AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg måtte opereres da baby var en uke, og var derfor borte fra henne i ca 4-5 timer. Hun var med pappen hele tiden, men gråt en del. Hun sov kanskje halvparten av tiden, og fikk melk fra flaske. Kan dette ha skadet henne? Ser man maks skal være borte fra baby like mange timer som de er mnd, og at jeg derfor ikke skulle vært borte så lenge før hun var 4-5 mnd. Vet det ikke er noe å gjøre med, men lurer likevel. Anonymkode: f47a5...0b1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Nei, dette har på ingen måte skadet henne. Husk at mange babyer må være på nyfødtintensiven og da er de ikke med mor hele døgnet- og det går fint med dem også! Anonymkode: f7f55...e40 34 5 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 Vel, når min eldste ble født fikk hun gulsott og lå på barselavdelingen i nesten 1 uke mens jeg var på barselhotellet. Fikk ikke lov til å være hos henne hele tiden og da spesielt ikke på natten. Hun er i dag 11 og har ikke tatt skade av det på noen slags måte. Anonymkode: df214...fcd 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 I mange land er mor tilbake på jobb ett par uker etter fødsel.. for å sette det litt i perspektiv. Så nei, det går nok helt fint. Anonymkode: 64fe4...979 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 De tar nok ikke skade av det på sikt, men jeg ble liggende ganske mange timer på oppvåkningen etter hastekeisersnitt, uten å få se babyen. Han ble en helt ekstrem klistremerkebaby, som bare ville være hos meg og ikke engang pappaen. Jeg har alltid mistenkt at det kan være grunnen. Nå er han 3 og en veldig blid, fornøyd og trygg gutt, så han har ikke tatt skade av det i det lange løp. At de kan bli ekstra klengete en begrenset periode av å være adskilt fra mor for lenge, har jeg derimot troen på. Anonymkode: ebb40...e9f 1
AprilLudgate Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 (endret) Nei, kjære deg ❤️ Hver dag må mammaer opereres i timesvis etter fødsel, ved plutselige hendelser - og babyer må ligge i kuvøse. En hel haug må også ligge lyskasse for gulsott. Det er virkelig null prosent fare, og babyen kommer nok til å gråte i dine armer og en hel del uten at det er tegn på noe galt. Endret 11. februar 2022 av Fløff 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Skrevet 11. februar 2022 Herregud så hysterisk! Hvem er det som kan mene at noen timer unna mor kan skade babyen? Jeg planlegger allerede å ha barnevakt en del fra babyen begynner med fast føde fra 4-5 mnd alder. Rett og slett fordi jeg og barnefar ønsker å gjøre litt andre ting utenfor hjemmet iblant. Nå er det sikkert mange hysteriske hatske damer som skriker barnemishandling, men det er jo tull og tøys selvsagt. Anonymkode: 0fd7b...5e5 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De tar nok ikke skade av det på sikt, men jeg ble liggende ganske mange timer på oppvåkningen etter hastekeisersnitt, uten å få se babyen. Han ble en helt ekstrem klistremerkebaby, som bare ville være hos meg og ikke engang pappaen. Jeg har alltid mistenkt at det kan være grunnen. Nå er han 3 og en veldig blid, fornøyd og trygg gutt, så han har ikke tatt skade av det i det lange løp. At de kan bli ekstra klengete en begrenset periode av å være adskilt fra mor for lenge, har jeg derimot troen på. Anonymkode: ebb40...e9f Eh, nei, ser var nok ikke grunnen 😅 Anonymkode: 45d1d...5a6 13
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud så hysterisk! Hvem er det som kan mene at noen timer unna mor kan skade babyen? Jeg planlegger allerede å ha barnevakt en del fra babyen begynner med fast føde fra 4-5 mnd alder. Rett og slett fordi jeg og barnefar ønsker å gjøre litt andre ting utenfor hjemmet iblant. Nå er det sikkert mange hysteriske hatske damer som skriker barnemishandling, men det er jo tull og tøys selvsagt. Anonymkode: 0fd7b...5e5 Du og barnefar virker jo tydeligvis ikke klar for foreldrerollen i det hele tatt. Anonymkode: 45d1d...5a6 17
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud så hysterisk! Hvem er det som kan mene at noen timer unna mor kan skade babyen? Jeg planlegger allerede å ha barnevakt en del fra babyen begynner med fast føde fra 4-5 mnd alder. Rett og slett fordi jeg og barnefar ønsker å gjøre litt andre ting utenfor hjemmet iblant. Nå er det sikkert mange hysteriske hatske damer som skriker barnemishandling, men det er jo tull og tøys selvsagt. Anonymkode: 0fd7b...5e5 Lykke til med å finne barnevakt til en så liten baby sier nå jeg! Det er forskjell på å MÅTTE være borte fra barnet en liten periode og å frivillig hensette babyen hos andre fordi da kan jeg og barnefar spise middag og drikke vin. Ush. Anonymkode: 341f0...a75 7
Michaelhe Skrevet 11. februar 2022 #11 Skrevet 11. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg måtte opereres da baby var en uke, og var derfor borte fra henne i ca 4-5 timer. Hun var med pappen hele tiden, men gråt en del. Hun sov kanskje halvparten av tiden, og fikk melk fra flaske. Kan dette ha skadet henne? Ser man maks skal være borte fra baby like mange timer som de er mnd, og at jeg derfor ikke skulle vært borte så lenge før hun var 4-5 mnd. Vet det ikke er noe å gjøre med, men lurer likevel. Anonymkode: f47a5...0b1 Dette er da barnet din og deg om en del år. Alt pga det du nevnte. Bare at hun er en kvinne (før operasjonen) Endret 11. februar 2022 av Michaelhe 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 Nei, overhodet ikke. Dette skal du ikke bekymre deg for. ❤️ 1
Arkana Skrevet 11. februar 2022 #13 Skrevet 11. februar 2022 Nei, det har ikke skadet henne. Og hun var jo heller ikke plassert hos hvem som helst, men hos far som er akkurat like god omsorgsperson som du er. Dette har gått helt fint. Håper alt har gått bra med operasjonen din også. 3
Luckiness Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 Baby er nok ikke skadet! Og hvis baby sov halvparten av tiden så har jo babyen til og med fått ro og hvile. Ikke hør på alle slike spesielle regler med 1time ved 1mnd, 2t ved 2mnd osv. Dette her er individuelt. I andre land har de bare noen få uker eller 3 mnd permisjon før jobb igjen…. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #15 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lykke til med å finne barnevakt til en så liten baby sier nå jeg! Det er forskjell på å MÅTTE være borte fra barnet en liten periode og å frivillig hensette babyen hos andre fordi da kan jeg og barnefar spise middag og drikke vin. Ush. Anonymkode: 341f0...a75 Ja, Gud forby om noen ønsker å ta vare på forholdet sitt og ha litt alenetid, attpåtil for å spise middag ute! Nei, fysj, denslags kan man ikke gjøre før barnet er konfirmert, minst. Anonymkode: 211ea...1fa 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #16 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De tar nok ikke skade av det på sikt, men jeg ble liggende ganske mange timer på oppvåkningen etter hastekeisersnitt, uten å få se babyen. Han ble en helt ekstrem klistremerkebaby, som bare ville være hos meg og ikke engang pappaen. Jeg har alltid mistenkt at det kan være grunnen. Nå er han 3 og en veldig blid, fornøyd og trygg gutt, så han har ikke tatt skade av det i det lange løp. At de kan bli ekstra klengete en begrenset periode av å være adskilt fra mor for lenge, har jeg derimot troen på. Anonymkode: ebb40...e9f Jeg var også borte fra baby i mange timer etter fødsel. Min baby ble ikke klistremerkebaby på meg, tvertimot fikk han et spesielt godt forhold til far. Veldig ofte roet han seg bedre hos far enn hos meg hele det første året. Så for oss var det bare positivt. Forøvrig har jeg ikke tro på at det var fordi mor og baby var adskilt, men fordi far fikk en sterk farsfølelse ila de timene alene med baby, og dermed knyttet seg til baby mer enn han vanligvis ville ha gjort. Eller noe sånt. Anonymkode: fa453...b90 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #17 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, Gud forby om noen ønsker å ta vare på forholdet sitt og ha litt alenetid, attpåtil for å spise middag ute! Nei, fysj, denslags kan man ikke gjøre før barnet er konfirmert, minst. Anonymkode: 211ea...1fa Om man må ut av huset for å ta vare på forholdet, så sliter man. Anonymkode: 45d1d...5a6 8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #18 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Om man må ut av huset for å ta vare på forholdet, så sliter man. Anonymkode: 45d1d...5a6 Ikke hver kveld, men det å sitte i samme stue kveld etter kveld er drepen for det meste. Anonymkode: 211ea...1fa 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #19 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Lykke til med å finne barnevakt til en så liten baby sier nå jeg! Det er forskjell på å MÅTTE være borte fra barnet en liten periode og å frivillig hensette babyen hos andre fordi da kan jeg og barnefar spise middag og drikke vin. Ush. Anonymkode: 341f0...a75 Selv om du kanskje har et snevert nettverk betyr det ikke at andre har det. Her har vi 3-4 stk trygge barnevakter som lett ville ha stilt opp for å passe en liten baby dersom vi ønsket det. Anonymkode: 8cbde...893 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #20 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, dette har på ingen måte skadet henne. Husk at mange babyer må være på nyfødtintensiven og da er de ikke med mor hele døgnet- og det går fint med dem også! Anonymkode: f7f55...e40 Selv om mange barn er på nyfødt og det går fint med dem betyr det ikke at de ikke tar noe skade av det. Måtte selv ha baby på nyfødt første 3 nettene og jeg tror det ødela for amming og bidro til at baby hadde ekstra behov for å være nær meg i starten og bæres hele tiden. Det går helt fint nå, poeng er baŕe at det optimale for en baby er å være nær mor i starten. Noen timer med far har nok ikke merket ungen din ville bare vært ekstra obs på å gi henne masse kos. Anonymkode: 089f8...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå