Gå til innhold

Spotting i 5 dager før mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt? Eller kan det bety at det er noe som ikke stemmer?

Anonymkode: be3fe...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laura80 skrev (2 timer siden):

Ja kan bety at progesteronverdiene dine er litt lave etter eggløsning.

Takk for svar. Kan det ha negativ innvirkning på muligheten til å bli gravid? 😬 er det noe jeg kan gjøre selv? Eller bør jeg få resept på tilskudd fra lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Kan det ha negativ innvirkning på muligheten til å bli gravid? 😬 er det noe jeg kan gjøre selv? Eller bør jeg få resept på tilskudd fra lege?

Det KAN være et problem for et festet egg å klare holde seg der, og risikere å miste i sa/ eller egget ikke vil feste seg, men det trenger ikke bety mye. Leger kan gi progesterontilskudd men mange vil nok at man skal ha prøvd en stund, gjerne mistet noen ganger og så tilby progesteron ved neste svangerskap. Kommer litt an på legen. Mange leger vil neppe si at det betyr så mye om man spotter. Selv kan du spise vitamin b6 etter eggløsning og/eller wild yam, enten i pilleform eller krem. Dette øker progestero mer naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (28 minutter siden):

Det KAN være et problem for et festet egg å klare holde seg der, og risikere å miste i sa/ eller egget ikke vil feste seg, men det trenger ikke bety mye. Leger kan gi progesterontilskudd men mange vil nok at man skal ha prøvd en stund, gjerne mistet noen ganger og så tilby progesteron ved neste svangerskap. Kommer litt an på legen. Mange leger vil neppe si at det betyr så mye om man spotter. Selv kan du spise vitamin b6 etter eggløsning og/eller wild yam, enten i pilleform eller krem. Dette øker progestero mer naturlig. 

Takk for at du tar deg tid til å skrive så utfyllende svar 🌸 

Jeg tenker jeg kan begynne med å øke mengden mat med vit b6, så kan jeg prøve tilskudd etter hvert hvis det fortsatt ikke skjer noe på prøvefronten 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for at du tar deg tid til å skrive så utfyllende svar 🌸 

Jeg tenker jeg kan begynne med å øke mengden mat med vit b6, så kan jeg prøve tilskudd etter hvert hvis det fortsatt ikke skjer noe på prøvefronten 🤞🏻😊

Banan, gulrot og ananas er feks også bra for å øke progesteron i lutealfasen. Men skal endel til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det også sånn. Kunne gjerne spotte opp til 7 dager før menstruasjon. Ble gravid i tredje prøveperiode, og er nå i uke 11. Spottet mye til og med uke 6 i graviditeten, men nå har det endelig gitt seg. Så det trenger ikke bety vanskeligheter med å bli gravid. Lykke til 🌷

Anonymkode: f213a...5ca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...