AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Del Skrevet 11. februar 2022 For et tiår siden flyttet jeg til utlandet, mest på impuls med litt eventyrlyst på toppen. Jeg var ung, og skatt var det siste jeg tenkte på. Siden har jeg bodd og skattet i utlandet. Nå har jeg blitt voksen, og lekte litt med tanken på å flytte hjem. Frem til jeg skjønte skatteimplikasjonene! Skyhøy katt på ALL gevinst av investering. Formuesskatt over 1.7 mill. Eiendomskatt. Listen er utømmelig. Hvorfor gidder dere? Anonymkode: ee922...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Del Skrevet 11. februar 2022 Fordi høy skatt er en av de største grunnene til at Norge er et av verdens beste samfunn å leve i. Får utrolig mye igjen for det. Anonymkode: 27b8a...a8c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Del Skrevet 11. februar 2022 Du er forresten ikke "skatteflyktning", da du ikke flyttet fordi du ville være egoistisk ved å unndra deg skatt. Anonymkode: 27b8a...a8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #4 Del Skrevet 11. februar 2022 Tror ikke du forstår begrepet skatteflyktning. Les deg opp før du påtar deg en betegnelse du ikke kan vedkjenne deg selv. Anonymkode: fd9aa...a19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Del Skrevet 11. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke du forstår begrepet skatteflyktning. Les deg opp før du påtar deg en betegnelse du ikke kan vedkjenne deg selv. Anonymkode: fd9aa...a19 Slapp av, Satan. Anonymkode: ee922...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Del Skrevet 11. februar 2022 Tror ikke Fantasia regnes som et land. Anonymkode: 47f79...95e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #7 Del Skrevet 11. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: For et tiår siden flyttet jeg til utlandet, mest på impuls med litt eventyrlyst på toppen. Jeg var ung, og skatt var det siste jeg tenkte på. Siden har jeg bodd og skattet i utlandet. Nå har jeg blitt voksen, og lekte litt med tanken på å flytte hjem. Frem til jeg skjønte skatteimplikasjonene! Skyhøy katt på ALL gevinst av investering. Formuesskatt over 1.7 mill. Eiendomskatt. Listen er utømmelig. Hvorfor gidder dere? Anonymkode: ee922...bc4 Fordi når vi har behov for det, så får vi tjenester vi trenger. Omtrent uansett hva. Det tror jeg muligens du innser selv, hvis du er litt bereist? Eller ser du ikke at standarden vi har her i landet overgår hva de fleste andre land tilbyr? For det er soleklar forskjell på hva Norge kan tilby av statsstøttede tjenester, kontra de aller fleste land. Og det er generelt en bra ting, de fleste liker "gratis" utdanning, sykehus (egenandel, så frikort), uføreordninger, sykepenger og slikt. Det er dessverre sånn at de som ikke har benyttet seg av det i stor grad, heller ikke forstår hvor mye det er verdt. Den dagen du står der med lua i hånda, tror jeg du fortvekk flytter tilbake til Norge Anonymkode: b6219...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #8 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For et tiår siden flyttet jeg til utlandet, mest på impuls med litt eventyrlyst på toppen. Jeg var ung, og skatt var det siste jeg tenkte på. Siden har jeg bodd og skattet i utlandet. Nå har jeg blitt voksen, og lekte litt med tanken på å flytte hjem. Frem til jeg skjønte skatteimplikasjonene! Skyhøy katt på ALL gevinst av investering. Formuesskatt over 1.7 mill. Eiendomskatt. Listen er utømmelig. Hvorfor gidder dere? Anonymkode: ee922...bc4 Hva får du igjen for skatten du betaler der du bor? I Norge får en ganske mye dekket, feks får alle barn lik mulighet til utdanning (også høyere utdanning). Hadde du fått den muligheten i landet du bor? Om ikke hadde du ikke nødvendigvis hatt samme mulighetene som du har idag ettersom du antakeligvis har hatt tilgang på utdanning. Det er sikkert endel ting vi kunne brukt mindre penger på, feks bistand til utlandet om vi var litt mer gjerrige. Uansett har folk som er født her ganske mye mer flaks en folk i enkelte andre land. Anonymkode: 32883...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Del Skrevet 11. februar 2022 Men, uansett hva - skatteflyktning er du ikke, basert på hva du forteller. Anonymkode: b6219...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi når vi har behov for det, så får vi tjenester vi trenger. Omtrent uansett hva. Det tror jeg muligens du innser selv, hvis du er litt bereist? Eller ser du ikke at standarden vi har her i landet overgår hva de fleste andre land tilbyr? For det er soleklar forskjell på hva Norge kan tilby av statsstøttede tjenester, kontra de aller fleste land. Og det er generelt en bra ting, de fleste liker "gratis" utdanning, sykehus (egenandel, så frikort), uføreordninger, sykepenger og slikt. Det er dessverre sånn at de som ikke har benyttet seg av det i stor grad, heller ikke forstår hvor mye det er verdt. Den dagen du står der med lua i hånda, tror jeg du fortvekk flytter tilbake til Norge Anonymkode: b6219...e96 Hjelper vel lite flytte tilbake når det først er gått galt, har vel ikke så mange rettigheter her da? Anonymkode: 32883...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #11 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjelper vel lite flytte tilbake når det først er gått galt, har vel ikke så mange rettigheter her da? Anonymkode: 32883...8dd Blir kjapt medlem av det gode selskap igjen når man flytter til Norge. "Når du flytter til Norge for å være her i minst 12 måneder, blir du medlem fra innreisedatoen." https://www.nav.no/no/person/flere-tema/arbeid-og-opphold-i-norge/relatert-informasjon/medlemskap-i-folketrygden Anonymkode: e9e13...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 Å flytte fra skatt passer best de med mange millioner på bok. Ikke uføretrygdete Randi som kanskje vil være avhengig av norske velferdstjenester (sykehus, trygd etc). Anonymkode: 52486...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #13 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å flytte fra skatt passer best de med mange millioner på bok. Ikke uføretrygdete Randi som kanskje vil være avhengig av norske velferdstjenester (sykehus, trygd etc). Anonymkode: 52486...521 Ville ikke vært lønnsomt for mellomleder Turid eller elektriker Per heller. Anonymkode: 27b8a...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg sier som de andre at du ikke er skatteflyktning. Du er dessuten den mest uopplyste mangemillionæren jeg noen gang har hørt om. Folk som flytter til Norge etter flere år i et lavskatteland realiserer selvfølgelig gevinsten før de flytter, dermed skatter de ikke av gevinsten i Norge. Du evner altså ikke å finne ut noe sånt selv når du begynner å tenke på å flytte tilbake. Det er forbløffende at du har klart å beholde pengene dine i mange år. Anonymkode: 9517a...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå