Gå til innhold

Helt ærlig, jobber du like mange timer når du har hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 100% jobb og har for det meste hatt hjemmekontor det siste året. Jeg skal jo i teorien jobbe 40 timer i uka. 

Jeg har lett for å gjøre litt andre ting innimellom jobbtingene - sette på en klesvask, ta ut av oppvaskmaskinen, fikse noen små greier her og der... Jeg gjør jo jobben min og holder frister osv, men jeg jobber nok ikke like mange timer som jeg gjør når jeg jobber på kontoret. Men jeg jobber kanskje mer effektivt hjemme - altså at jeg får gjort like mye jobb, selv om jeg jobber mindre timer. 

Hvordan er det for dere? 

Anonymkode: 9998c...a8c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, nei! Da det var nedstenging og hjemmeskole jobbet jeg mer. 

-Ungdomsskolelærer-

Anonymkode: 0a848...3be

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet nok litt mer da jeg var på rent hjemmekontor da jeg har veldig skravlesyke kollegaer som tok MYE tid. Mer effektiv var jeg også, men ja, det som vanligvis hadde blitt ett kvarter skravling i gangen ble plutselig fem minutter med klesvask.

Anonymkode: ee861...ad1

• Liker 4
Skrevet

Jobber mer og mye mer effektivt på hjemmekontoret. 

Anonymkode: 6961f...5b9

• Liker 8
Skrevet

Ja, eller kanskje mer. Jeg gjør ting i mellom, men har da for vane å sitte for lenge på kvelden å ta igjen mer arbeid enn jeg trenger

Anonymkode: 859f0...b05

Skrevet

Jeg har aldri levert så godt og vært så ajour, for jeg kan strukturere dagen på en annen måte. Vanligvis krever reise, medarbeidere, møter, samtaler, og alt det der, veldig mye tid. 

Tingene du nevner fikser jeg mens jeg jobber. Ved møter og kurs tar jeg alltid unna ting i huset, kan til og med ta en dusj mens jeg hører på. Snakker jeg med folk (det gjør jeg mye) gjør jeg alltid noe praktisk samtidig, ofte går jeg også en tur mens jeg prater. Og har vel ikke en eneste gang på to år sminket meg eller laget mat uten å ha en kollega eller kunde på øret. 

Så i timer jobber jeg mindre (men leverer fortsatt mer enn 40 timer per uke). Men i leveranser (både på jobb, trening, og husarbeid) har jeg aldri gjort det så bra. 

Anonymkode: 517bd...e8a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil si mer , for på jobb blir det lett en kaffekopp og skravl på gangen m kolleger , mens på hjemmekontor så sitter jeg fredelig å jobber..

Anonymkode: 23012...b2b

• Liker 5
Skrevet

Jobbet mer. 

Anonymkode: 1b5c5...4fe

• Liker 4
Skrevet

Jobber mye mer på hjemmekontor, dessverre. Fint å få mye unnagjort, og avspaserer senere det jeg jobber ekstra, men stress å "alltid" være på jobb.

Anonymkode: d9880...036

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber mer hjemme. Ikke flink til å reise på meg eller ta lang nok lunsj. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er langt mer effektiv uten kolleger som forteller om mann, barn, katter og hunder hjemme. Men nei, det blir ikke 40 timer. Kanskje 30?

Anonymkode: 0a47b...274

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste jobber mer. Blir lett til at man jobber også den tiden man vanligvis ville brukt på å komme seg på jobben.

Anonymkode: 3a474...e40

• Liker 3
Skrevet

Ja, nogenlunde samme effektivitet, men mulig jeg tar det andre tider på døgnet. Sjekker mail før kl 07, jobber fra 8-11, går en tur en times tid, deretter jobb til ca kl 15-16. Gjør unna litt mer mellom 20-22, av og til er det ikke noe å gjøre da, andre ganger jobber jeg litt på kvelden også. 

Anonymkode: 3b8a8...69c

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke i nærheten. Men det vet ikke sjefen, hi hi..

Anonymkode: ab8ab...711

• Liker 3
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Blir ofte sittende å jobbe mye mer på hjemmekontoret jeg🤷‍♀️ I snitt ca to timer mer pr dag enn hva jeg jobber når jeg er på kontoret.

Skrevet

Jobbet mye mer hjemmefra. Hadde ikke tid til husarbeid, ut over det å skru på en klargjort oppvaskmaskin liksom. Ingen skravlete kolleger og ingen påtvunget lunsjpause eller kaffepause. Kunne gå helt inn i oppgavene og faktisk produsere, ikke bare ri på toppene. Totalt sett ble likevel dagene mine kortere fordi jeg slapp reisetid.

Anonymkode: be3da...662

Skrevet

Nei, jobber færre timer, men utfører mer oppgaver enn før da alt er mye mer effektivt. Så jeg har ikke dårlig samvittighet. Mister jo masse tid på på kontoret også.

Anonymkode: b5505...ca2

Skrevet

Helt ærlig. Ja.

Problemet for min del er at jeg har blitt mer bevisst på effektiv tid slik at bedriften får 8 effektive timer per dag. Det vil si at om jeg gjør noe i arbeidstiden som jeg egentlig ikke skal, så jobber jeg det inn igjen på kveldstid. Dette er mye fordi jeg har en "produksjonsjobb" hvor konkrete ting skal gjøres. Om ikke hadde jeg nok ikke gjort det.

Om jeg sammenligner med kontoret var det lettere å skrive timer fra 8 - 4 og være ferdig med dagen, selv om det kunne bli pratepauser og lengre lunsjpauser innimellom.

Drømmen hadde jo vært en jobb som var litt mindre konkret og hvor man kunne jobbe mindre enn 8 timer med god samvittighet :) 

Anonymkode: 11bbb...b36

Skrevet

Usikker. Jeg jobber mindre enn 40 timer selv om jeg fører 40 timer i uka. Men jeg jobbet ikke 40 timer på kontoret heller selv om jeg kanskje fysisk var på kontoret 40 timer i uka. Vil tro jeg jobber litt mindre på hjemmekontor samtidig er terskelen min for å jobbe på kveld og helg for å fullføre ting blitt lavere.

Jeg har veldig konkrete oppgaver som skal ferdigstilles til visse frister og fører ganske nøyaktige timelister på hva jeg har jobbet med, så det er ikke rom for å bare droppe en hel dag, men jeg kan jo føre noen timer ekstra her og der og det gjorde jeg jo da jeg satt på kontoret også (det var jo delvis forventet av ledelsen og, da man skulle føre 8 timer på arbeidsoppgaver selv om man jo såklart har lunsjpause feks og det var helt ok med kaffepauser og sånn). Pausene hjemme og på kontoret inneholder litt forskjellige aktiviteter da (hjemme går jeg tur med hunden - på kontoret går jeg tur til kiosken med kollega for å kjøpe kaffe...osv)

Føler vel at når jeg først jobber konsentrert og effektivt på hjemmekontoret så får jeg mer gjort på kortere tid da :) Færre forstyrrelser enn på kontoret. 

Anonymkode: bf590...961

Skrevet

Mer. Kortere lunsj og mindre skitpreiking på kontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...