Gjest Rand al'Thor Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 (endret) A 15-year-old boy, who was accused of asking to touch a girl's breast at a sleepover, has hanged himself after he was vilified on social media by fellow pupils https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/boy-accused-asking-touch-girls-26185666 Håper de jentene får den hjelp de trenger, de har tydeligvis problemer. Kanskje de har menn i familien som ikke behandler dem bra. Endret 12. februar 2022 av Rand al'Thor
norw Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Får en til å lure på hva slags tanker som farer gjennom hodene til de skyldige nå. Selv om selvmord er en ekstrem ting å gjøre, så har de indirekte et liv på samvittigheten. 3 1
Isambard Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 Hvis det er korrekt, så er det et eksempel på at mange ikke forstår hva #metoo handler om. De sakene fikk i Norge handler om voldtektet eller at noen har misbrukt sin stilling til å få sex. Det ser ut til å være en oppfatning om at ethvert uønsket sjekkeforsøk eller bare det å vise interesse er overgrep. 8
herzeleid Skrevet 12. februar 2022 #4 Skrevet 12. februar 2022 Isambard skrev (4 minutter siden): Hvis det er korrekt, så er det et eksempel på at mange ikke forstår hva #metoo handler om. De sakene fikk i Norge handler om voldtektet eller at noen har misbrukt sin stilling til å få sex. Det ser ut til å være en oppfatning om at ethvert uønsket sjekkeforsøk eller bare det å vise interesse er overgrep. Det er jo ikke så lenge siden vi hadde ganske voldsom mobilisering blant her i Norge mot en ung student som mente det hadde vært hyggelig om en kunne snakke sammen på dagligdagse arenaer som trikken, så det virker å være en relativt utbredt oppfatning dessverre. 6
SmuleSMitt Skrevet 12. februar 2022 #5 Skrevet 12. februar 2022 Hva med jenter som tar sitt eget liv etter voldtekt? Det er jo saker som skjer ved jevne mellomrom. Likevel er et mer eller mindre fritt frem for å begå voldtekt. Og menn på gruppenivå har bias mot å legge skylda på ofrene, jf. undersøkelser hvor menn mener kvinner til dels må skylde seg selv dersom hun f.eks. er beruset eller går lettkledd. 7 1
herzeleid Skrevet 12. februar 2022 #6 Skrevet 12. februar 2022 (endret) SmuleSMitt skrev (4 minutter siden): Hva med jenter som tar sitt eget liv etter voldtekt? Det er jo saker som skjer ved jevne mellomrom. Likevel er et mer eller mindre fritt frem for å begå voldtekt. Og menn på gruppenivå har bias mot å legge skylda på ofrene, jf. undersøkelser hvor menn mener kvinner til dels må skylde seg selv dersom hun f.eks. er beruset eller går lettkledd. Ja og hva med sultkatastrofer og bankran og alle som lider etter det? Endret 12. februar 2022 av herzeleid 6 2
_popcorn_ Skrevet 12. februar 2022 #7 Skrevet 12. februar 2022 Ryddet for avsporinger og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. _popcorn_, mod
Isambard Skrevet 12. februar 2022 #8 Skrevet 12. februar 2022 SmuleSMitt skrev (4 timer siden): Hva med jenter som tar sitt eget liv etter voldtekt? Det er jo saker som skjer ved jevne mellomrom. Likevel er et mer eller mindre fritt frem for å begå voldtekt. Og menn på gruppenivå har bias mot å legge skylda på ofrene, jf. undersøkelser hvor menn mener kvinner til dels må skylde seg selv dersom hun f.eks. er beruset eller går lettkledd. Her er det altså en gutt på 15 år som har blitt mobbet til å begå selvmord, og dette er reaksjonen din. Hva vil du med innlegget ditt? Bagatellisere? Det er alltid noe som er verre. Legger du skylden på offeret fordi han er gutt, og menn er fæle? Jeg skjønner det ikke. 12
delphinus Skrevet 12. februar 2022 #9 Skrevet 12. februar 2022 SmuleSMitt skrev (5 timer siden): Hva med jenter som tar sitt eget liv etter voldtekt? Det er jo saker som skjer ved jevne mellomrom. Likevel er et mer eller mindre fritt frem for å begå voldtekt. Og menn på gruppenivå har bias mot å legge skylda på ofrene, jf. undersøkelser hvor menn mener kvinner til dels må skylde seg selv dersom hun f.eks. er beruset eller går lettkledd. Du er bare en av mange som feilaktig tror at når noen foreslår måter å unngå voldtekt, som f.eks. å ha på seg mer klær eller gå med pepperspray/våpen = å si at offeret har skylden for å bli voldtatt. Det er en grov feil. Det er det samme som å si at de som lager skuddsikre vester mener du fortjener å bli skutt. 3
Rotehodet Skrevet 12. februar 2022 #10 Skrevet 12. februar 2022 SmuleSMitt skrev (5 timer siden): Hva med jenter som tar sitt eget liv etter voldtekt? Det er jo saker som skjer ved jevne mellomrom. Likevel er et mer eller mindre fritt frem for å begå voldtekt. Og menn på gruppenivå har bias mot å legge skylda på ofrene, jf. undersøkelser hvor menn mener kvinner til dels må skylde seg selv dersom hun f.eks. er beruset eller går lettkledd. Det er alltid godt å bagatellisere gutters problemer. Minner meg litt om en artikkel jeg leste på nrk i dag tidlig. Hans stebestemor begikk overgrep på denne gutten siden han var 9 år gammel. Pytt sann, selv om forskerne sier det er betydelig mørketall på kvinner som begår overgrep så betyr ikke det stort. Kvinner blir tross alt oftere voldtatt.. Stolt av holdningen din? 5
Isambard Skrevet 12. februar 2022 #11 Skrevet 12. februar 2022 (endret) delphinus skrev (25 minutter siden): Du er bare en av mange som feilaktig tror at når noen foreslår måter å unngå voldtekt, som f.eks. å ha på seg mer klær eller gå med pepperspray/våpen = å si at offeret har skylden for å bli voldtatt. Det er en grov feil. Det er det samme som å si at de som lager skuddsikre vester mener du fortjener å bli skutt. Gutten som døde er aldri anklaget for voldtekt eller noe annet ulovlig. Jeg synes det er feil å trekke det inn i det hele tatt, som om han var en del av problemet. Jeg synes det er rart at moderator lar innlegget stå når hn modererte andre innlegg pga avsporing. (Jeg ble moderert,men mulig jeg ble for krass og at det var like greit) Endret 12. februar 2022 av Isambard
Drizzt Skrevet 12. februar 2022 #12 Skrevet 12. februar 2022 (endret) Rand al'Thor skrev (22 timer siden): A 15-year-old boy, who was accused of asking to touch a girl's breast at a sleepover, has hanged himself after he was vilified on social media by fellow pupils https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/boy-accused-asking-touch-girls-26185666 Håper de jentene får den hjelp de trenger, de har tydeligvis problemer. Kanskje de har menn i familien som ikke behandler dem bra. Var meldingene og mobbingen såpass grove, så bør det få konsekvenser for de som sendte dem. For eksempel at man får det på rullebladet livet ut: ''Mobbet et offer til døden'' Endret 12. februar 2022 av Drizzt 3
Thaila Skrevet 12. februar 2022 #13 Skrevet 12. februar 2022 Så det er ikke lov til å gi noen kritikk, fordi da er man skyld i selvmord? SmuleSMitt skrev (6 timer siden): Hva med jenter som tar sitt eget liv etter voldtekt? Det er jo saker som skjer ved jevne mellomrom. Likevel er et mer eller mindre fritt frem for å begå voldtekt. Og menn på gruppenivå har bias mot å legge skylda på ofrene, jf. undersøkelser hvor menn mener kvinner til dels må skylde seg selv dersom hun f.eks. er beruset eller går lettkledd. Jeg tenkte på akkurat det samme. Her må menn være mer konsekvente. 4
SmuleSMitt Skrevet 12. februar 2022 #14 Skrevet 12. februar 2022 Rotehodet skrev (53 minutter siden): Det er alltid godt å bagatellisere gutters problemer. Minner meg litt om en artikkel jeg leste på nrk i dag tidlig. Hans stebestemor begikk overgrep på denne gutten siden han var 9 år gammel. Pytt sann, selv om forskerne sier det er betydelig mørketall på kvinner som begår overgrep så betyr ikke det stort. Kvinner blir tross alt oftere voldtatt.. Stolt av holdningen din? Jeg er sikker på at du som alle andre er opplyst om tallenes klare tale: jenter og kvinner utsettes i vesentlig større grad for seksualisert vold og overgrep enn hva gutter og menn gjør. Og gjett hva? Gutter og menn er overrepresentert som overgripere. Mørketallene er også betydelige når det gjelder mannlige overgripere. Husk at de fleste jenter vokser opp i et samfunn som roper "Du blir ikke tatt på alvor uansett". Så du tar forsøker å få meg som kvinne til å føle skam over at jeg tar opp et stort samfunnsproblem (seksualisert vold mot kvinner?) Stolt av holdningen din? Menn vil alltid være menn: seg selv og penisen sin nærmest. 4
Isambard Skrevet 12. februar 2022 #15 Skrevet 12. februar 2022 Thaila skrev (13 minutter siden): Så det er ikke lov til å gi noen kritikk, fordi da er man skyld i selvmord? Jeg tenkte på akkurat det samme. Her må menn være mer konsekvente. Ja, det er noen menn, blant annet på KG, som bagatelliserer voldtekt og legger skylden på offeret. Betyr det at dere må synke like dypt? 2
Thaila Skrevet 12. februar 2022 #16 Skrevet 12. februar 2022 Isambard skrev (2 minutter siden): Ja, det er noen menn, blant annet på KG, som bagatelliserer voldtekt og legger skylden på offeret. Betyr det at dere må synke like dypt? Hva mener du med å synke like dypt? Veit ikke hvor langt de gikk, men at han fikk en reaksjon er ikke hårreisende, og hvis han ikke tåler det så burde han ikke gjort noe til å begynne med. Det kan ikke bli sånn at jenter ikke sier i fra eller står opp for seg selv heller. 2
Isambard Skrevet 12. februar 2022 #17 Skrevet 12. februar 2022 Thaila skrev (13 minutter siden): Hva mener du med å synke like dypt? Veit ikke hvor langt de gikk, men at han fikk en reaksjon er ikke hårreisende, og hvis han ikke tåler det så burde han ikke gjort noe til å begynne med. Det kan ikke bli sånn at jenter ikke sier i fra eller står opp for seg selv heller. Jeg mener at du skylder på offeret. Du kaller mobbingen for å "stå opp for seg selv" når er klart at han ikke har gjort noe som helst galt. Politiet har etterforsket saken og konkluderte med at han ikke var skyldig i noe som helst ("in any shape or form".). Det går frem av saken at jentene kledde ham opp i korsett og seksualiserte ham. Hans forbrytelse var å spørre om å få ta noen på puppen. Her virker det som om misforstått #metoo blir brukt som en blankofullmakt til å mobbe. Det har skjedd tilsvarende absurde ting i Norge. (Leon i Trondheim AUF) Det er hårreisende å mobbe noen på sosiale medier. Det burde du være i stand til å ta avstand fra, men det klarer du ikke når offeret er en gutt. Det virker som om dere ser hele verden som en krig mellom kvinner og menn, selv når vi snakker om et barn på 15 år. 4
Thaila Skrevet 12. februar 2022 #18 Skrevet 12. februar 2022 Isambard skrev (2 minutter siden): Jeg mener at du skylder på offeret. Du kaller mobbingen for å "stå opp for seg selv" når er klart at han ikke har gjort noe som helst galt. Politiet har etterforsket saken og konkluderte med at han ikke var skyldig i noe som helst ("in any shape or form".). Det går frem av saken at jentene kledde ham opp i korsett og seksualiserte ham. Hans forbrytelse var å spørre om å få ta noen på puppen. Her virker det som om misforstått #metoo blir brukt som en blankofullmakt til å mobbe. Det har skjedd tilsvarende absurde ting i Norge. (Leon i Trondheim AUF) Det er hårreisende å mobbe noen på sosiale medier. Det burde du være i stand til å ta avstand fra, men det klarer du ikke når offeret er en gutt. Det virker som om dere ser hele verden som en krig mellom kvinner og menn, selv når vi snakker om et barn på 15 år. Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i denne saken, og veit ikke hva som er sant eller ikke. Utifra overskriften. Han spurte om å ta en jente på brystene og ble hengt ut for det, og så tok selvmord. Jeg veit ikke detaljene her.
Isambard Skrevet 12. februar 2022 #19 Skrevet 12. februar 2022 Thaila skrev (20 minutter siden): Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i denne saken, og veit ikke hva som er sant eller ikke. Utifra overskriften. Han spurte om å ta en jente på brystene og ble hengt ut for det, og så tok selvmord. Jeg veit ikke detaljene her. Ok 🙂 jeg skal hisse meg ned. Jeg synes det er bra å snakke om menns holdninger og at voldtektsmenn slipper unna. Timingen ble bare veldig feil for meg.
Thaila Skrevet 12. februar 2022 #20 Skrevet 12. februar 2022 Isambard skrev (33 minutter siden): Ok 🙂 jeg skal hisse meg ned. Jeg synes det er bra å snakke om menns holdninger og at voldtektsmenn slipper unna. Timingen ble bare veldig feil for meg. Det er mulig. Jeg tror man engasjerer seg i de sakene man kan relatere seg mest til. Man tenker det kunne vært meg, og det er nok grunnen til at flest menn engasjerer deg emosjonelt her. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå