Havnefogden Skrevet 11. februar 2022 #1 Del Skrevet 11. februar 2022 Mann i 20-årene som ble hele Norges tøffeste i 2021. Så ble han fanget opp av TV2 og invitert inn på Farmen Kjendis i 2022. Ikke nok med det, men det oppsto romanse mellom han og selveste Sophie Elise der inne. Hvordan status er der i skrivende stund vites ikke. Selvfølgelig stopper det ikke der når man har fått smaken på publisitet og applaus. Sammen med ny kompis, Jens Kvernmo, fra Jens i Canada etc på NRK, har de startet podcast. Skitprat med Jens og Isak. Og det er akkurat det det er. Jeg er overhodet ikke i målgruppen, så jeg skal ikke mene noe om podcasten. Skal Isak bære kjendisstatusen og bli å se i 71 grader nord, Kompani Lauritzen og kanskje til og med Skal vi Danse, for så å få sin egen serie på TV2, eller klarer han å beholde sin identitet og integritet gjennom det nyskapte mediekaoset. Jeg er usikker på om han har nok kraft i seg selv. Dette er tenkt som innspill til en diskusjon om hvordan de som blir kastet ut i et mediesirkus skal klare seg, og hvordan Isak klarer seg, spesielt. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. februar 2022 #2 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) Jeg kjenner ikke til fyren, men han har i alle fall skapt et dårlig inntrykk ved å gå etter en person som var i forhold (SE). Var han ikke selv i et forhold, og utro i tillegg til elsker? Endret 11. februar 2022 av Tvillingsjel 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 11. februar 2022 #3 Del Skrevet 11. februar 2022 Havnefogden skrev (1 time siden): Skal Isak bære kjendisstatusen og bli å se i 71 grader nord, Kompani Lauritzen og kanskje til og med Skal vi Danse, for så å få sin egen serie på TV2, eller klarer han å beholde sin identitet og integritet gjennom det nyskapte mediekaoset. Jeg er usikker på om han har nok kraft i seg selv. Dette er tenkt som innspill til en diskusjon om hvordan de som blir kastet ut i et mediesirkus skal klare seg, og hvordan Isak klarer seg, spesielt. Det blir forsåvidt spennende å følge med på. Hvor lenge vil han eksistere som "enkel fisker fra Bodø"(Sophie Elises ord)? Farmen kjendis, forholdet til SE og podcast kan utvilsomt være et springbrett til noe annet, hvis han er interessert i det. Tenker at bare det å takke ja til Farmen kjendis, og å stille opp på godt betalte "paparazzi"- bilder i Se&Hør, er signaler om at han er åpen for en mer kommersiell retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. februar 2022 #4 Del Skrevet 12. februar 2022 Håper vi slipper en Niklas Baarli-reprise fra TV2; en komplett uinteressant person som er med i 5 forskjellige program samtidig. 43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. februar 2022 #5 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) loffen skrev (11 timer siden): Håper vi slipper en Niklas Baarli-reprise fra TV2; en komplett uinteressant person som er med i 5 forskjellige program samtidig. Det gjør vi dessverre ikke. Her fiskes relasjoner for hva det er verdt. Først plutselig interessant for markedsføring av ny podcast hos Lindmo, deretter er veien åpen i alle retninger. Fra 2017 jobber han ikke som fisker, men som "TV-personlighet." https://www.nrk.no/trondelag/farmen-isak-dreyer-lager-skitprat-podkast-med-eventyrer-_jens-i-villmarka_-kvernmo-1.15816576 Endret 12. februar 2022 av Revenge o'Cavatina 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 12. februar 2022 #6 Del Skrevet 12. februar 2022 Revenge o'Cavatina skrev (32 minutter siden): Det gjør vi dessverre ikke. Her fiskes relasjoner for hva det er verdt. Først plutselig interessant for markedsføring av ny podcast hos Lindmo, deretter er veien åpen i alle retninger. Fra 2017 jobber han ikke som fisker, men som "TV-personlighet." Som TV-personlighet frykter jeg han blir kjedelig, og kanskje kortlivet. Han virker ikke spesielt utadvendt som person, og kan i tilfelle neppe fungere uten en mer livlig makker som drar lasset. Det er jo det at han er nettopp “enkel” fisker og håndverker som gjør ham annerledes, og for øyeblikket eksotisk og interessant. Friluftsprogrammer kan muligens være noe, men i det øyeblikket han tropper opp i paljetter- da er det kjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 12. februar 2022 #7 Del Skrevet 12. februar 2022 Det er jo dette som er den nye vinen! I ett lite land med relativt få som presterer på et sånt nivå at de fremstår som forbilder og idoler, må det gripes fatt i selv den "enkleste fisker fra Bodø". Synergien mellom aktørene i dette sirkuset bør være velkjent, og vi som publikum bærer det største ansvaret. Når heia-ropene runger over Some kan en karriere som sirkusklovn være skapt. Mange har forsøkt uten å lykkes, men har du x-faktoren kan et liv i media uten å ha prestert noe som helst være innenfor rekkevidde. Vi får det vi fortjener av G-kjendiser i så måte 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 12. februar 2022 #8 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) Finlay skrev (18 minutter siden): Som TV-personlighet frykter jeg han blir kjedelig, og kanskje kortlivet. Han virker ikke spesielt utadvendt som person, og kan i tilfelle neppe fungere uten en mer livlig makker som drar lasset. Det er jo det at han er nettopp “enkel” fisker og håndverker som gjør ham annerledes, og for øyeblikket eksotisk og interessant. Friluftsprogrammer kan muligens være noe, men i det øyeblikket han tropper opp i paljetter- da er det kjørt. Enig! Leter etter omstendigheter som rettferdiggjør hans 15 minutes of fame, men leter fortsatt for å si det sånn... Han er sympatisk og sterk og introvert. Hva mer? Endret 12. februar 2022 av Jammf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 12. februar 2022 #9 Del Skrevet 12. februar 2022 Havnefogden skrev (18 timer siden): Skal Isak bære kjendisstatusen og bli å se i 71 grader nord, Kompani Lauritzen og kanskje til og med Skal vi Danse, for så å få sin egen serie på TV2, ... Det tviler jeg sterkt på, jeg synes fyren har karisma på størrelse med en østers. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. februar 2022 #10 Del Skrevet 12. februar 2022 Han er (eller ansett som) ekte, handy, naturlig og troverdig. Kommer med podcast nå og var på Lindmo i går (ikke fått sett det ennå). Han representer den type influencer eller mediepersonlighet som folk vil ha nå; en som ser ut som dem, lite høytidelig og driver med noe ute i naturen. En yngre utgave av Monsen. Det kan fort bli en suksess, men han burde kanskje holdt seg til Nrk. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 12. februar 2022 #11 Del Skrevet 12. februar 2022 Kollontaj skrev (5 minutter siden): Han er (eller ansett som) ekte, handy, naturlig og troverdig. Kommer med podcast nå og var på Lindmo i går (ikke fått sett det ennå). Han representer den type influencer eller mediepersonlighet som folk vil ha nå; en som ser ut som dem, lite høytidelig og driver med noe ute i naturen. En yngre utgave av Monsen. Det kan fort bli en suksess, men han burde kanskje holdt seg til Nrk. Godt å se en «enkel « naturlig , handy , oppegående mann bli poppis . Vi har da nok jåle -menn , mobbe -menn og drama -menn . Isak er et bra forbilde og et friskt pust, håper han «varer « 😃💪 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 Fikk et veldig godt inntrykk av Isak Dreyer i Norges tøffeste. Har ikke sett Farmen kjendis. Kunne godt tenkt meg å sett han og Jens Kvernmo i tospann på tur ala Monsen. Monsen begynner å trekke på åra og trenger en arvtager, selv om jeg tror og håper vi får se Monsen på tur i mange år fremover. 🙂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. februar 2022 #13 Del Skrevet 12. februar 2022 mykemule skrev (6 minutter siden): Fikk et veldig godt inntrykk av Isak Dreyer i Norges tøffeste. Har ikke sett Farmen kjendis. Kunne godt tenkt meg å sett han og Jens Kvernmo i tospann på tur ala Monsen. Monsen begynner å trekke på åra og trenger en arvtager, selv om jeg tror og håper vi får se Monsen på tur i mange år fremover. 🙂 https://www.nrk.no/trondelag/farmen-isak-dreyer-lager-skitprat-podkast-med-eventyrer-_jens-i-villmarka_-kvernmo-1.15816576 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. februar 2022 #14 Del Skrevet 12. februar 2022 Det var jo det som var det unike ved Isak i Norges tøffeste; med bare bakgrunn fra hardt arbeid viste han at det kan bygge styrke både mentalt og fysisk. Målt opp mot de som står på treningssenter og ikke egentlig produserer noe annet enn kropp, så var det fantastisk, særlig med tanke på at arbeid i primærnæringene ikke akkurat er det som mange strekker seg etter. Sånn sett var han et fantastisk forbilde. Om han nå skal velge den samme veien som tusenvis av andre SoMe-profiler: å tjene pengene sine på å produsere tomt innhold så faller i alle fall min interesse. Når han nå skal han kapitalisere på kjendis-statusen sin så slutter han å være unik, slutter å være fanebærer for hardt arbeid. Hans nye «venner» innen bransjen har åpenbart påvirket retningen har valgt. Dritt lei av at folk med dårlige verdier og holdninger er de som pumpes frem i media og som blir rollemodeller som unge folk strekker seg etter. Vi trenger positive påvirkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 12. februar 2022 #15 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) Jeg fikk ikke et godt inntrykk av han fra Norges tøffeste, ene og alene pga måten han tok tak i ei gås langs veien. Måtte pent slippe den igjen, fikk beskjed fra produksjonen. Samme lemfeldige behandlingen av en kylling på markedet på Farmen, og senere i samme program der han har putta 4 høner studd sammen i en striesekk og slapp dem løs en og en under fremførelsen av en "revy" de satte opp der. Endret 12. februar 2022 av Zenhouse 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 12. februar 2022 #16 Del Skrevet 12. februar 2022 Tvillingsjel skrev (20 timer siden): Jeg kjenner ikke til fyren, men han har i alle fall skapt et dårlig inntrykk ved å gå etter en person som var i forhold (SE). Var han ikke selv i et forhold, og utro i tillegg til elsker? Vi vet ikke hvem som gikk etter hvem 😉 Også litt forskjell på om han hadde noen flørter gående på utsiden og hun var i et langvarig samboerskap. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 12. februar 2022 #17 Del Skrevet 12. februar 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 12. februar 2022 #18 Del Skrevet 12. februar 2022 For unge er han mest kjent som den SE bedro Kasper med på riksdekkende tv.. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 12. februar 2022 #19 Del Skrevet 12. februar 2022 Monky skrev (2 minutter siden): For unge er han mest kjent som den SE bedro Kasper med på riksdekkende tv.. Javel? Og hvorfor er folk så fordømmende her? Ingen av oss vet jo noe om hvordan forholdet var da hun dro på Farmen. Kanskje det egentlig var over, selv om det ikke så ut sånn på tv i forkant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 13. februar 2022 #20 Del Skrevet 13. februar 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Ved spørsmål til moderering kan man sende en melding til meg eller lage tråd på Ris og Ros Rampelyset. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå