Gå til innhold

Isak Dreyer

Havnefogden

Anbefalte innlegg

Mnjah skrev (19 minutter siden):

Heine og hun bor på samme sted, tror jeg. Samme dialekt. 

Bor ikke han på Ekeberg da? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mnjah skrev (24 minutter siden):

Snefriid skrev (4 minutter siden):

Bor ikke han på Ekeberg da? 

Heine Totland? Har ikke sett farmen, men han er i alle fall oppvokst på Bømlo (Moster), et lite sted i Sunnhordland. Et par timer sør for Bergen.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (2 timer siden):

Ikkje litt lik eingong 😂

Endret av Kikkisixx
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han født samme året som SE egentlig? Står så mange forskjellige aldre på begge to, alt fra 24-28 har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badgald0pest2 skrev (16 timer siden):

Er han født samme året som SE egentlig? Står så mange forskjellige aldre på begge to, alt fra 24-28 har jeg lest.

Ja. De er begge 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (På 23.2.2022 den 19.34):

Heine Totland? Har ikke sett farmen, men han er i alle fall oppvokst på Bømlo (Moster), et lite sted i Sunnhordland. Et par timer sør for Bergen.

Haha oida, snakker om dialektbom for min del!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badgald0pest2 skrev (På 23.2.2022 den 22.49):

De er begge født i 1994

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok hatt sine våte drømmer om SE opp gjennom ungdomsårene, og nå få sjansen til å leve livet på den røde løperen sammen med henne er nok mer enn han kunne drømme om. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak flørtet mer og var mye mer den aktive part i flørtingen med Viktoria i «Norges tøffeste». Mens i «Farmen» så er det SE som tar på/holder rundt/flørter mer enn Isak. Hvem er det egentlig han liker best? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solomai skrev (49 minutter siden):

Isak flørtet mer og var mye mer den aktive part i flørtingen med Viktoria i «Norges tøffeste». Mens i «Farmen» så er det SE som tar på/holder rundt/flørter mer enn Isak. Hvem er det egentlig han liker best? 

Er det ungdomsskolen all over her inne? Tenker dere virkelig over andre sine forhold på denne måten?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Er det ungdomsskolen all over her inne? Tenker dere virkelig over andre sine forhold på denne måten?

De fleste oppretter ikke forholdene sine på TV-skjermen. Hele poenget med reality er jo å lage underholdning av livet til folk. At reality-TV er en uting er en annen sak, men det virker som nordmenn synes det er fint å studere andres intetsigende forhold på TV, siden det stadig lages nye sånne serier. Og Isak har selv valgt å inngå to forhold foran kamera - da mister man litt retten til et privatliv.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest CecilieX

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/Qy0P8A/intetsigende-isak-bok-bokanmeldelse-isak-en-hardbarka-jaevel

Ouch!

Virker som journalisten har skjønt at han har vært ute etter kjendis-status hele tiden; Norges mest «ufrivillige» kjendis. Det fremgår av boka at målet hele tiden har vært å bli kjendis slik at han kan leve av podcast og TV-program. Ikke mye igjen av den personen som fremmet hardt kroppsarbeid i primærnæringene. 

«Denne gangen er det Isak Dreyer, primært kjent fra «Norges Tøffeste», «Farmen kjendis» og Sophie Elise sin instagram-konto, som står for tur»

Bittelite stikk på slutten der, så kan man spørre seg hva som egentlig var hensikten med romansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CecilieX skrev (43 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/Qy0P8A/intetsigende-isak-bok-bokanmeldelse-isak-en-hardbarka-jaevel

Ouch!

Virker som journalisten har skjønt at han har vært ute etter kjendis-status hele tiden; Norges mest «ufrivillige» kjendis. Det fremgår av boka at målet hele tiden har vært å bli kjendis slik at han kan leve av podcast og TV-program. Ikke mye igjen av den personen som fremmet hardt kroppsarbeid i primærnæringene. 

«Denne gangen er det Isak Dreyer, primært kjent fra «Norges Tøffeste», «Farmen kjendis» og Sophie Elise sin instagram-konto, som står for tur»

Bittelite stikk på slutten der, så kan man spørre seg hva som egentlig var hensikten med romansen. 

Nå må vel  journalist Synnøve Sundby Fallmyr ta sin del av ansvaret for at boken ble som den ble, og at det fokuseres mest på kjendisgreiene han har vært med på, inkludert SE. Og at boken ble på bare 224 sider, med bilder hentet fra hans instagram. Det er vel hun som holder pennen, sannsynligvis.

Så hvorfor ikke ta seg tid til å gjøre jobben skikkelig? Isak har garantert en mer spennende historie å fortelle enn det som kommer fram i boka, ref. anmeldelsen i VG. Det nevnes refleksjoner rundt verdien av håndverksyrker, noe hun burde gått dypere inn i. Da kanskje særlig fiskeryrket, som sårt trenger rekruttering. Det burde heller ikke være umulig å hoste opp noen bilder fra vakre Nord-Norge, og kanskje noen bilder fra oppvekst og senere jobb.

Uten at jeg har lest boka, og sannsynligvis aldri kommer til å gjøre det, så får jeg inntrykk av et visst hastverksarbeid her. Smi mens Farmenjernet er varmt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (1 time siden):

Nå må vel  journalist Synnøve Sundby Fallmyr ta sin del av ansvaret for at boken ble som den ble, og at det fokuseres mest på kjendisgreiene han har vært med på, inkludert SE. Og at boken ble på bare 224 sider, med bilder hentet fra hans instagram. Det er vel hun som holder pennen, sannsynligvis.

Så hvorfor ikke ta seg tid til å gjøre jobben skikkelig? Isak har garantert en mer spennende historie å fortelle enn det som kommer fram i boka, ref. anmeldelsen i VG. Det nevnes refleksjoner rundt verdien av håndverksyrker, noe hun burde gått dypere inn i. Da kanskje særlig fiskeryrket, som sårt trenger rekruttering. Det burde heller ikke være umulig å hoste opp noen bilder fra vakre Nord-Norge, og kanskje noen bilder fra oppvekst og senere jobb.

Uten at jeg har lest boka, og sannsynligvis aldri kommer til å gjøre det, så får jeg inntrykk av et visst hastverksarbeid her. Smi mens Farmenjernet er varmt liksom.

Jeg tenkte ouch mest knyttet til kommentaren om han som avsløres som like kjendis-søkende som de aller fleste andre influencere. Han fremstod jo i Norges tøffeste som en unik motpol til jevnaldrende som søker oppmerksomhet. Det var i alle fall det som fascinerte meg; hvordan hardt kroppsarbeid gir styrke og muskler som utkonkurrerte 100-vis av tomme treningstimer foran speilet på treningsstudioet. Slik det fremstår nå er han jo bare enda en i mengden som ønsker å bygge karriere på kjendisstatusen, inkludert den obligatoriske  boka som selger seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Finlay
CecilieX skrev (8 minutter siden):

Jeg tenkte ouch mest knyttet til kommentaren om han som avsløres som like kjendis-søkende som de aller fleste andre influencere. Han fremstod jo i Norges tøffeste som en unik motpol til jevnaldrende som søker oppmerksomhet. Det var i alle fall det som fascinerte meg; hvordan hardt kroppsarbeid gir styrke og muskler som utkonkurrerte 100-vis av tomme treningstimer foran speilet på treningsstudioet. Slik det fremstår nå er han jo bare enda en i mengden som ønsker å bygge karriere på kjendisstatusen, inkludert den obligatoriske  boka som selger seg selv. 

Ja?

Det er jo nettopp derfor jeg mener journalisten - som etter all sannsynlighet har ført boken i pennen - har gjort en slett jobb.

Hun har altså ikke klart å trekke ut den personligheten vi så i Norges tøffeste, men henfalt til den sannsynligvis mer lettsolgte utgaven av Isak Dreyer, som realitykjendis og muligens kjæresten til SE. Istedet for å gå nærmere inn på fiskeren, friluftsmannen, og selve mennesket Isak. Han uttalte jo på forhånd at "han håper boka kan føre til at fiskerne blir sett på som viktigere enn før", noe den altså ikke gjør, ref. anmeldelsen. Og det er jo synd.

Men boka selger nok bra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være medierådgiver Sophie Elise som har anbefalt at han må komme med bok? At siden hun regisserte romansen på Farmen, kunne hun fortsette å regissere hans kjendisframtid. Bare han hørte på, og forholdt seg til henne. Jeg ser ikke bort fra det, faktisk. Nok et eksempel på at man ikke skal agere veldig innenfor den omkretsen som tilsier orkanens øye. Da klarer man ikke se hele saken og ta de rette perspektivene. Stakkars Isak! Håper han kommer seg unna nå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (1 time siden):

Kan det være medierådgiver Sophie Elise som har anbefalt at han må komme med bok? At siden hun regisserte romansen på Farmen, kunne hun fortsette å regissere hans kjendisframtid. Bare han hørte på, og forholdt seg til henne. Jeg ser ikke bort fra det, faktisk. Nok et eksempel på at man ikke skal agere veldig innenfor den omkretsen som tilsier orkanens øye. Da klarer man ikke se hele saken og ta de rette perspektivene. Stakkars Isak! Håper han kommer seg unna nå.

Tror nok ikke det er noe synd på han der, Isak er en luring som nok vet akkurat hva han gjør. Tror nok han plutselig innså hvor lett det var å tjene mye penger og smir nok selv for harde livet nå. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...