Gå til innhold

Tror dere eksamen 2023 også blir avlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev her på KG i høst at eksamen 2022 ganske sikkert ville bli avlyst. Det var det få som var enig i. Som det viste seg, hadde jeg rett. 

Nå er spørsmålet om eksamen 2023 også blir avlyst. 

Jeg tror det. Og jeg kommer til å bli latterliggjort for for å mene det, akkurat som i høst.

Men den som ler sist ler best. Noen som tør vedde i mot?

Anonymkode: 11521...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det. Det har begynt og slippes opp mer allerede, og det går mot at alle må regne med å bli smittet.

Anonymkode: 0f39e...588

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig å si. Neste kull kommer til å skrike høyt om hvor urettferdig avlysningen for de tre kullene før har vært. 

Tror tanken bak avlysningen har en hemmelig agenda bak. Regjeringa vil sakte men sikkert avvikle eksamen for alltid.

Anonymkode: e1552...eb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å si. Neste kull kommer til å skrike høyt om hvor urettferdig avlysningen for de tre kullene før har vært. 

Tror tanken bak avlysningen har en hemmelig agenda bak. Regjeringa vil sakte men sikkert avvikle eksamen for alltid.

Hva slags hemmelig agenda, og hvorfor i alle dager skulle de ville det?

Skrevet

Det kommer til å bli mye sutring neste vår, det er i alle fall sikkert! Om hvor vanskelig de hadde det i vg1 og vg2, og at de må konkurrere mot koronakullene.  Men hvis skoleåret 22/23 blir så normalt som vi får inntrykk av at det skal bli, tror jeg ikke eksamen blir avlyst. Da må i tilfelle eksamen avvikles helt for godt, og det tror jeg er en endring som er for stor til at den vil tas på kun ett år. Det er en stor endring i utdanningssystemet. 

Jeg mener at alle ikke-koronakull burde få mulighet til å stryke eksamenskarakterene fra poengberegningen, hvis det er til fordel for dem. Det oppveier i alle fall fordelene koronakullene har hatt med eksamen. Men det oppveier ikke den fordelen koronakullene har hatt med altfor snill karaktersetting i standpunkt. Gitt at det stemmer at de har lært så lite, da. For karakterene deres tilsier jo ikke det, akkurat. 

Anonymkode: a639b...572

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva slags hemmelig agenda, og hvorfor i alle dager skulle de ville det?

Å avvikle eksamen for godt. Venstreregjeringa er ikke noe tilhenger av eksamen.

Å avholde eksamen krever enormt med ressurser. Det vil spare dem mye å avvikle eksamen. I tillegg liker ikke venstreregjeringa prøver og vurderinger i skolen generelt - de liker ikke at elever skal føle press.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer til å bli mye sutring neste vår, det er i alle fall sikkert! Om hvor vanskelig de hadde det i vg1 og vg2, og at de må konkurrere mot koronakullene.  Men hvis skoleåret 22/23 blir så normalt som vi får inntrykk av at det skal bli, tror jeg ikke eksamen blir avlyst. Da må i tilfelle eksamen avvikles helt for godt, og det tror jeg er en endring som er for stor til at den vil tas på kun ett år. Det er en stor endring i utdanningssystemet. 

Jeg mener at alle ikke-koronakull burde få mulighet til å stryke eksamenskarakterene fra poengberegningen, hvis det er til fordel for dem. Det oppveier i alle fall fordelene koronakullene har hatt med eksamen. Men det oppveier ikke den fordelen koronakullene har hatt med altfor snill karaktersetting i standpunkt. Gitt at det stemmer at de har lært så lite, da. For karakterene deres tilsier jo ikke det, akkurat. 

Helt enig i alt her. Jeg tenker også det ville være det mest rettferdige, og la ikke-koronakullene få stryke eksamenskarakterene. 

Hvis det nå blir full åpning og neste skoleår blir tilnærmet normalt blir det jo vanskelig å argumentere for at de ikke lærer nok til å ta eksamen. Men da blir det nok mye roping om urettferdighet. Med tre kull uten eksamen så blir det etterhvert MANGE å konkurrere med. 

Anonymkode: 1e061...029

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men er det opplest og vedtatt at det er en fordel å slippe eksamen? selv gikk jeg opp en hel karakter i hvert fag jeg hadde eksamen i, så jeg tenker jo at det er blodig urettferdig for koronakullene og ikke få den muligheten 🤷‍♀️

Anonymkode: 88061...69c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det opplest og vedtatt at det er en fordel å slippe eksamen? selv gikk jeg opp en hel karakter i hvert fag jeg hadde eksamen i, så jeg tenker jo at det er blodig urettferdig for koronakullene og ikke få den muligheten 🤷‍♀️

Anonymkode: 88061...69c

Statistisk sett går mange ned på skriflig eksamen, mens mange går opp på muntlig eksamen. Men det er mange flere skriftlige eksamener enn muntlige eksamener. 
Så selv om det gikk bra for DEG, er det mange flere som går ned på skriflig eksamen enn de som går opp.

Skrevet

Det er nok en størst fordel å slippe eksamen for de med 6 og 2 i standpunkt. Toerne fordi de ikke risikerer å stryke på eksamen. Og sekserne fordi de har alt å tape på å ta eksamen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...