Gå til innhold

Isak Dreyer

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sandie skrev (10 minutter siden):

Håper mange fortsetter å gjøre dette fremover, også etter at utfallet av rettssaken er klart.

NRK foretar seg nok ikke noe før den tid. Men om det ender med domfellelse vil det bli svært vanskelig å forsvare hvorfor de skal beholde en slik TV-"personlighet". 

Her er et godt eksempel på moderne heksejakt, men siden temaet er søte dyr så synes dere det er helt greit. "Burn him!"

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thyra skrev (49 minutter siden):

Denne tråden er flere år gammel, men ble vel aktuell igjen pga denne saken.

Da er nok den tråden jeg begynte i flyttet in hit, for det var en annen overskrift når jeg tryket meg in.

• Liker 1
Skrevet
Mr X skrev (37 minutter siden):

Her er et godt eksempel på moderne heksejakt, men siden temaet er søte dyr så synes dere det er helt greit. "Burn him!"

Nå er det litt relevant at han er kjent for nettopo jakt... Hadde han vært kjent for dansing og arestert for skate svindel hadde det vært en ting. Men når han blir arestert for kriminalitet som handler om netteopp det han frontes som god i av NRK, da er det et problem i seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Jepp, her fremstår du som nok en hobbypsykolog som har analysert Isak sin personlighet. Slike som deg var med på å bure inne Viggo Kristiansen og slike som deg gjorde at han satt inne i neste 21 år. Det verste av alt er at du og dine mener at dere har rett til dette. Trodde virkelig at vi hadde lært mer etter noen rettskandaler. Rop gjerne korfest når han er deømt og dommen er endelig, men akkurat nå er dere motbydelige!

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mr X skrev (3 timer siden):

Jepp, her fremstår du som nok en hobbypsykolog som har analysert Isak sin personlighet. Slike som deg var med på å bure inne Viggo Kristiansen og slike som deg gjorde at han satt inne i neste 21 år. Det verste av alt er at du og dine mener at dere har rett til dette. Trodde virkelig at vi hadde lært mer etter noen rettskandaler. Rop gjerne korfest når han er deømt og dommen er endelig, men akkurat nå er dere motbydelige!

Nehh.. Om han så var med på selve jakta eller ei, bare det at han tok med seg skinnet fra bjørneungen hjem er bevis nok på at han har null innvendinger om valget som ble tatt. Skulle ha blitt fratatt jaktlisensen for evig tid.  "Jegere" med null respekt for forvaltning, loven og natur har ingenting med våpen å gjøre. Det at han også poserte med bjørnen i ettertid og fraktet bort bjørneungen er også bevis nok. Man er helt idiot om man tror på forklaringen hans at han ikke hadde noe som helst med "jakta" å gjøre når jaktlaget hadde observert bjørnefamilien over lengre tid og jaget over flere timer med bil. Jakthunder skal heller ikke rive opp levende vilt. Han visste hva som hadde skjedd, og han tok et bevisst valg om å verken melde jaktlaget eller den ulovlig felte binna og ungen til svenske myndigheter. Like ille.

Endret av Nebel86
  • Liker 15
Skrevet
Nebel86 skrev (55 minutter siden):

Nehh.. Om han så var med på selve jakta eller ei, bare det at han tok med seg skinnet fra bjørneungen hjem er bevis nok på at han har null innvendinger om valget som ble tatt. Skulle ha blitt fratatt jaktlisensen for evig tid.  "Jegere" med null respekt for forvaltning, loven og natur har ingenting med våpen å gjøre. Det at han også poserte med bjørnen i ettertid og fraktet bort bjørneungen er også bevis nok. Man er helt idiot om man tror på forklaringen hans at han ikke hadde noe som helst med "jakta" å gjøre når jaktlaget hadde observert bjørnefamilien over lengre tid og jaget over flere timer med bil. Jakthunder skal heller ikke rive opp levende vilt. Han visste hva som hadde skjedd, og han tok et bevisst valg om å verken melde jaktlaget eller den ulovlig felte binna og ungen til svenske myndigheter. Like ille.

Det er her svensk lov kommer inn. I min frie verden er enhver uskyldig frem til dommen faller. Det er faktisk demokratiets pris!

• Liker 2
Skrevet
Thyra skrev (6 timer siden):

På gruppenivå stemmer jo dette, men man skal være forsiktig med å konkludere på individnivå!

Selvsagt er det ikke greit at noen føler seg høyt hevet over jaktlovene. Men man må holde tunga rett i munnen og kritisere for det som faktisk har skjedd, ikke spekulere i andre ting.

Ja, det stemmer på gruppenivå, som jeg skrev. Ergo er sannsynligheten høyere for at slik adferd forekommer blant folk som gir beng i reglene, fordi de mener å ha noe slags selvfølgelig rett til å bruke naturen akkurat som de vil.

Jeg er enig i at det ikke er bra å spekulere i andre ting enn det som har skjedd. Det som skjedde for to år siden var at Dreyer ble stoppet på flyplassen i Trondheim og tatt inn til avhør, senere tiltalt. Alt etter ønske fra svensk rettsvesen. Vi kan lese i dokumenter fra de svenske myndigheter at de mener Dreyer og co har jaktet på hensynsløs måte og beskriver torturlignende omstendigheter. 

Dette går inn på meg, og det går inn på mange andre. Det er ikke å spekulere eller hisse hverandre opp når man reagerer med avsky og frustrasjon over å få avdekket grusomheter mot dyr.

Jeg kunne håpe at for ettertiden så fikk unge mennesker, og særlig unge menn, litt andre forbilder. Ekte jegere som jakter for matauk, og følger regler og har hodet fullt av sunn fornuft. DET er tøft det.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
keops skrev (1 time siden):

Ja, det stemmer på gruppenivå, som jeg skrev. Ergo er sannsynligheten høyere for at slik adferd forekommer blant folk som gir beng i reglene, fordi de mener å ha noe slags selvfølgelig rett til å bruke naturen akkurat som de vil.

Jeg er enig i at det ikke er bra å spekulere i andre ting enn det som har skjedd. Det som skjedde for to år siden var at Dreyer ble stoppet på flyplassen i Trondheim og tatt inn til avhør, senere tiltalt. Alt etter ønske fra svensk rettsvesen. Vi kan lese i dokumenter fra de svenske myndigheter at de mener Dreyer og co har jaktet på hensynsløs måte og beskriver torturlignende omstendigheter. 

Dette går inn på meg, og det går inn på mange andre. Det er ikke å spekulere eller hisse hverandre opp når man reagerer med avsky og frustrasjon over å få avdekket grusomheter mot dyr.

Jeg kunne håpe at for ettertiden så fikk unge mennesker, og særlig unge menn, litt andre forbilder. Ekte jegere som jakter for matauk, og følger regler og har hodet fullt av sunn fornuft. DET er tøft det.

Var det to år siden??? Jeg trodde det hadde skjedd nå nylig.

Ikke at det gjør saken noe bedre, altså.

Endret av Thyra
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Thyra skrev (3 timer siden):

Var det to år siden??? Jeg trodde det hadde skjedd nå nylig.

Ikke at det gjør saken noe bedre, altså.

Ja, det er to år siden.

Jeg har satt meg grundig inn i denne saken. En opprørende, grusom og forjævlig sak. 

Endret av keops
  • Liker 4
  • 3 uker senere...
Skrevet
Maiken2025 skrev (3 minutter siden):

Hvem tv program ?🥵

IMG_1099.jpeg

Dama til - på NRK tror jeg

• Liker 1
Skrevet
Tiarella skrev (16 minutter siden):

Dama til - på NRK tror jeg

Så bilde var delt . Ja godgutten til nrk 🐻

Skrevet
Maiken2025 skrev (På 21.9.2025 den 15.53):

Så bilde var delt . Ja godgutten til nrk 🐻

Ikke mye godgutt lenger. Han var spennende i Norges Tøffeste med å være løsningsorientert og virket som han hadde føttene nede på jorden. Snakket om kjærligjetssorg etc.

Sjelden sett en som har tapt seg så mye. Startet ned Farmen og så har det bare gått nedover. Får 🤢 av hele fyren nå.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan ikke fatte at de fremdeles tar han med i neste sesong av Norges tøffeste. Han er en dårlig person, han burde ikke få være på tv, han burde ikke lønnes av statskanalen vår. NRK har ikke baller nok til å stå for noe som helst 🤬

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Han er nå aktuell med «Eventyrlig oppussing», et program som ingen burde støtte opp under når han er en del av det. 

• Liker 7
Skrevet
Anonym_2024 skrev (5 minutter siden):

Han er nå aktuell med «Eventyrlig oppussing», et program som ingen burde støtte opp under når han er en del av det. 

Det var veldig kjedelig han ble med der, likte programmet . Men denne sesong har jeg ikke sett pga Isak .

• Liker 7
Skrevet
Maiken2025 skrev (8 minutter siden):

Det var veldig kjedelig han ble med der, likte programmet . Men denne sesong har jeg ikke sett pga Isak .

Jeg skal heller ikke det. 

• Liker 6
  • 4 uker senere...
Skrevet

Det er kanskje litt for sent å nevne det, men det eneste beviset mot Isak er at han er med i et bilde hvor han poserer med en bjørn som politiet mener er binnen, et bilde hvor han slepte bjørneungen, og at han tok med bjørneskinnet hjem.  Politiet mener selv at han ikke var med når de skjøt binnen og bjørneungen (så han skjøt ikke bjørnene, og han var ikke med i bilen).  Han var heller ikke med i messenger gruppen.
(https://www.vg.no/rampelys/i/25rjLx/dette-er-bevisene-mot-isak-dreyer-og-jaktlaget)

Alt annet er spekulasjon.  La rettssystemet håndtere dette, en heksejakt er ikke nødvendig.
Han og de fem andre er kun tiltalt, ikke dømt, og han er uskyldig til det motsatte er bevist.

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...