Gå til innhold

Isak Dreyer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å jakte binne med bjørneunger med bil er selvfølgelig dyremishandling. Videre å ta med seg bjørneskinnet til ungen vitner om at man syntes dette var helt greit. Send klage til NRK! Kommer det nok klager blir de nødt til å agere!! Kjemp for dyrene, de har ingen stemme!!! 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mr X skrev (4 timer siden):

Hvilken relevans mener du denne informasjonen har i denne tråden?

Tråden handler om dyremishandling....

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Mr X skrev (21 minutter siden):

Du er stjerneeksempel på begrepet hobbypsykolog og gir begrepet et brukernavn. Du skal allikevel ha kred for at ikke gjemme deg bak anonym knappen.

Det virker som du tar dette veldig personlig. Er du jeger selv?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Mr X skrev (24 minutter siden):

Du er stjerneeksempel på begrepet hobbypsykolog og gir begrepet et brukernavn. Du skal allikevel ha kred for at ikke gjemme deg bak anonym knappen.

Hun påpeker jo bare fakta. Folk som driver med dyreplageri har støre sansynlighet for å bli voldelige mot menesker og. Trode det var almenkunskap omtrent jeg. Det er ikke "hobbypsykologi" å referere til forskning gjort av ekte psykologer. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det til Kringkastingsrådet på nrk man sender inn klage? Evt kan noen sende link til hvor man klager inn? Ønsker virkelig ikke at Isak skal få mer tid på skjermen etter hva han har gjort. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (20 minutter siden):

Hun påpeker jo bare fakta. Folk som driver med dyreplageri har støre sansynlighet for å bli voldelige mot menesker og. Trode det var almenkunskap omtrent jeg. Det er ikke "hobbypsykologi" å referere til forskning gjort av ekte psykologer. 

Er det jeg prøver å få inn..

Hobbypsykolog? En ekte historie fra barndommen. Husker det var tre gutter som likte å plage dyr. De fanget katter, kastet de i en sekk og kastet de på havet. Jeg så det aldri selv men fikk det fortalt. 
To av de endte opp som kriminelle. Hvor de er bl.a dømt for vold. 
Hadde jeg vært hobbypsykologen kunne jeg sagt at det var eksempelet på at de som mishandler dyr også ender opp med å skade mennesker. 
Nei. Sånn fungerer det ikke. Man må ha pålitelig statistikk med variabler for at det skal bli seriøs forskning. 

Når det gjelder denne saken med bjørnene så synes jeg det er urovekkende at Dreyer og jaktlaget er voksne menn godt inn i 20-årene. Dette er ikke tenåringsgutter. Det at man går på jakt med slike holdninger i moden alder må da bety at for sjansen for holdningsendringer i fremtiden blir dårligere?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Elidaa skrev (8 minutter siden):

Er det til Kringkastingsrådet på nrk man sender inn klage? Evt kan noen sende link til hvor man klager inn? Ønsker virkelig ikke at Isak skal få mer tid på skjermen etter hva han har gjort. 

Bla deg bakover så finner du epost til hvor du skal klage, du finner nok forslag til tekst og…

Skrevet (endret)
Pippi Lotta skrev (40 minutter siden):

Tråden handler om dyremishandling....

Nei, er ikke dette en tråd i rampelys-forumet som handler om Isak Dreyer da..? 

Endret av enkefru
  • Liker 3
Skrevet
keops skrev (2 timer siden):

Det er jo større sannsynlighet for at folk som ikke bryr seg om jaktreglene og ikke går av veien for å terrorisere viltet underveis også er tilbøyelige til å være voldelige i andre sammenhenger.

Jeg forstår ikke at man blir opprørt av dette, er vel ingen grunn til å.kalke folk for hobbypsykolog fordi man har fått med seg disse godt dokumenterte sammenhengene.

Jeg synes det er mye mer å bli opprørt av at noen føler seg høyt hevet over jaktregler som er utviklet over svært lang tid, for å hensynta alt liv.

Det kan ikke bli klarere eksepmpel på hobbypsykolog og hun er ikke alene om det her i denne tråden. Dette er absurde spekulasjoner som dere bør skamme dere over!

• Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Pissprat i denne sammenhengen!

• Liker 2
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Nei, er ikke dette en tråd i rampelys-forumet som handler om Isak Dreyer da..? 

Å når jeg begymte å skrive her, så handlet den om dyremishandling av bjørner. Ser tittelen er endret nå. Men alle skriver vel om dyremishandlingen fremdeles....

• Liker 2
Skrevet
Mr X skrev (21 minutter siden):

Pissprat i denne sammenhengen!

Hvorfor symes du det?

Gjest Maiken2025
Skrevet
Elidaa skrev (3 timer siden):

Sendte bare Mail til nrk. Finner den Mail adr på nrk siden. Fint flere står opp. Dyrene har ingen stemme 🐻❤️🙏🏼

Skrevet
Maiken2025 skrev (17 minutter siden):

Sendte bare Mail til nrk. Finner den Mail adr på nrk siden. Fint flere står opp. Dyrene har ingen stemme 🐻❤️🙏🏼

Takk, helt enig💖🐻 

• Hjerte 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (11 timer siden):

Hvorfor symes du det?

Fordi det er like saklig som at jeg sier du er en forskrudd mannehatende Bitterbitch. Kan jo være riktig at du faktisk er det, men en fullstendig usaklig uttalelse her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var for en del år siden på Heksemonumentet i Vardø. Monumentet er til minne for de 91 menneskene, (77 kvinner) som ble dømt til døden for hekseri i Vardø og Finnmark på 1600 tallet.Innvendig er det en mørk korridor med 91 små lysende vinduer, én for hvert offer, og tekstplater med navn og korte biografier. Ofrene ble ofte dømt etter kjappe rettssaker, og noen ble til og med dømt etter overtroiske metoder, som drukningstester – hvis de fløt, ble de regnet som hekser.

Møtet med dette monumentet og lesningen av biografene, som også inneholdt utskrift fra rettsdokumentene gjorde et meget sterkt inntrykk på meg.

Denne tråden minner meg veldig på hvordan massesuggesjonen for 400 år siden utarter seg i dag, bare i moderne form. Fy faen jeg blir kvalm!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (14 timer siden):

Det er jo større sannsynlighet for at folk som ikke bryr seg om jaktreglene og ikke går av veien for å terrorisere viltet underveis også er tilbøyelige til å være voldelige i andre sammenhenger.

Jeg forstår ikke at man blir opprørt av dette, er vel ingen grunn til å.kalke folk for hobbypsykolog fordi man har fått med seg disse godt dokumenterte sammenhengene.

Jeg synes det er mye mer å bli opprørt av at noen føler seg høyt hevet over jaktregler som er utviklet over svært lang tid, for å hensynta alt liv.

På gruppenivå stemmer jo dette, men man skal være forsiktig med å konkludere på individnivå!

Selvsagt er det ikke greit at noen føler seg høyt hevet over jaktlovene. Men man må holde tunga rett i munnen og kritisere for det som faktisk har skjedd, ikke spekulere i andre ting.

• Liker 1
Skrevet
Maiken2025 skrev (11 timer siden):

Håper mange fortsetter å gjøre dette fremover, også etter at utfallet av rettssaken er klart.

NRK foretar seg nok ikke noe før den tid. Men om det ender med domfellelse vil det bli svært vanskelig å forsvare hvorfor de skal beholde en slik TV-"personlighet". 

• Liker 4
Skrevet
Pippi Lotta skrev (12 timer siden):

Å når jeg begymte å skrive her, så handlet den om dyremishandling av bjørner. Ser tittelen er endret nå. Men alle skriver vel om dyremishandlingen fremdeles....

Denne tråden er flere år gammel, men ble vel aktuell igjen pga denne saken.

• Liker 1
Skrevet

For en fyr som utgir en selvbiografi i 20-årene hvor han skriver at han ble ufrivillig rikskjendis etter at han frivillig deltok i to realityprogrammer sier sitt om fyren🙄🙄 Egoet er jo helt enormt.

• Liker 3
  • Nyttig 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...