AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Jeg vurderer å reise bort en natt eller to når tvillingene våre er ca. 2,5 mnd gammel. Både far og jeg er hjemme sammen fra fødsel av, så vi begge er «hovedomsorgspersoner». Alt jeg finner på nett om dette er at begge foreldre sammen eller hovedomsorgsperson bør vente en ganske lenge med å reise, men tenker det er annerledes siden vi er to med dem hele tiden, som de kjenner like godt. Når det gjelder mating tenker jeg det går fint, for vi skal uansett gi mme i tillegg til å amme(om jeg i det heletatt får det til). jeg tror personlig jeg vil klare fint å være borte 1 natt, kanskje også 2. men det jeg lurer på er om dette vil gå fint for barna. Er det noen som vet? Anonymkode: 601f3...4e9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg tror personlig jeg vil klare fint å være borte 1 natt, kanskje også 2. men det jeg lurer på er om dette vil gå fint for barna. Er det noen som vet? Er de født enda? Anonymkode: 9e215...eb8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #3 Skrevet 11. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er de født enda? Anonymkode: 9e215...eb8 Nei. Anonymkode: 601f3...4e9
mereo Skrevet 11. februar 2022 #4 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Anonymkode: 601f3...4e9 Da venter du å ser 5 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #5 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Anonymkode: 601f3...4e9 Da hadde jeg sett det an og bestemt meg når de blir 2 mnd + Anonymkode: 9e215...eb8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #6 Skrevet 11. februar 2022 2 minutter siden, mereo said: Da venter du å ser Det jeg lurer på er ikke om det går fint for min del, men om det er noe i veien for det for barna sin del? Anonymkode: 601f3...4e9
Mooza Skrevet 11. februar 2022 #8 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jeg lurer på er ikke om det går fint for min del, men om det er noe i veien for det for barna sin del? Barna greier seg. Det er verre med deg og far 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #9 Skrevet 11. februar 2022 2 minutter siden, Mooza said: Barna greier seg. Det er verre med deg og far Hehe ja, det vil jeg også tro😅 men bra! Da vet jeg at det ikke er noe i veien for det sånn sett. Så får vi se om mammahjertet klarer det😊 Anonymkode: 601f3...4e9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #10 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vurderer å reise bort en natt eller to når tvillingene våre er ca. 2,5 mnd gammel. Både far og jeg er hjemme sammen fra fødsel av, så vi begge er «hovedomsorgspersoner». Alt jeg finner på nett om dette er at begge foreldre sammen eller hovedomsorgsperson bør vente en ganske lenge med å reise, men tenker det er annerledes siden vi er to med dem hele tiden, som de kjenner like godt. Når det gjelder mating tenker jeg det går fint, for vi skal uansett gi mme i tillegg til å amme(om jeg i det heletatt får det til). jeg tror personlig jeg vil klare fint å være borte 1 natt, kanskje også 2. men det jeg lurer på er om dette vil gå fint for barna. Er det noen som vet? Anonymkode: 601f3...4e9 Du har ikke født enda har du? Hovedomsorgsperson begge to fordi dere begge er der ja… lykke til med det det er jo bare å dra. Alle sier det, alle gjør det. Ikke tenk så mye på babyene, da får du aldri gjort noe… de klarer seg fint med far eller… la meg si det sånn, jeg vet ikke hva du er invitert til, men jeg ville nok akseptert med et visst forbehold, og kanskje ikke påtatt meg masse oppgaver i forbindelse med arrangement eller reise… bare tilfelle… ting ikke er heeeeelt sånn som «alle» sier… men legg planen og er alt fint, dra! Du kommer til å kjenne på deg om det er bra for babyene dine eller ikke. Er magefølelsen god, kjør på! Anonymkode: bb727...f00 1
Heln Skrevet 11. februar 2022 #11 Skrevet 11. februar 2022 For friske barn går det helt fint. For barn med kolikk for eksempel, vil det være forferdelig å måtte dele på bare ett menneske med en annen baby. Men det vet du jo ikke før du står i det
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #12 Skrevet 11. februar 2022 1 minutt siden, Heln said: For friske barn går det helt fint. For barn med kolikk for eksempel, vil det være forferdelig å måtte dele på bare ett menneske med en annen baby. Men det vet du jo ikke før du står i det Ja det vet vi jo ikke før det nærmer seg, og hvis de er syke med kolikk eller annet så er det helt uaktuelt for meg å dra noe sted. Men hvis det blir noe av så vil det uansett bli med god hjelp fra svigers. Det er mye å være alene med to selv om de er friske. Anonymkode: 601f3...4e9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #13 Skrevet 11. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hovedomsorgsperson begge to fordi dere begge er der ja… lykke til med det Anonymkode: bb727...f00 Ja, er det ikke det da? Vi er jo to foreldre som har permisjon samtidig fra de blir født til de er 5 mnd. Vi kommer til å være like tett på dem begge to, så ser ikke den at de skal knytte seg mye mer til en av oss fremfor den andre? Eller misforstår jeg hva du mener? Anonymkode: 601f3...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #14 Skrevet 11. februar 2022 Du bør nok ikke planlegge tidspunktet for tidlig, spesielt når ungene ikke engang er født, sånn at du ikke blir for skuffet om det ikke går når de er 2,5mnd! Anonymkode: 2a3d3...642
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #15 Skrevet 11. februar 2022 Det kan bli utfordrende om du ammer. Tenker at pumping i seg selv er jo en jobb, og om du skal pumpe i opptil 2 døgn for 2 babyer mens du er vekke, så kan det være at det blir mer strev enn kos. Om det går bra for babyene vet du ikke før du har lært deg å kjenne de. Noen er klistremerkebabyer og da er det ikke sikkert at babyene syns far er "god nok". Se det ann du. Du vet fort om det er noe du vil eller ikke, og om magefølelsen sier det går greit når tiden er der, så stol på den😊 Tvillingene har jo også en fordel med at de nok finner trygghet i hverandre uansett. Anonymkode: 912b2...a5c 1
mereo Skrevet 11. februar 2022 #16 Skrevet 11. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det jeg lurer på er ikke om det går fint for min del, men om det er noe i veien for det for barna sin del? Anonymkode: 601f3...4e9 Sannsynligvis ikke, men det er jo ikke godt å si. Så derfor sier jeg vent å se. Babyer har preferanser på så mangt selvom de er små Endret 11. februar 2022 av mereo Leif!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #17 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hovedomsorgsperson begge to fordi dere begge er der ja… lykke til med det Problemet er? Anonymkode: 17089...76c 2
Pikaboo Skrevet 11. februar 2022 #18 Skrevet 11. februar 2022 Du tenker det går fint nå, men mest sannsynlig vil du ikke klare å gå fra dem så lenge når de er så små. Ville ventet med å bestille tur til de er født. Jeg selv klarer ikke bestemme meg for om jeg er klar til å reise fra min nå når han er nesten 1,5 år. Ikke bare pga ammingen, men fordi jeg ser hvor mye han trenger meg hos seg, og merker jeg savner han smertelig mye bare etter endt arbeidsdag. Jeg skulle aldri bli en sånn mor som ikke klarte å gå fra han, men plutselig ble jeg og «en sånn» Du har knapt sluttet med bleier selv. Er det noen spesiell grunn til at det haster? Isåfall må du jo bare få det til selvfølgelig !
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #19 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har fått svar på det jeg lurte på. Takk folkens😊 ts Anonymkode: 601f3...4e9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #20 Skrevet 11. februar 2022 Begge mine har vært veldig mammadalter og hengt i puppen. Ikke roet seg på kvelden uten pupp. Hvis dine blir sånn kan det bli vanskelig å dra. Jeg ville bare sett an når de er født, og tatt forbehold. Skulle gjerne ha kunne reist bort en natt selv (minste er seks mnd og ligger som en leppefisk inntil meg hver natt fortsatt - pappa som legger aksepteres ikke 😆). Blir kanskje annerledes med tvillinger der begge må trå til på en annen måte fra start. Lykke til! Anonymkode: 3ad87...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå