Thyra Skrevet 11. februar 2022 #41 Del Skrevet 11. februar 2022 Jaybird skrev (17 minutter siden): Jeg og! Jeg er en lyssky person som liker avstand til folk, og uansett tiltak eller ikke kommer jeg til å gå med munnbind også fremover. Det herlige med det, er at når de fleste andre dropper munnbind, blir det automatisk "meter'n" når jeg kommer, fordi de fleste blir redde/skeptiske der jeg går med munnbindet 😄 Jeg registrerer at mange synes munnbind er et inngripende tiltak, og skjønner at de er glade for å slippe. Jeg forstår ikke at det å ha på munnbind noen minutter på en butikk eller en time i et kjøpesenter egentlig er inngripende, men det er ikke alt man skal skjønne seg på. Det er det ikke. Men å ha på seg munnbind i 7,5 time på jobb er ganske inngripende. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. februar 2022 #42 Del Skrevet 11. februar 2022 Villfisker skrev (4 minutter siden): Enig i det. Men ikke pga koronaen. Nemlig, ikke grunnet korona 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 11. februar 2022 #43 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) 8 minutter siden, tirben said: Du tenker ikke på at de som jobber i butikk også må bruke munnbind så lenge det er kunder i butikken? Da snakker vi ikke om noen minutter, men 8 timer! Joda, jeg tenker klart på de også. Ordla meg litt klønete, det er klart at de som må gå med munnbind hele dagen ser frem til å slippe det. Det hadde vært fint om de slapp, mens vi som bare skal svippe innom må ha det på - det hadde bidratt til å beskytte de som er såpass utsatt. Sist påbudet forsvant, så var det så godt som ingen munnbind å se i butikken bare en dag eller to etterpå, jeg skulle ønske vi som bare er kunder fortsatte med munnbind. Endret 11. februar 2022 av Jaybird 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 11. februar 2022 #44 Del Skrevet 11. februar 2022 (endret) EtLiteTroll skrev (1 time siden): Er så mye drittfolk her til lands, det ser man her på kvinneguiden. Synes synd på alle de i risikogruppen som kommer til å hånes nå for å bruke munnbind. Voksne folk på min egen alder rekker tunge til meg og andre med munnbind, når det er påbudt. Synes virkelig synd på de i risikogruppen som fortsatt ønsker å bruke munnbind selv og holde avstand i butikkene en stund til. Jeg kan ikke fordra hvor utstøtende nordmenn er så snart noen skiller seg litt ut eller ikke tar samme valg som alle andre. Jeg synes det blir deilig å slippe munnbind selv, men har full respekt for de som vil forsette å bruke en stund til. Det har du helt rett i, og det gjenspeiles her på KG. Man skulle tro at en krise som en pandemi skapte felleskap, og ønske om å verne om de sårbare men nei egoismen lever i beste velgående. Det har jo tatt av helt. På Facebook f. Eks når Dagbladet legger ut artikler om folk som døde av Corona så er det til og med en haug med latter emojis ved siden av kommentarer. Å ta hensyn til eldre og andre i risiko er noe mange i Norges ikke gidder, for de har liksom ingen verdi. Som halvt norsk vil jeg påstå at dette er typisk norsk dessverre og ikke en vanlig mening lenger sør. Men det starter allerede i hvordan vi i Norge som samfunn ser på de eldre og de kronisk syke. Norge har f. Eks ikke « råd» til dyre medisiner som gir alvorlige lungesyke et nytt liv... Ikke nok kapasitet i helsevesen, ikke nok tilbud for eldre, ME pasienter får nesten ingen hjelp og minstepensjon er under EU sin fattigdomsgrense. Så politikerene har satt normen hvordan man skal se på eldre og syke. De betyr ingenting tydeligvis. Endret 11. februar 2022 av J.E 5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 11. februar 2022 #45 Del Skrevet 11. februar 2022 Athena79 skrev (Akkurat nå): Nemlig, ikke grunnet korona 😅 Da tror jeg vi tenkte det samme. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 11. februar 2022 #46 Del Skrevet 11. februar 2022 Sermina skrev (20 minutter siden): Folk er ikke redd for sykdommen i seg selv, men seinvirkningene. Studier har vist påvirkning av hjernen og blodkretsløpet. Påvirkning i hjernen av samme type vi ser ved alzheimers. Det er dette mange vil ha svar på før vi brenner oss igjenom 2-3-4 covid infeksjoner. Tror du Kina stenger ned for gøy? De så hva som skjedde med de som ble smittet etter siste sars utbrudd Helt enig! Det siste nå, er en omfattende studie som viser at covid syke (uansett hvor mildt forløp) er ekstremt tilbøyelige til å utvikle over 20 ulike alvorlige hjerteforstyrrelser. Ting man ikke "bare blir frisk av" hvis man får det. På sikt vil kanskje folket dømme de som vil fjerne munnbindet og meteren langt hardere enn vi kan forestille oss. 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 11. februar 2022 #47 Del Skrevet 11. februar 2022 Urias skrev (4 timer siden): Endelig! Selvsagt alt for sent, men bedre sent enn aldri. Bare å gratulere alle sammen! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLvGWJ/vgs-opplysninger-meteren-og-munnbindpaabudet-ryker (Så tenner vi et lys for de som digger nedstengninger og restriksjoner som nå går en tung tid i møte ) For en kvalmende kommentar. Avskyelig rett og slett. Hva faen feiler det folk😡 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 11. februar 2022 #48 Del Skrevet 11. februar 2022 Den såkalte meteren har jeg ikke sett mye til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 11. februar 2022 #49 Del Skrevet 11. februar 2022 Jeg var forresten innom tannlegekontoret i dag. Brukte ikke det ekle munnbindet. Ingen sa noe. Så da blir det snart tannlegetime på meg, da jeg vet at dette fremdeles er et bra kontor 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 11. februar 2022 #50 Del Skrevet 11. februar 2022 Vært syk med korona i to dager nå og kjenner symptomene greit i kroppen. Nå snakkes det om å kutte isolasjonsplikten på pressekonferansen i morgen. Da er det vel innafor å gå på butikken og kanskje ut for en øl selv om jeg har symptomer og testet positivt? Er selvfølgelig vaksinert. Tilbake til normalen 🥳 Man gikk tross alt ut på byen med forkjølelse tidligere 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theya Skrevet 11. februar 2022 #51 Del Skrevet 11. februar 2022 MorTil2 skrev (2 timer siden): Tap av smaks- og luktesans er ikke spesielt vanlig ved omikron. Om man frykter en mild forkjølelse, eller knapt noen symptomer i det hele tatt, er det kanskje på tide å bli litt mer fortrolig med å av og til føle uvelhet https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/bGwWJe/dette-er-de-klassiske-omikronsymptomene Jeg fryktet ikke en mild forkjølelse.. Men nå ligger jeg her da, innlagt på sykehus med oksygentilførsel og en metning på 87. Gravid i 3 trimester. Med 3 vaksinedoser tatt. De snakker om keisersnitt hvis ikke jeg blir bedre snart. Gutten i magen min er 33 uker gammel. Fint at det er mildt for mange.... Men langt fra alle. 5 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 11. februar 2022 #52 Del Skrevet 11. februar 2022 Theya skrev (Akkurat nå): Jeg fryktet ikke en mild forkjølelse.. Men nå ligger jeg her da, innlagt på sykehus med oksygentilførsel og en metning på 87. Gravid i 3 trimester. Med 3 vaksinedoser tatt. De snakker om keisersnitt hvis ikke jeg blir bedre snart. Gutten i magen min er 33 uker gammel. Fint at det er mildt for mange.... Men langt fra alle. Men vi kan ikke innrette et helt samfunn etter unntakene. Selvsagt leit for deg at du er blitt ekstra dårlig, men slikt skjer. Begge mine ble for øvrig tatt med keisersnitt i uke 33 og 35, og det har gått veldig fint med de fordi om de hadde en litt tøff start. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 11. februar 2022 #53 Del Skrevet 11. februar 2022 Theya skrev (Akkurat nå): Jeg fryktet ikke en mild forkjølelse.. Men nå ligger jeg her da, innlagt på sykehus med oksygentilførsel og en metning på 87. Gravid i 3 trimester. Med 3 vaksinedoser tatt. De snakker om keisersnitt hvis ikke jeg blir bedre snart. Gutten i magen min er 33 uker gammel. Fint at det er mildt for mange.... Men langt fra alle. Nettopp er ikke mild forkjølelse eller litt uvelhet man frykter, omikron er ikke en vanlig forkjølelse selv om FHI og andre har for uvane og tåkelegge farene forbundet med smitte. God bedring til deg og håper alt står fint til med lille i magen❤️ 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 11. februar 2022 #54 Del Skrevet 11. februar 2022 Babushka skrev (3 timer siden): Forhåpentligvis bidrar dette til at vi blir «ferdige med» omikron raskere. De kan like gjerne fjerne sunn fornuft tiltaket også for nå blir det mange «smittefester» fremover. Selv velger jeg å utsette feiringen og følger WHO’s anbefaling, men til alle dere andre: håper omikron gir mersmak, eller kanskje ingen smak frem til neste greske bokstav gjør sin entre🥳 Helt enig. Selvfølgelig hører jeg heller på WHO. Det de sier samsvarer med hva andre land praktiserer. Her er det tross alt FHI som er avvikerne. Det er også mange andre eksperter i Norge som sier at det beste er å prøve å unngå viruset, for vi vinner ingenting på å få det. Vi kan derimot få senvirkninger. Er ikke så interessert i det for min egen del. Blir jeg smittet av familie så får det så være. Det er noe jeg ikke kan gjøre noe med men jeg gidder ikke å bli smittet i en kø i butikken eller på kollektiv. Vi har kjent til Omicron siden november. Dvs man vet nesten ingenting om senvirkninger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 11. februar 2022 #55 Del Skrevet 11. februar 2022 Thyra skrev (22 minutter siden): Det er det ikke. Men å ha på seg munnbind i 7,5 time på jobb er ganske inngripende. Dersom du jobber innen helse forsvinner nok ikke munnbindet med det første. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. februar 2022 #56 Del Skrevet 11. februar 2022 Var forresten en tur innom en matbutikk, jeg så kun to med munnbind, ikke de ansatte hadde munnbind engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haddy Skrevet 11. februar 2022 #57 Del Skrevet 11. februar 2022 Urias skrev (1 time siden): De som har hatt det tungt i denne pandemien er våre barn og unge som har betalt den høyeste prisen. La oss aldri glemme hva myndighetene har påført våre unge. Konsekvensene er helt enorme. Og jeg har dessverre fått oppleve dette på nært hold, og vet hva det vil si. Det er fullt mulig for folk som elsker nedstengninger å holde seg for seg selv og ikke gå ut og møte folk. Det får være deres valg. Men det er på tide å gi folket friheten tilbake. Amen. Dere som er så redde for gjenåpning, hold dere hjemme. Bruk munnbind, overholde enmeteren, handle mat over nett, ta taxi til jobb...osv 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 11. februar 2022 #58 Del Skrevet 11. februar 2022 J.E skrev (1 minutt siden): Helt enig. Selvfølgelig hører jeg heller på WHO. Det de sier samsvarer med hva andre land praktiserer. Her er det tross alt FHI som er avvikerne. Det er også mange andre eksperter i Norge som sier at det beste er å prøve å unngå viruset, for vi vinner ingenting på å få det. Vi kan derimot få senvirkninger. Er ikke så interessert i det for min egen del. Blir jeg smittet av familie så får det så være. Det er noe jeg ikke kan gjøre noe med men jeg gidder ikke å bli smittet i en kø i butikken eller på kollektiv. Vi har kjent til Omicron siden november. Dvs man vet nesten ingenting om senvirkninger. Selvfølgelig er det best å unngå viruset, men de gjør det ikke lett for oss fremover. Er mye vi kan gjøre, som for min egen del ikke er særlig inngripende for å ta ned risikoen. Vi vet lite om neste variant også annet enn at den kommer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 11. februar 2022 #59 Del Skrevet 11. februar 2022 NorthernLight skrev (2 timer siden): Totalt idiotisk å fjerne påbudet om munnbind, det er ett ikke veldig inngripende tiltak. Det er mange folk i risikogrupper, som har kreft osv som må ta buss,tog etc og handle mat i butikker. Tydelig at myndighetene ikke bryr seg stort om de. Dette kommer også antagelig til å føre til mer fravær som igjen går utover eldre på sykehjem, utsatte operasjoner som i Danmark osv .Dette påbudet kunne de fint hatt til våren kommer i april... Var på science and industry-museumet I Manchester. De har en egen utstilling om kreft. Pfizer er en av sponsorene. Koronastengte klinikker har vært til skade for folk har fått diagnostisert kreft og er i behandling, og dem som kunne fått diagnosen tidligere. Fordi korona er så farlig 🙂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 11. februar 2022 #60 Del Skrevet 11. februar 2022 J.E skrev (24 minutter siden): Det har du helt rett i, og det gjenspeiles her på KG. Man skulle tro at en krise som en pandemi skapte felleskap, og ønske om å verne om de sårbare men nei egoismen lever i beste velgående. Det har jo tatt av helt. På Facebook f. Eks når Dagbladet legger ut artikler om folk som døde av Corona så er det til og med en haug med latter emojis ved siden av kommentarer. Å ta hensyn til eldre og andre i risiko er noe mange i Norges ikke gidder, for de har liksom ingen verdi. Som halvt norsk vil jeg påstå at dette er typisk norsk dessverre og ikke en vanlig mening lenger sør. Men det starter allerede i hvordan vi i Norge som samfunn ser på de eldre og de kronisk syke. Norge har f. Eks ikke « råd» til dyre medisiner som gir alvorlige lungesyke et nytt liv... Ikke nok kapasitet i helsevesen, ikke nok tilbud for eldre, ME pasienter får nesten ingen hjelp og minstepensjon er under EU sin fattigdomsgrense. Så politikerene har satt normen hvordan man skal se på eldre og syke. De betyr ingenting tydeligvis. I et normal år dør det opp mote 1000 personer i Norge av influensa. Det er en del av livet. Nå er det dokumentert at omikron-varianten ikke er verre enn en influensa, og i flere land har den nå blitt fjernet som en en samfunnskritisk sykdom. Selvsagt skal det åpnes, og selvsagt skal man fjerne meteren og krav om munnbind. Jeg kunne skrevet en hel bok om hva nedstengningen har medført av konsekvenser. Mye som jeg selv har fått se på nært hold. Stikkord: Psykisk helse, spiseforstyrrelser og selvmord. Så leser man at antall overgrep i hjemmet har steget voldsomt under pandemien. Ta med alle som har mistet livsgrunnlaget sitt p.g.a. konkurser og økonomisk ruin. Her kan vi bare fortsette å liste opp. Du snakker om egoisme?? Fy fader jeg blir provosert. Du har åpenbart ikke fått kjent på konsekvensene selv. Trolig har du ikke barn eller bekjente med psykiske problemer. Du har neppe opplevde at noen av dine nærmeste har droppet ut av stuidene og måtte gi avkall på sine drømmer. Du har vel kanskje også en offentlig stilling og ikke behøver å bekymre deg for å miste jobben eller bli permittert? DET er egoisme det. Denne voldsomme trangen til å holde et samfunn nedstengt fordi man selv sitter på den grønne gren, er oppsiktsvekkende og noe av det mest egoistiske jeg kan tenke meg. Det å gi blaffen i at enda flere barn blir voldtatt og mishandlet i sine hjem p.g.a. nedstengninger. Å drite i at spiseforstyrrelsene og psykiske problemer og ensomheten fyker i været - DET er egoistisk det! Heldigvis har myndighetene tatt til vett og fjerner nå de siste restriksjonene. Flagget skal til topps!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg