Møkkalei Skrevet 28. august #221 Skrevet 28. august Mr X skrev (1 time siden): Noterer meg en vill forhåndsdømming av Isak og en rekke forståsegpåere briljerer i tråden. Det som er fakta så langt er at han var med på jaktlaget og såvidt jeg forstår det har hatt skinnet til en av ungene med seg til Norge. Det er også fakta at jaktlaget har brutt loven med å drive motorisert jakt og skutt binne med unger. Jakta var i utgpkt lovlig, men eskalerte til å bli et lovbrudd. Det lukter 1600 tallets inkvisisjon lang vei her og de synes jeg presonlig er noe dritt. Kanseler gjerne når alle fakta er på bordet og dom er avsagt. Mange her burde virkelig skamme seg! Han tar med seg skinnet vel vitende om hva som har foregått. Jakt på bjørnemor med unger fra en bil. Driter i om han skjøt eller ikke, han ville ha et minne fra denne grusomme handlingen og det gjør fyren uspiselig etter min mening. Ikke at han var noe å se på i tv ruta i utgangspunktet, utrolig kjedelig og forutsigbar fyr som spiller det gørrkjedelige nordlendingkortet. Gjesp. 25 2
Margit777 Skrevet 28. august #222 Skrevet 28. august Anonym90059005 skrev (På 27.8.2025 den 15.02): Tips til hvor kan lese hele tiltalen? Sikkert flashback forumet
Margit777 Skrevet 28. august #223 Skrevet 28. august Durancell skrev (20 minutter siden): Fyren virker svært enkel. Drit tøft å drepe bjørneunger 😩 5 2
Chiquita Skrevet 28. august #224 Skrevet 28. august Hold your horses! Der jeg kommer ifra, så er man uskyldig frem til man er dømt. Og jeg sier ikke at han ikke vil bli dømt for enkelte punkter i tiltalen, men ser også at hele tiltalen ikke gjelder for alle de dømte. F.eks så skriver VG at ‘politiet mener ikke at tv-profilen var tilstede da hverken binnen eller ungen ble skutt’. Videre at Dreyer ikke var en del av messengersamtalen som ble sletta. At han skulle håndtert situasjonen annerledes, det vil nok de fleste si seg enig i. Men la nå domstolen komme med sitt, før man krever sletting av TV-serier osv. Når dommen foreligger, DA kan man reagere 1 6
Rotekopp2021 Skrevet 28. august #225 Skrevet 28. august Mr X skrev (1 time siden): Han var i utgpkt med på en lovlig jakt lisensiert av svenske myndigheter. Jeg er i motsetning til deg ikke tilhenger av gatejustis, men lar domstolene ta saken. Nei, det er jo hele poenget? Det er ALLTID ulovlig å felle binne med unger. Jakten var altså ulovlig fra starten, og dette vet alle jegere. Så har de også jaget bjørnene med bil og hund i timevis, han ene har selv sagt i avhør at den ene bjørneungen var så skadet av hunden at den måtte skytes. Det er GROV mishandling å la en hund rive og slite i en allerede vettskremt og utslitt unge. I tillegg ble to andre unger etterlatt uten moren sin, og disse døde sannsynligvis etterpå som følge av dette. Selv om Dreyer ikke var den som trykket på avtrekkeren var han 100 % delaktig og har selv delt bilder av seg selv der han poserer med den døde ungen som et trofe. Det er mao ingen tvil om hva som har skjedd og at Dreyer med viten og vilje har vært med på grov dyremishandling og faunakriminalitet. 23 11
Gjest Anonym_2024 Skrevet 28. august #226 Skrevet 28. august (endret) Chiquita skrev (11 minutter siden): Hold your horses! Der jeg kommer ifra, så er man uskyldig frem til man er dømt. Og jeg sier ikke at han ikke vil bli dømt for enkelte punkter i tiltalen, men ser også at hele tiltalen ikke gjelder for alle de dømte. F.eks så skriver VG at ‘politiet mener ikke at tv-profilen var tilstede da hverken binnen eller ungen ble skutt’. Videre at Dreyer ikke var en del av messengersamtalen som ble sletta. At han skulle håndtert situasjonen annerledes, det vil nok de fleste si seg enig i. Men la nå domstolen komme med sitt, før man krever sletting av TV-serier osv. Når dommen foreligger, DA kan man reagere Ja? Han kan bli dømt for å tatt i mot skinnet til bjørneungen, som han aktivt var med å jakte på moren til. Det er ikke bare en juridisk side av denne saken, det er også en MORALSK forkastelig side. Endret 28. august av Anonym_2024
Anonym90059005 Skrevet 28. august #227 Skrevet 28. august Rotekopp2021 skrev (30 minutter siden): Nei, det er jo hele poenget? Det er ALLTID ulovlig å felle binne med unger. Jakten var altså ulovlig fra starten, og dette vet alle jegere. Så har de også jaget bjørnene med bil og hund i timevis, han ene har selv sagt i avhør at den ene bjørneungen var så skadet av hunden at den måtte skytes. Det er GROV mishandling å la en hund rive og slite i en allerede vettskremt og utslitt unge. I tillegg ble to andre unger etterlatt uten moren sin, og disse døde sannsynligvis etterpå som følge av dette. Selv om Dreyer ikke var den som trykket på avtrekkeren var han 100 % delaktig og har selv delt bilder av seg selv der han poserer med den døde ungen som et trofe. Det er mao ingen tvil om hva som har skjedd og at Dreyer med viten og vilje har vært med på grov dyremishandling og faunakriminalitet. Gitt at de bevisst har jaktet binna, som tiltalen sier, så er det ulovlig ja. Hvor er bilde han har delt der han poserer med den døde ungen? Eneste jeg har sett er bilde med han og binna. Og bilde hvor han drar den døde bjørnungen i skogen. Ellers er det ikke uvanlig å forflytte seg med bil på jakt, for å postere på ulike steder, det er noe annet enn å "jakte bjørnene med bil", som vel tiltalen går ut på, og de bestrider. Så får vi se hva retten sier. Litt usikkert hvor stor rolle han har hatt her, gjenstår å se, men ser ikke bra ut. Og bjørneskinnet i seg selv kommer han seg vel uansett ikke unna.
Pippi Lotta Skrevet 28. august #228 Skrevet 28. august Anonym90059005 skrev (25 minutter siden): Gitt at de bevisst har jaktet binna, som tiltalen sier, så er det ulovlig ja. Hvor er bilde han har delt der han poserer med den døde ungen? Eneste jeg har sett er bilde med han og binna. Og bilde hvor han drar den døde bjørnungen i skogen. Ellers er det ikke uvanlig å forflytte seg med bil på jakt, for å postere på ulike steder, det er noe annet enn å "jakte bjørnene med bil", som vel tiltalen går ut på, og de bestrider. Så får vi se hva retten sier. Litt usikkert hvor stor rolle han har hatt her, gjenstår å se, men ser ikke bra ut. Og bjørneskinnet i seg selv kommer han seg vel uansett ikke unna. De har jo film av at de forøler bjørnene, og den ene sier jo selv at bjørneongen var så skadet at den nesten ikke kune puste.... Jeg trof ikke det er så veldig mye tvil om hva de gjore. 7 1
Vera Skrevet 28. august #229 Skrevet 28. august Pippi Lotta skrev (På 27.8.2025 den 19.17): Er det Søviknes du tenker på her? Trond Giske har jo fått gjenomgå ganske kraftig synes jeg, han har bare ikke sjølinsikt nok til å forstå han er kanselert.... Henretelse er å ta ganske hart i, men jeg synes jo det er alvorlig når en som er kjent for nettopo jakt blir tiltalt for denne type lovbrud. Det er også noe med de som går eter barn eller dyr, det vekker nok et ekstra sinne hos folk når ofrene er så forsvarsløse. Ja det har vel vært flere politikere som har ødelagt jenter/gutter, som slipper billig unna..og sitter med fete jobber etterpå. Jeg syns det er et snodig fenomen at dyreplageri vekker større harme hos folk enn mishandling/overgrep på barn. Ikke at jeg ikke syns denne saken er alvorlig nok, for den er forkastelig..men jo, jeg syns fortsatt det er et snodig fenomen. Jeg syns også det er skremmende å se hvordan mennesker hauser hverandre opp i kommentarfeltene..det er så primitivt. 2
Minitroll Skrevet 28. august #230 Skrevet 28. august Jeg synes selvsagt det er en stor feil av nrk og tv3 å bruke denne typen. Men nrk har vist gang på gang at de gjerne bruker umoralske kjendiser så lenge de er populære. Jeg ser ikke på Norges tøffeste, men regner med det er vanskelig å bare ta hele greia av lufta på grunn av deltakerne. Det er vel innspilt for lenge siden? 5
Villanelle Skrevet 28. august #231 Skrevet 28. august Nettopp sendt klage til NRK. Håper de klipper han ut av Norges tøffeste. Vera skrev (2 timer siden): Ja det har vel vært flere politikere som har ødelagt jenter/gutter, som slipper billig unna..og sitter med fete jobber etterpå. Jeg syns det er et snodig fenomen at dyreplageri vekker større harme hos folk enn mishandling/overgrep på barn. Ikke at jeg ikke syns denne saken er alvorlig nok, for den er forkastelig..men jo, jeg syns fortsatt det er et snodig fenomen. Jeg syns også det er skremmende å se hvordan mennesker hauser hverandre opp i kommentarfeltene..det er så primitivt. Hvilke folk på tv har ødelagt barn og ikke fått en haug klager på sin deltakelse i tv-programmer? Det er forskjell på en politiker og en programleder. Hvem skal du klage til om politikeren, annet enn partiet vedkommende er en del av? Partier som også gjerne verner om sine egne. Denne sammenligningen funker ikke helt altså, sorry. Og i stedet for at du kaller folk primitive, så burde du heller se det som positivt at folk reagerer på motbydelig oppførsel mot forsvarsløse vesener, enten det er dyr eller barn.
Maiken2025 Skrevet 28. august #232 Skrevet 28. august Skuffende om Tv 3 ikke gjør noe også. Han må ha vist at dette vil rulle opp. Fatter ikke at han var frekk nok å bli med på to ulike program på tv. Han har hatt en rolle uansett på denne turen. Å er han så innmari tøff kunne han stoppet å bli med å drepe og plage disse stakkars bjørnene.
Vera Skrevet 28. august #233 Skrevet 28. august Villanelle skrev (28 minutter siden): Nettopp sendt klage til NRK. Håper de klipper han ut av Norges tøffeste. Hvilke folk på tv har ødelagt barn og ikke fått en haug klager på sin deltakelse i tv-programmer? Det er forskjell på en politiker og en programleder. Hvem skal du klage til om politikeren, annet enn partiet vedkommende er en del av? Partier som også gjerne verner om sine egne. Denne sammenligningen funker ikke helt altså, sorry. Og i stedet for at du kaller folk primitive, så burde du heller se det som positivt at folk reagerer på motbydelig oppførsel mot forsvarsløse vesener, enten det er dyr eller barn. Hvilke folk på TV..? La meg se..husker du Metoo kampanjen..? Det måtte en kampanje til for å få reaksjoner.. Jeg tror nesten jeg kan garantere deg at folk ville ha reagert sterkere om feks Søviknes hadde drept en bjørnunge, enn voldtatt en ungdom..eller - historien viser jo at jeg har rett. Denne mannen har også hatt mye TV-tid. Som politiker har man jo det..så hvorfor du trekker frem TV vet jeg ikke. Jeg syns det er primitivt å ønske noen død..om du tar deg en kikk på kommentarfeltet på Instagram ser du kanskje hva jeg mener..der ønskes det at ulykker skal ramme både han og familie..noen ønsker biljakt og våpen på ham. Temmelig primitivt i mine øyne - spesielt når saken man reagerer på omhandler drap. Jeg reagerer også på gapestokk-mentaliteten..vi har fortsatt ikke hørt alle sider av historien, og saken er ikke ferdig etterforsket av politiet - men allerede har folk kommet opp med det de anser for passende straff for ugjerningen..selv om de hverken sitter på beviser for hendelsesforløpet eller var i situasjonen. Han skal kanselleres i alle kanaler - før saken er ferdig behandlet. Skremmende. Heldigvis lever vi i en rettsstat.. 1
Villanelle Skrevet 28. august #234 Skrevet 28. august Vera skrev (1 time siden): Hvilke folk på TV..? La meg se..husker du Metoo kampanjen..? Det måtte en kampanje til for å få reaksjoner.. Jeg tror nesten jeg kan garantere deg at folk ville ha reagert sterkere om feks Søviknes hadde drept en bjørnunge, enn voldtatt en ungdom..eller - historien viser jo at jeg har rett. Denne mannen har også hatt mye TV-tid. Som politiker har man jo det..så hvorfor du trekker frem TV vet jeg ikke. Jeg syns det er primitivt å ønske noen død..om du tar deg en kikk på kommentarfeltet på Instagram ser du kanskje hva jeg mener..der ønskes det at ulykker skal ramme både han og familie..noen ønsker biljakt og våpen på ham. Temmelig primitivt i mine øyne - spesielt når saken man reagerer på omhandler drap. Jeg reagerer også på gapestokk-mentaliteten..vi har fortsatt ikke hørt alle sider av historien, og saken er ikke ferdig etterforsket av politiet - men allerede har folk kommet opp med det de anser for passende straff for ugjerningen..selv om de hverken sitter på beviser for hendelsesforløpet eller var i situasjonen. Han skal kanselleres i alle kanaler - før saken er ferdig behandlet. Skremmende. Heldigvis lever vi i en rettsstat.. Jeg trekker fram tv fordi her er det snakk om en programleder, der det er enkelt å kreve feks at han skal tas av plakaten for programmet han er med i. Det er et sted å henvende seg for det (nrk). Så enkelt er det ikke når det er en politiker, spesielt siden de verner så om sine egne. Det kan man jo se tydelig på alle de som har fått forbli i høye posisjoner i partiene til tross for alt det uetiske de gjør. Og siden du nevner meeto, så ble det vel diverse kanselleringer av det? Poenget mitt var ikke at det ene er noe verre enn det andre nødvendigvis, men at du ikke kan sammenligne disse situasjonene siden de er så forskjellige. Du kaller det snodig, men jeg tenker at det også er rettmessig harme blant folk. Ikke bare drepte de dyra, det var måten det ble gjort på også som var helt forferdelig, med jakt i timesvis og hunder. Dyra har gått gjennom mye lidelse. Jeg har ikke vært innom kommentarfelt andre plasser enn her, men om de ønsker han og familien døde er det helt klart idiotisk, det er jeg enig i. Jeg trodde du sikta til diskusjonen her om å klage til NRK, så beklager, der misforsto jeg deg. 2
Lineaaa Skrevet 28. august #235 Skrevet 28. august Anonym90059005 skrev (6 timer siden): Gitt at de bevisst har jaktet binna, som tiltalen sier, så er det ulovlig ja. Hvor er bilde han har delt der han poserer med den døde ungen? Eneste jeg har sett er bilde med han og binna. Og bilde hvor han drar den døde bjørnungen i skogen. Ellers er det ikke uvanlig å forflytte seg med bil på jakt, for å postere på ulike steder, det er noe annet enn å "jakte bjørnene med bil", som vel tiltalen går ut på, og de bestrider. Så får vi se hva retten sier. Litt usikkert hvor stor rolle han har hatt her, gjenstår å se, men ser ikke bra ut. Og bjørneskinnet i seg selv kommer han seg vel uansett ikke unna. Det er jo lagt ut bilde av at binna og barna krysser en skogsvei og det avfyres skudd fra lasteplanet på pickupen, så de har kjørt rundt på jakt, og på ingen måte gått til fots. 9
Pippi Lotta Skrevet 29. august #236 Skrevet 29. august (endret) Vera skrev (10 timer siden): Ja det har vel vært flere politikere som har ødelagt jenter/gutter, som slipper billig unna..og sitter med fete jobber etterpå. Jeg syns det er et snodig fenomen at dyreplageri vekker større harme hos folk enn mishandling/overgrep på barn. Ikke at jeg ikke syns denne saken er alvorlig nok, for den er forkastelig..men jo, jeg syns fortsatt det er et snodig fenomen. Jeg syns også det er skremmende å se hvordan mennesker hauser hverandre opp i kommentarfeltene..det er så primitivt. Men hvilke politikere er det du tenker på da? At Søviknes kune voldta ei jente mens han var på jobb, og alikevel fik forsette med fremtredene posisjoner er helt sykt! Men det er jo 30 år siden og ikke overaskende i FrP... Giske burde selfølgelig heller ikke få maktpososjoner, men til Ap sit forsvar så har de prøvd å bli kvit han. Han mangler bare totalt selvinsikt og omtanke for partie sitt. Uten om de to kommer jeg ikke på noen flere? I slike saker får nok overgriperen sympati fordi menesker har det med å klandre ofre, og det finnes jo en vis andel av menesker i samfunnet som faktisk er overgripere og derfor gjerne sympatiserer med andre overgripere. Jeg forstår ikke psykologien i det, men mange spør hvor langt skjørte var og antyder at jenta egentlig ville det. Det er nok også relevant at jenta Søviknes gik eter var i tenåra, så mange velger kansje å se på henne som voksen. Er selfølgelig fremdeles forkastelig, men mange ser det ikke av forskjelige forstyra gruner. Hadde jenta vært 5 år tror jeg det ville vært lettere for folk og forstå, og reaksjonene ville blit mer som på dyreplageri. Jeg synes uanset ikke det at folk ikke reagerer så mye på voldtekt er noe gått argument for å ikke reagere på dyreplageri.... Igjen så er jeg ikke for henretelse av noen, men at NRK har jakt programer med en programleder som har drevet med ulovlig jakt (tilaynelatende minst to ganger) er ikke greit! Endret 29. august av Pippi Lotta 4
Mollebolle Skrevet 29. august #237 Skrevet 29. august Kasier skrev (På 27.8.2025 den 15.44): Håper det også sendes mail til TV3 da han er med på Eventyrlig oppussing neste sesong... Jeg elsker å se på Eventyrlig oppussing og syns alt Halvor Bakke og snekkerne gjør blir så fint. Men med en gang jeg hørte at Isak skulle være med, fant jeg ut at det er en sesong jeg ikke skal se. Og i hvert fall nå... Klagemail til NRK og TV3 sendt 👍 Enig! Må innrømme at jeg stusset litt da de gikk ut med at Isak var ny i Eventyrlig-teamet. Allerede da, synes jeg det var snålt. Nå bør de kvitte seg med fyren asap. Kjenner jeg er litt lunken til den nye sesongen, når jegeren er med. Det må da finnes andre de kan ta med. Nå blir det bare negativ alt sammen. Halvor - gjør noe! 2 2
Anonym90059005 Skrevet 29. august #238 Skrevet 29. august Lineaaa skrev (5 timer siden): Det er jo lagt ut bilde av at binna og barna krysser en skogsvei og det avfyres skudd fra lasteplanet på pickupen, så de har kjørt rundt på jakt, og på ingen måte gått til fots. Hvor har du bekreftelse på at de har stått på lasteplanet og skutt? Det har ikke jeg sett noe sted. Om du ser på bildet fra skuddsituasjonen, fra kameraet påmontert rifla, så passer høyden på våpenet i forhold til dyret og bakken overhodet ikke sammen med at den personen står på et lasteplanet. Da ville han siktet mye mer nedover. Det ser tvert i mot helt klart ut som om han står på bakken, som er vanlig på sånn bjørnejakt.
Mr X Skrevet 29. august #239 Skrevet 29. august Denne tråden viser egentlig at mange kvinner sliter med å skille fakta fra følelser og de fleste menn vet at det er nytteløst å diskutere med kvinner når de er i det emosjojnelle hjørnet. Er dette noe man bør tenke videre på mtp hvem man bør ha inn i domstolene osv. Bare se hva enkelte i denne tråden klarer å lire av seg. av forhåndsdømming. Noen av dere er slike som gjerne kunne stått rak i ryggen bak justismord, så skråsikre og så besserwissere at det er faen meg ikke måte på. Jeg blir kvalm av dette! Jeg skal være den første til å kritisere Isak når alle fakta kommer på bordet. Der er vi ikke i nærheten av enda. Kvinner og følelser altså...... 2 3
keops Skrevet 29. august #240 Skrevet 29. august Mr X skrev (13 minutter siden): Denne tråden viser egentlig at mange kvinner sliter med å skille fakta fra følelser og de fleste menn vet at det er nytteløst å diskutere med kvinner når de er i det emosjojnelle hjørnet. Er dette noe man bør tenke videre på mtp hvem man bør ha inn i domstolene osv. Bare se hva enkelte i denne tråden klarer å lire av seg. av forhåndsdømming. Noen av dere er slike som gjerne kunne stått rak i ryggen bak justismord, så skråsikre og så besserwissere at det er faen meg ikke måte på. Jeg blir kvalm av dette! Jeg skal være den første til å kritisere Isak når alle fakta kommer på bordet. Der er vi ikke i nærheten av enda. Kvinner og følelser altså...... Men fakta er jo på bordet. Saken er ferdig etterforsket og har endt i en tiltale, bevis er presentert. Ja, det skal avholdes rettsak, men i noen saker så er det lett å vite hva som har skjedd FØR dommen faller. Så har vi de som velger å gå i skyttergrava og lene seg på godt, gammeldags kvinnehat når frustrasjonen blir for stor. Da hopper vi lett bukk over at den svenske stat har funnet det nødvendig, etter grundig etterforskning, å tiltale denne hobbyjegeren. Nei, da henger vi alt på kvinners følelsesliv. Det later til at du ønsker kvinner ekskludert fra domstolene. Ettersom menn utgjør bortimot 100% av den delen av befolkningen det er nødvendig å fengsle, så et det vel nærliggende å anta at det er hos dette kjønnet de store følelsesutbrudd og dertil kriminelle handlinger hører hjemme. Hvis du savner fakta i denne saken så er det ikke vanskelig å finne oversikt over hvilke bevis påtalemakt en besitter, og hvorfor de ønsker å rettsforfølge Dreyer. 15 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå