Gå til innhold

Venninne begynt å jobbe med en jeg var mer eller mindre forelsket i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg trenger råd til hvordan jeg skal håndtere en situasjon. Jeg jobbet med en fyr i ca 1.5 år for noen mnd siden som jeg etterhvert fikk følelser for. Jeg bestemte meg for å slutte å jobbe med han siden jeg er i et forhold med en fyr jeg elsker høyt.  Dette var en veldig komplisert situasjon.. Det skjedde aldri noe fysisk og heller ingen direkte konfrontasjon med disse følelsene. Vi hadde mye til felles yrkesmessig, ting å snakke om som jeg ikke har kunnet prate om til andre. Jeg er ganske sikker på at dette var gjensidig da ting ble sagt. Han er også i et forhold.

Vi begge har ikke snakket mye siden siste gang annet enn at han kommenterer på mine IG stories innimellom etc. Jeg har fikset slik at jeg ikke får opp noe av hans sosiale medier verken på Facebook eller Instagram. Jeg har følt at jeg har klart å komme meg videre. Men nå har min beste venninne begynt å jobbe med denne fyren og det river opp i gamle følelser og det gir meg en følelse av frustrasjon fordi jeg føler han jobber med henne kun for å få en reaksjon ut av meg. Han likte ofte å holde meg på «pinebenken» med jobb relaterte ting. Han snakket også mye stygt om kjæresten sin til meg, indikerte hele tiden at han skulle gjøre det slutt og fisket i mitt forhold. Jeg sa jeg var lykkelig og at jeg ikke hadde planer om å gjøre det slutt. Men fortsatt var det sterk tiltrekning der. Vi snakket mye om vårt syn på utroskap etc...  altså vi hadde mye dype samtaler. 

Han er veldig god i det han driver med, og for min venninne kan dette åpne opp muligheter som hun enda ikke har hatt. Men det plager meg dessverre at jeg må bli konfrontert med situasjonen igjen når jeg treffer min venninne. Hun har 100% valget selv og dette er ikke noe hun «må», og det har ikke streifet tankene hennes.. at det kan gjøre ting vanskelig for meg. 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg har vært oppmuntrende mot min bestevenninne men selvsagt også nyskjerrig... I dag er jeg i dårlig humør og tenker på han. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: af2c2...dc1

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre? 

Gi blaffen i begge og forholde deg til han du er i et forhold med og elsker veldig høyt!

Du kan ikke bry deg med andre på den måten når du har en fyr du velger å være sammen med. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva kan jeg gjøre? 

Gå videre med livet. Dette har ikke noe med hverken din venninne eller tidligere kollega å gjøre. 

Anonymkode: 70aab...88e

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Gi blaffen i begge og forholde deg til han du er i et forhold med og elsker veldig høyt!

Du kan ikke bry deg med andre på den måten når du har en fyr du velger å være sammen med. 

Du, jeg vet dette. Men jeg klarer ikke å kontrollere tankene mine. Jeg har gått over «stokk og stein» for å prøve å unngå relasjonen våres. Jeg vet ikke hvordan jeg skal stoppe tankene. 

Jeg har også vært til en viss grad åpen med samboer ang dette. Vi har et trygt og godt forhold med mye åpenhet og kjærlighet til hverandre. Har vært sammen i 5 år. 
ts 

Skrevet

Passe paranoid å tro at din venninne er ansatt fordi han vil holde deg nær.

Det var du som fikk følelser og du har selv ansvar i situasjonen. Din venninne skal ikke straffes og miste muligheter pga det.

Anonymkode: 251ba...6d0

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå videre med livet. Dette har ikke noe med hverken din venninne eller tidligere kollega å gjøre. 

Så kutte ut venninne da? Dette er jobb som gjerne er prosjekt basert. Jeg kan ikke unngå å se at de jobber sammen da mye deles online. 
Ts 

Skrevet

Du tenker at venninnen din skal gå glipp av denne jobbmulighetene fordi du syns det er vanskelig å bli konfrontert med dine egne utroskapstanker? Eller misforstår jeg helt nå? Slike hensyn kan du ikke forvente at hun tar.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Passe paranoid å tro at din venninne er ansatt fordi han vil holde deg nær.

Det var du som fikk følelser og du har selv ansvar i situasjonen. Din venninne skal ikke straffes og miste muligheter pga det.

Anonymkode: 251ba...6d0

Det er ikke paranoid. Selv hun sa det til meg. Hun jobber innenfor noe helt annet enn det han gjør, så det gir lite mening. Han vet også veldig godt at vi er bestevenner. 
ts 

Skrevet
17.11 skrev (Akkurat nå):

Du tenker at venninnen din skal gå glipp av denne jobbmulighetene fordi du syns det er vanskelig å bli konfrontert med dine egne utroskapstanker? Eller misforstår jeg helt nå? Slike hensyn kan du ikke forvente at hun tar.

Nei, jeg tenker ikke det. Hvorfor er folk så innmari dømmende her? Hvis du leser teksten jeg har skrevet ser du ganske klart at jeg har unngått fyren så godt det lar seg gjøre. Jeg blir nå påminnet han igjen og jeg klarer ikke å kontrollere tankene mine. Det er derfor jeg skriver her inne. Jeg kunne aldri vært utro med typen og jeg hadde dumpet han før jeg hadde gjort noe sånt. Nettopp derfor jeg har unngått fyren. 

Så værsåsnill kom med noen gode råd i stedet for hard dømming. 
ts 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke paranoid. Selv hun sa det til meg. Hun jobber innenfor noe helt annet enn det han gjør, så det gir lite mening. Han vet også veldig godt at vi er bestevenner. 
ts 

Beklager om jeg tar feil, men jeg ser for meg en 90-talls High School-film med Josh Hartnett, Jennifer Love Hewitt og Jessica Biel i et trekantdrama, med noen uventede vinkler.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

ts 

Du må slutte å overtenke og analysere alt som involverer de. Lev ditt eget liv. Du kontrollerer selv dine egne tanker, så du må forsøke å ta kontroll over de, og styre de over på noe annet. Bruk gjerne hjelpemidler om nødvendig.

Det er pyton, men det går over.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager om jeg tar feil, men jeg ser for meg en 90-talls High School-film med Josh Hartnett, Jennifer Love Hewitt og Jessica Biel i et trekantdrama, med noen uventede vinkler.

Haha.. jeg skjønner det!  Kunne vært en såpeopera... Jeg kan ikke gi mer detaljer ang hva slags jobb etc dette er i frykt av å bli gjenkjent. 

ts 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, jeg tenker ikke det. Hvorfor er folk så innmari dømmende her? Hvis du leser teksten jeg har skrevet ser du ganske klart at jeg har unngått fyren så godt det lar seg gjøre. Jeg blir nå påminnet han igjen og jeg klarer ikke å kontrollere tankene mine. Det er derfor jeg skriver her inne. Jeg kunne aldri vært utro med typen og jeg hadde dumpet han før jeg hadde gjort noe sånt. Nettopp derfor jeg har unngått fyren. 

ts 

Jeg dømmer ikke, jeg stiller spørsmål, med forbehold om at jeg kan ha misforstått deg.

Det virket bare slik med tanke på at du skrev at venninnen din ikke "må" ta denne jobben, og at hun tilsynelatende kke tenker over hvor vanskelig dette er for deg. Jeg lurer dermed på hva du mener hun burde gjort annerledes. Takket nei til jobben?

Slutt å følg med på hva de deler i sosiale medier, slutt å bry deg om dette prosjektet, og se om du klarer å hekte deg av dette tankespinnet er mitt råd. 

• Liker 2
Skrevet

Rådet er å glemme fyren, være venninne med venninnen din og slutte å overanalysere og la dette være større enn det er. 

Anonymkode: 6085e...2fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
17.11 skrev (Akkurat nå):

Jeg dømmer ikke, jeg stiller spørsmål, med forbehold om at jeg kan ha misforstått deg.

Det virket bare slik med tanke på at du skrev at venninnen din ikke "må" ta denne jobben, og at hun tilsynelatende kke tenker over hvor vanskelig dette er for deg. Jeg lurer dermed på hva du mener hun burde gjort annerledes. Takket nei til jobben?

Slutt å følg med på hva de deler i sosiale medier, slutt å bry deg om dette prosjektet, og se om du klarer å hekte deg av dette tankespinnet er mitt råd. 

Jeg forstås det veldig dømmende, så beklager om jeg tar feil. 

Jeg har prøvd å dette meg inn i samme situasjon, og jeg ville ikke ha jobbet med noen hun har hatt en «fallout» med, av grunn at jeg vet dette hadde stresset henne og gjort henne nervøs. Det er sannsynlig at jeg kunne fått et slikt tilbud en gang, men her ville jeg takket nei. Vi begge to har en fyr hver som det har vært komplisert med. Jeg hadde ikke jobbet med fyren ut av lojalitet. Men jeg vet det er idiotisk å forvente, så derfor har jeg vært støttende ovenfor min venninne i stedet for å dele mine egentlige frustrasjoner, som at dette setter i gang et voldsomt tankekjør hos meg. 

Når jeg tenker rasjonelt så kan jeg ikke si noe på det. 
ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstås det veldig dømmende, så beklager om jeg tar feil. 

Jeg har prøvd å dette meg inn i samme situasjon, og jeg ville ikke ha jobbet med noen hun har hatt en «fallout» med, av grunn at jeg vet dette hadde stresset henne og gjort henne nervøs. Det er sannsynlig at jeg kunne fått et slikt tilbud en gang, men her ville jeg takket nei. Vi begge to har en fyr hver som det har vært komplisert med. Jeg hadde ikke jobbet med fyren ut av lojalitet. Men jeg vet det er idiotisk å forvente, så derfor har jeg vært støttende ovenfor min venninne i stedet for å dele mine egentlige frustrasjoner, som at dette setter i gang et voldsomt tankekjør hos meg. 

Når jeg tenker rasjonelt så kan jeg ikke si noe på det. 
ts 

Beklager en del skrivefeil her. På mobil. 
*Jeg tok det veldig dømmende* 

*Jeg har prøvd å sette meg inn i samme situasjon* 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rådet er å glemme fyren, være venninne med venninnen din og slutte å overanalysere og la dette være større enn det er. 

Skal prøve mitt beste... Men mulig jeg må spørre henne om å ikke prate om han til meg.. i det minste. 
ts 

• Nyttig 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du, jeg vet dette. Men jeg klarer ikke å kontrollere tankene mine. Jeg har gått over «stokk og stein» for å prøve å unngå relasjonen våres. Jeg vet ikke hvordan jeg skal stoppe tankene. 

Jeg har også vært til en viss grad åpen med samboer ang dette. Vi har et trygt og godt forhold med mye åpenhet og kjærlighet til hverandre. Har vært sammen i 5 år. 
ts 

Du forer tankene dine med å følge med på hva disse gjør hele tiden. Blokker på sosiale medier og be venninnen din om å ikke snakke jobb når dere er sammen. 

Jo mindre du vet og ser, jo bedre er det. Hjelper ikke at du til en viss grad har vært åpen om dette, du fyrer jo oppunder hele tiden når du bryr deg så mye med hva de to driver med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvis min venninne deler ting med de to på sosiale medier, prater om han til meg, sender meg hva de har jobbet med etc. så blir det vanskelig for meg å ikke tenke på han. Alt skrevet over her er realistisk, dette er ikke et vanlig yrke, mer kan jeg ikke utdype. 
ts

Skrevet

Altså, om du er i ett forhold, og har så store problemer med at venninnen din er blitt kollega med en tidligere flørt, så bør du vurdere be om hjelp til å håndtere følelsene... 

Det å vurdere kutte ut venninnen din fordi hun tilfeldigvis har blitt kollega med en du har hatt følelser for, er fryktelig urettferdig ovenfor henne. Jeg hadde iallefall blitt fryktelig skuffet om en venninne som var i ett langvarig forhold kuttet meg ut fordi jeg jobbet med en fyr hun var interessert i. Eller, ikke skuffet, men skikkelig forbanna, for det er ekstremt egoistisk. Og det er skikkelig dårlig gjort ovenfor samboeren din også. 

Anonymkode: a7cb4...f92

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...