldig pappadalt,men pappan vil jo bare ha på helgene, bør jeg ta hensyn til jenta og la henne være hos pappan sin og jeg tar med gutta, så er de hos pappan i helgene og ferier selvsagt.

Synes det er kjempe vanskelig

Glem alternativ 1. Tre timer en vei blir 6 time retur retur. Hverken du eller far kommer til å ha ork til det og ungene vil bli lei. En dårlig og slitsom løsning. Plutselig er det en bursdag eller noe som må delta på på den andres helg. 

Fortell barna at du ønsker de skal bo hos deg men at de kan få være med å velge. Det vansjwligw er for de minste ettersom det vil bli vanskelig å ombestemme seg i hytt og gevær. Valg må være ganske varige pga skole og bhg. Eldste evner å ta avgjørelsen. 

Anonymkode: 8bc74...0c7

Skrevet

15-åringen skal jo uansett snart gå på videregåendeskoler og annen utdanning eller starte i jobb, så jeg hadde ikke unnlatt å flytte med alle 3 barna til mors hjemsted pga 15-åringen. FORDI: Det er viktig at mor trives og har nettverk for at barna skal ha det bra, og barn får alltids nye venner på det nye bostedet og i barnehage og skoler.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde blitt boende der du er pga tenåringen. Mye tøffere å flytte så langt når man er 15 år enn for de små. Hadde aldri delt opp søskenflokken. 

Anonymkode: f906d...b08

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

jeg må flytte ut med barna, som er 15, 4 og 2

Det er en fin tid å flytte på nå før de minste har startet på barneskolen 🥰

• Liker 9
Skrevet

15-åringen er jo snart voksen. For ikke så mange tiår siden reiste 15-åringer ut alene til byene for å jobbe. Tenk på det.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

. Tre timer en vei blir 6 time retur retur

1,5 time hver vei skrev ts.

• Liker 14
Skrevet

Vent til 15 åringen er ferdig på vgs hvis hn ikke vil flytte. Da er de yngste fortsatt såpass små at flytting ikke vil være problematisk for dem. En 15 åring har ofte mye som skjer i livet sitt både sosialt og hormonelt så flytting i den alderen kan føles katastrofalt.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville valgt nr 1. Hjelp av ett nettverk i hverdagen teller mer enn at far vil leke pappa annenhver helg 

Anonymkode: 3ba21...89e

• Liker 20
  • Nyttig 7
Gjest AnomynBruker
Skrevet (endret)

En hel familie er så mye bedre enn "litt"-pappa med ny dame. For du vet hva som skjer når hun blir gravid, sant. 

Flytt hjem. 

Endret av AnomynBruker
Skrevet

Om barnefar er så lite interessert i å ha barna, så hadde jeg flyttet de 3 timene unna. Dette velger far selv ved å ikke ønske mer samvære enn annenhver helg.

Blir synd for han på 15, men det går seg nok til.

• Liker 11
Skrevet

Hva sier 15åringen selv da? Er det feks besteforeldre dit dere skal? En kul tante/onkel som stiller opp?   Noe som kan gjøre ting enklere.. 

Anonymkode: 3ba21...89e

• Liker 6
Skrevet

Hva feiler det foreldre som ikke vil ha barna mer enn annenhver helg?

Anonymkode: d43ca...316

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...