Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort kan man forvente å få svar på søknad om ferie? Jobber medleverturnus og noen må settes in som vikar. Har kun søkt om en uke, men den er i juli. 

Noen som vet? Første jobben min og første gang jrg søker ferie så er litt grønn.

Anonymkode: c22cb...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder sommerferie i helsevesenet så får man ofte ikke svar før hele feriekabalen er lagt opp. 

Anonymkode: 7dd04...78e

• Liker 1
Skrevet

hos oss er regelen at du skal ha svar senest 8 uker før, jobber turnus, 

Når skal man ha svar på ferie?

Ferieloven slår nemlig fast at arbeidstaker kan kreve å få beskjed om ferietidspunktet senest to måneder før ferien starter. .

Anonymkode: d1f4f...455

Skrevet

Det er veldig ulikt fra sted til sted.

På min arbeidsplass tar det alt fra noen timer til noen dager fra vi søker om ferie til det blir bekreftet. 

Anonymkode: 376f2...352

Skrevet

Takk for svar. Når er det innafor å spørre om når jeg kan forvente et svar? Vil ikke virke masete, men samtidig er jeg redd det vil koste mye å avbestille og bestille ny dato dersom det ikke går i orden. Får jeg svar i mai, er jo prisene mye høyere enn i mars.. 

Skrevet

Hos oss skal feriekabalen være klar før første mai (i realiteten litt før da mange tar ut ferie i slutten av juni). Innvilger ikke ferie i feriesesongen før alle har hatt mulighet til å fremme ønsker. 

Anonymkode: ca288...1db

Skrevet

Veldig dumt å bestille ferie tur midt i den perioden alle vil ha ferie uten å ha snakket om det med sjefen først…

som den over her sier så skal sommer ferien være klar til mai, og vi begynner ikke å sette ferien før alle har sendt inn sine ønsker.

Anonymkode: cbb7d...d2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk for svar. Når er det innafor å spørre om når jeg kan forvente et svar? Vil ikke virke masete, men samtidig er jeg redd det vil koste mye å avbestille og bestille ny dato dersom det ikke går i orden. Får jeg svar i mai, er jo prisene mye høyere enn i mars.. 

Hvis jeg stresser med det/vil bestille spør jeg leder etter noen få dager. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Dessverre er det en del arbeidsgivere som lever etter ferieloven på dette punktet uten forståelse for at de ansatte ønsker å nyte godt av å kunne planlegge ferien sin. Men lovkravet er altså 8 uker før ferien tiltar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig dumt å bestille ferie tur midt i den perioden alle vil ha ferie uten å ha snakket om det med sjefen først…

som den over her sier så skal sommer ferien være klar til mai, og vi begynner ikke å sette ferien før alle har sendt inn sine ønsker.

Anonymkode: cbb7d...d2f

Ferien ble bestilt før jeg fikk jobben. Så det ble som det ble. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Når som helst. Spesielt når du er relativt ny i jobben, så er det helt greit spørre om når feriekabalen pleier være klar på den arbeidsplassen, eller spørre om når du kan forvente svar.

Anonymkode: 376f2...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...