Gå til innhold

Isak Dreyer

Fremhevede innlegg

Skrevet
idfk skrev (På 19.10.2025 den 15.42):

Det er kanskje litt for sent å nevne det, men det eneste beviset mot Isak er at han er med i et bilde hvor han poserer med en bjørn som politiet mener er binnen, et bilde hvor han slepte bjørneungen, og at han tok med bjørneskinnet hjem.  Politiet mener selv at han ikke var med når de skjøt binnen og bjørneungen (så han skjøt ikke bjørnene, og han var ikke med i bilen).  Han var heller ikke med i messenger gruppen.
(https://www.vg.no/rampelys/i/25rjLx/dette-er-bevisene-mot-isak-dreyer-og-jaktlaget)

Alt annet er spekulasjon.  La rettssystemet håndtere dette, en heksejakt er ikke nødvendig.
Han og de fem andre er kun tiltalt, ikke dømt, og han er uskyldig til det motsatte er bevist.

Det henger jo ikke på greip! Hvis han hverken var med da bjørnene ble skutt eller i messengergruppa, hvorfor lot de andre ham få skinnet til bjørnungen? Det tror jeg rett og slett ikke på!

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (19 timer siden):

Det henger jo ikke på greip! Hvis han hverken var med da bjørnene ble skutt eller i messengergruppa, hvorfor lot de andre ham få skinnet til bjørnungen? Det tror jeg rett og slett ikke på!

Det kan jo være så enkelt at de andre vet det er ulovlig å innføre bjørneskinn til Norge og rett og slett ikke ville ta en slik risiko. Mange som ikke er interesserte i å ha et bjørneskinn heller for den saks skyld. Det er ikke sånn at alle jegere har lyst på et bjørneskinn og gidder den jobben det er å garve og få det "brukandes".

Jeg føler meg ganske så sikker på at det er sant at han ikke var med når bjørnene ble skutt, dette er vel også i tråd med hva politiet sier. Og om han var med i Messengergruppa eller ikke er vel også enkelt å få sjekket ut, all den tid de har de digitale sporene. 

Endret av Anonym90059005
  • Liker 1
  • Nyttig 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Til å spy av bilder med drept gaupe over skuldrene . Flere tv program jeg ikke orket å se pga han der😡

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
  • 1 måned senere...
Skrevet

Håper inderlig han får sin straff. 

IMG_2083.jpeg

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Fy f den gjengen der juger! De holdt øye med binna og ungene i lang tid. De ba hverandre om å holde kjeft om observasjoner og holde det hemmelig. De jaget bjørnene over flere timer "Så ikke bjørneungene" BULLSHIT!! De tør ikke engang å stå for sine handlinger! Ingen av disse rednecksa bryr seg om moral, etikk eller dyrevelferd. Ikke fikk de lov til å skyte dyr i det området, de slapp hundene etter bjørnene som angrep dem, brukte kjøretøy for å jage, ingen av disse meldte inn dette til viltnemda, og stakkars Dreyer som ikke hadde noe som helst med det her å gjøre, og ble bare dratt inn i saken, slepte bjørneungen avgårde, poserte med den foran kameraet og tok med seg skinnet hjem... Telefonen hans ble vel hacket i ettertid også med alle disse "hemmelige" smsene. 

Når de har kommet forbi alderen der frontallappen skal ha utviklet seg og de fremdeles oppfører seg som bøller uten respekt for loven så vil de aldri forandre seg, bare skjule det bedre. Inndra våpen og jaktlisens til disse gutteungene for livet og la menn med respekt for lov,vilt og natur ta seg av jakta.

Endret av Luvinesta
  • Liker 31
  • Nyttig 17
Skrevet
Luvinesta skrev (3 minutter siden):

Fy f den gjengen der juger! De holdt øye med binna og ungene i lang tid. De ba hverandre om å holde kjeft om observasjoner og holde det hemmelig. De jaget bjørnene over flere timer "Så ikke bjørneungene" BULLSHIT!! De tør ikke engang å stå for sine handlinger! Hunden holdt "strupetak" på bjørn-ungen så den vistnok ikke fikk puste og ble avlivet av humane årsaker. Ingen av disse rednecksa bryr seg om moral, etikk eller dyrevelferd. Ikke fikk de lov til å skyte dyr i det området, de slapp hundene etter bjørnene som angrep dem, brukte kjøretøy for å jage, ingen av disse meldte inn dette til viltnemda, og stakkars Dreyer som ikke hadde noe som helst med det her å gjøre, og ble bare dratt inn i saken, slepte bjørneungen avgårde, poserte med den foran kameraet og tok med seg skinnet hjem... Telefonen hans ble vel hacket i ettertid også med alle disse "hemmelige" smsene. 

Når de har kommet forbi alderen der frontallappen skal ha utviklet seg og de fremdeles oppfører seg som lite intelligente rednecks uten respekt for verken vilt eller lovverket så vil de aldri forandre seg, bare skjule det bedre. Inndra våpen og jaktlisens til disse gutteungene for livet og la menn med respekt for lov,vilt og natur ta seg av jakta.

Svært godt skrevet og jeg er 100% enig i alt! 

Hater faunakriminalitet og er glad for at det blir tatt alvorlig enten det er i Norge eller som i dette tilfelle i Sverige. Håper samtlige får sin velfortjente straff 🤞

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Håper også disse får sin straff nå. For et lavmål av et "jaktlag". 

Er jo godt dokumentert at de brøt reglene.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Bur søpla inne. Lille Isak "bjørnejeger" har ingenting ute i samfunnet å gjøre. Meningsløs figur. 

Er så lei av menn som tror de kan gjøre som de vil. Hjernen deres fungerer ikke godt nok. Det er kun egeninteresse som driver de.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Altfor liten straff de prater om. Håper slike aldri får lov å gå på jakt mere. Slike som han eier ikke respekt for dyr eller natur🤬

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Håper de blir sittende inne. Det er noe ekstremt usexy med jegere som bryter viltlova. Man får høste av naturen, da er det bare kvalmt å bryte lovverket. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Den største tabben Dreyer gjorde i forhold til å være mistenkt som medskyldig var å flå den bjørnungen og ta med seg skinnet hjem. Blir garantert dømt for ulovlig utførsel av det skinnet. Og ganske sikkert medskyldig i den jakten. Å komme med den syltynne unnskyldningen at det ikke var han som avfyrte skuddene i dette jaktlaget er jo latterlig. 
Som noen har nevnt her. Det er viktig at slik redneck-opptreden i måten de jakter på blir strengt straffet. Her er snakk om mange timer med drivjakt med bil som bryter helt med grunnleggende jaktmoral. 
At disse rednecks skal få retten til å tro de jaget bjørnene i flere timer og ikke visste det var bjørnunger der? Kan ikke være de skarpeste knivene i skuffen. 
Alle som deltok i denne jakten burde fradømmes jakt på livstid. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
RoffeHarry skrev (3 timer siden):

Den største tabben Dreyer gjorde i forhold til å være mistenkt som medskyldig var å flå den bjørnungen og ta med seg skinnet hjem. Blir garantert dømt for ulovlig utførsel av det skinnet. Og ganske sikkert medskyldig i den jakten. Å komme med den syltynne unnskyldningen at det ikke var han som avfyrte skuddene i dette jaktlaget er jo latterlig. 
Som noen har nevnt her. Det er viktig at slik redneck-opptreden i måten de jakter på blir strengt straffet. Her er snakk om mange timer med drivjakt med bil som bryter helt med grunnleggende jaktmoral. 
At disse rednecks skal få retten til å tro de jaget bjørnene i flere timer og ikke visste det var bjørnunger der? Kan ikke være de skarpeste knivene i skuffen. 

Så enig. Grusomt hvordan de plaget de først også 😢🤬

• Liker 7
Skrevet
Daniella2026 skrev (På 17.2.2026 den 19.43):

Til å spy av bilder med drept gaupe over skuldrene . Flere tv program jeg ikke orket å se pga han der😡

Og dette onde, feige krapylet har vegan og dyrevernsforkjemper Sophie stått i med... 🤮

• Liker 4
Skrevet
RoffeHarry skrev (På 26.3.2026 den 10.06):

Bevisene sier heldigvis noe annet.

Hjerteskjærende å se videoen hvor bjørnemor og to av ungene løper over veien før hun blir plaffet ned av en av disse feige jævlene. 

• Liker 7
Skrevet
JessicaL skrev (1 time siden):

Og dette onde, feige krapylet har vegan og dyrevernsforkjemper Sophie stått i med... 🤮

Forstår ikke hvorfor han regnes som 'kjekk' og er så populær for flere jenter enn jeg hadde trodd.. Klarer ikke se hva de finner så tiltrekkende ved han? Er det 'matchomann' inntrykket han skaper med å være med på Norges tøffeste? Altså liksom at han blir sett på som å være ekstra barsk? Han er jo ikke så pen å se på, altså han skiller seg ikke ut i mengden som kjekkere enn flest (synes jeg). Men har sett på TikTok unge jenter som sikler etter han🤨

At Sophie var villig til å ødelegge imaget sitt vedrørende dyrevern for å imponere Isak med å være med han på jakt klarer jeg virkelig ikke å fatte.😅

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det barn som skriver eller??

Skrevet
Elidaa skrev (15 timer siden):

Forstår ikke hvorfor han regnes som 'kjekk' og er så populær for flere jenter enn jeg hadde trodd.. Klarer ikke se hva de finner så tiltrekkende ved han? Er det 'matchomann' inntrykket han skaper med å være med på Norges tøffeste? Altså liksom at han blir sett på som å være ekstra barsk? Han er jo ikke så pen å se på, altså han skiller seg ikke ut i mengden som kjekkere enn flest (synes jeg). Men har sett på TikTok unge jenter som sikler etter han🤨

At Sophie var villig til å ødelegge imaget sitt vedrørende dyrevern for å imponere Isak med å være med han på jakt klarer jeg virkelig ikke å fatte.😅

"Så pen og se på" lol. Vi er da takk gud forskjellige. Har du standarden på utseendet og personligheten til den perfekte mann?skriv en bok da vell. Få høre.

Skrevet
Elidaa skrev (16 timer siden):

Jeg syns han var veldig imponerende på "Norges Tøffeste". Han klarte jo dobbelt så mye som alle de andre, som var treningsnarkomane crossfit folk og sånt. Det er litt fascinerende at en som har tittelen "fisker" har så mye mer kapasitet enn de som lever for og av å trene opp kroppen sin. 

Men hans holdninger til dyr er jo helt usmakelig. Jeg husker jeg så på den serien der han reiste med en koie han hadde kjøpt. Da hadde han med seg hunden sin som han var veldig glad i og han ønsket å fryse ned sæd fra hunden for å bruke i avl senere. Det viste seg at hunden var steril og dyrlegen foreslå at det kunne ha sammenheng med forfrysninger på testiklene. Dette kunne ikke Isak skjønne noe av, han hadde aldri hatt noen skader på hunden mente han. 5 minutter senere ser vi scener fra at han har med seg hunden på jakt i timesvis i 25 minusgrader hvor hunden vasser i snø til knærne. Det blir kommentert masse på hvor kaldt det er 🙄

Dette er jo litt typisk for de som driver med jakt. Dyr er gjenstander for menneskets utnyttelse, ikke selvstendige individ med egenverdi. Hundene er verktøy og dyrene i naturen er "viltressurser" som de liker å kalle det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...